PDA

View Full Version : Losse Maestro



BLOK182
8 december 2006, 12:19
Ik vroeg me af of die Maestro bruggen, zoals op de Angus Young SG (zie plaatje) ook los te krijgen zijn / op te bouwen zijn. IK vind een SG met zo'n brug erg gaaf, maar heb geen geld voor een 2200+ customshop/angus young signature. Vaak zie je voor schappelijke prijzen (zowel nieuw als tweedehands) mooie SG standards voorbijkomen, maar ik vind zo'n maestro brug meesterlijk uitzien. Optie zou zijn een bigsby, maar maestro vind ik toch mooier. Suggesties anyone?

http://www.vintage-guitars.se/2004_Gibson_SG_Angus_Young_00664468_front.jpg

Squier4ever
8 december 2006, 12:25
andere optie: epiphone sg ltd, nog goedkoper, en dan een beetje upgraden waar nodig...

maar een gibson is idd veel geiler

BLOK182
8 december 2006, 12:26
Epiphone is geen optie:-)

Squier4ever
8 december 2006, 12:27
dacht ik al:D

ik denk btw wel dat je aan een maestro trem kan komen....
via de importeur ofzo

Squier4ever
8 december 2006, 12:32
http://www.westend-music.de/parts.htm

hier een vintage trem

Negative K3 fan
8 december 2006, 15:07
ik zit er ook aan te denken om op mijn tokai SG op termijn een maestro of bigsby te plaatsen, ze zijn echt ontzettend mooi op SGs... maar ook duur helaas

BLOK182
8 december 2006, 23:52
Ja het gaat me niet zo zeer om de prijs of het gebruik van de tremolo zelf, maar ik vind de looks van zo'n maestro meesterlijk! THanks voor de winkellink, maar ik heb nog geen SG, en was nu een beetje aan het achterhalen of die Maestro gewoon standaard-op-bestelling ergens te krijgen waren:-) Iemand trouwens ervaringen met zo'n brug? Of met een SG met bigsby?

Punt
9 december 2006, 00:05
Op het Lespaulforum wordt de maestro afgeraden omdat er stemming/intonatie problemen mee zouden zijn.

DaveItUp
9 december 2006, 00:49
Zijn gewoon te krijgen, zowel de lange als de korte bij allparts oa geloof ik.

Geen intonatie problemen, maar je moet m gewoon niet daadwerkelijk gebruiken hahaha. Ja voor heel lichte vibrato af en toe.

vulvasonic
9 december 2006, 01:48
Dat het ding snel ontstemt is niet alleen een euvel bij DIT systeem. Dat zie je ook bij de Bigsby systemen. Beetje wiebelen kan ie wel aan.

Mijn ervaring en het aparte van die Maestro systemen (maar ik neem aan dat je dit al weet), is dat je de pook niet naar de body en van de body af beweegt, maar van onder naar boven. Je trekt het ding dus naar je toe. Het moet je liggen.

Ritch
9 december 2006, 10:58
Mijn ervaring en het aparte van die Maestro systemen (maar ik neem aan dat je dit al weet), is dat je de pook niet naar de body en van de body af beweegt, maar van onder naar boven. Je trekt het ding dus naar je toe. Het moet je liggen.

De maestro die Blok bedoelt gaat volgens mij gewoon 'van en naar de body.'
Deze oudere (andere) tremolo gaat idd van 'onder naar boven:'

http://www.vintageguitar.com/images/brands/92.jpg

BLOK182
9 december 2006, 12:58
Zijn gewoon te krijgen, zowel de lange als de korte bij allparts oa geloof ik.

Geen intonatie problemen, maar je moet m gewoon niet daadwerkelijk gebruiken hahaha. Ja voor heel lichte vibrato af en toe.
Na een hoop zoeken eindelijk gevonden onder de naam vibrola:p Eurootje of 150 en te krijgen, inderdaad. Onder de noemer "maestro" krijg je die dingen nergens gevonden:p Gebruiken is trouwens niet zo'n punt, ik vind de looks super, gebruiken hoeft eigenlijk helemaal niet:-)

Punt
9 december 2006, 13:41
Of je hem nu gebruikt of niet, de gitaar klinkt anders met die pook dan met een stoptail.

BLOK182
10 december 2006, 03:03
Dat altijd, maar dat is ook geen probleem. Blijft een Gibson met 2 humbuckers:-)