PDA

View Full Version : Bogner Metropolis?



fabrizio
8 december 2006, 14:13
Heeft iemand zo'n ding (gehad)? ervaringen? pros and cons?
lijkt me het ondergewaardeerde broertje uit de bigner familie te zijn, niet?

the feable
8 december 2006, 14:18
Je ziet hem inderdaad veel minder dan de andere bogners! Ik weet helaas niet hoe die klinkt! Ik dat iets meer Rock was dan zijn bluesbroetje de shiva!

Tristan
8 december 2006, 14:27
Ik heb hem getest...
Klinkt een beetje Vox AC30 achtig, maar dan met een overduidelijke Bogner saus...
Heel veel laag en midlaag, minder open en minder belletjes dan een echte Vox, de crunch vond ik lekkerder klinken dan de crunch van het tweede kanaal van de oude Shiva...
Voor mijn gevoel niet open genoeg en een beetje te veel laag, bovendien lastig in te stellen met die schizo switch enzo, net iets minder karakter dan een Matchless, Valvetech, Vox, Bad Cat...
Ik snap de zin van deze amp niet zo, als je een single channel amp koopt, dan zoek je dit karakter niet volgens mij...

fabrizio
11 december 2006, 17:51
verder niemand die dit veelal groene monsters heeft (getest)?

Tristan
11 december 2006, 18:05
Ik heb trouwens gisteren ook de nieuwe Bogner Duende getest en die vond ik echt waanzinnig goed, een stuk lekkerder dan de Metropolis i.m.o...
Zeker de moeite waard om eens testen denk ik...

fabrizio
11 december 2006, 18:31
zo? de duende? wat waren je bevindingen? die is toch 6v6? is toch iets heel anders dan el84? hoeveel zou zo'n head gaan kosten? en is 15 watt genoeg?

Tristan
11 december 2006, 18:44
Dat ding gaat echt behoorlijk hard en heeft headroom genoeg...
Hij klinkt wat losser en opener dan de meeste Bogners die ik heb gehoord, wat minder overdreven laagmidden, alhoewel je dat er wel in kan draaien met de body control...
De air control draait er echt een beetje die Vox achtige belletjes in...
Dit was allemaal wel met de switch op de achterkant in de swamp stand, in de modern stand is hij wat meer gefocust, maar ook wat dunner van klank met wat minder ballen, ik vond dat duidelijk minder lekker klinken...
Echt een mooie en ontzettend veelzijdige amp, alleen de prijs vind ik wel een nadeel, Erik had het over 2400 euro voor de top, wel veel geld mijns inziens...
De reverb en de tremolo vond ik maar matig, dat was dan ook gelijk het enige aan de amp wat ik minder vond, evenals de prijs...
Ze zouden er mijns inziens verstandig aan doen een Duende topje zonder reverb en tremolo uit te brengen voor een betere prijs, dan zou het pas echt interessant worden...
EL84 of 6V6 of wat dan ook maakt geen reet uit in mijn belevingen, het gaat echt om het ontwerp van de amp, dat bepaalt hoe de amp uiteindelijk gaat klinken, meer dan welk type buis erin zit...

imlikeajungle
11 december 2006, 23:59
Fabrizio, gij GASbeest!

mesadude
12 december 2006, 00:49
heb de metropolis ook ooit getest, lang geleden..
De metropolis was eerder het bluesbroertje van de shiva dan omgekeerd..
zéér bluesy gericht, warm, romig.
ik vond het een zéér lekkere amp voor romige bluesy dingen.

fabrizio
12 december 2006, 09:21
Jungle,
Ik moet gewoon een tweede amp hebben voor het nieuwe seizoen!

Toaster
12 december 2006, 17:35
voor het nieuwe seizoen óf vóór het nieuwe seizoen ;)