PDA

View Full Version : Multikabel



kwante
8 december 2006, 10:43
Hoi,

Ik ben dus bezigmet een pedalboard te bouwen voor bij mijn rack, nu om tijdens optredens en repetitie's alles lekker vvlot te laten lopen wou ik een multikabel maken.
Door deze kabel moet dus:
- 1x Stroom (230V)
- 1x Midi
- 3x signaal

IK dacht er eerst aan gewoon de standaardt kabels te kopen,daar de pluggen op monteren en met een krimpkous tot multikabel omvormen.
Nu in de plaatselijke winkel is de max lengte van krimpkous 1.20m en vindt ik dat ook nogal vrij duur.

Weet iemand waar ik krimpkous kan krijgen die langer is, of andere voorstellen voor een mulitkabel??

Alvast bedankt

Groet
Kwante

bert k
8 december 2006, 10:54
Met krimpkous is het makkelijk. Gewoon de volle lengte erop krimpen, en dan het volgende stuk er een beetje overheen laten vallen, dan kom je er wel. Maar krimpkous is nogal stug als het gekrompen is, je kan het haast niet oprollen. Kan je niet een standaard multikabel (Stagg bv.) kopen en daar de goeie pluggen opzetten?

Einzeln
8 december 2006, 11:21
Hoi,

Ik ben dus bezigmet een pedalboard te bouwen voor bij mijn rack, nu om tijdens optredens en repetitie's alles lekker vvlot te laten lopen wou ik een multikabel maken.
Door deze kabel moet dus:
- 1x Stroom (230V)
- 1x Midi
- 3x signaal

IK dacht er eerst aan gewoon de standaardt kabels te kopen,daar de pluggen op monteren en met een krimpkous tot multikabel omvormen.
Nu in de plaatselijke winkel is de max lengte van krimpkous 1.20m en vindt ik dat ook nogal vrij duur.

Weet iemand waar ik krimpkous kan krijgen die langer is, of andere voorstellen voor een mulitkabel??

Alvast bedankt

Groet
Kwante

Je kan de krimpkous ook in stukjes van een cm over 10 15 knippen en over de hele lengte verdelen. Ik heb een tijd een aantal kabels met tiewraps aan elkaar gemaakt. Alles een ander kleurtje was reuze handig. Deed alleen zeer met oprollen omdat die tiewraps zo scherp waren.

(edit spelfout)

ijzerbroot1
8 december 2006, 11:46
dan moet je na het afknippen van de tie wraps de uiteinden ff met een aansteker afsmelten. Weg scherpe puntjes.

bert k
8 december 2006, 12:03
Truc met de tiewraps: Doe hem omgekeerd erom! Dus het uitstekende eind steekt dan naar binnen. Beetje lastig met afknippen, maar geen scherpe randen meer.

Einzeln
8 december 2006, 12:07
He bedankt, Ga ik meteen proberen.

Frits van Mourik
8 december 2006, 21:06
Is al eens eerder aan de orde geweest; dit:

http://www.krimpkous.com/bspet.htm

is werkelijk dé ultieme oplossing voor het zelfmaken van een multikabel.
Blijft soepel, is erg sterk en slijtvast.
Begin & eind afwerken met gaffatape of ehh... krimpkous:satisfie:

crapton
8 december 2006, 22:40
Er bestaat ook combikabel voor 220 V en signaal: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Dap-Psc-211-Powercore-Symmetric-Line-Signaal-Kabel-Hld9482.html

SPAM: Ik heb toevallig nog een nieuw stuk van 6 m liggen, ik vind m zelf achteraf net iets te dik en gebruik geen 220V in m'n board dus heb m niet meer nodig. Wil er wel vanaf, indien belangstelling PM me.

Robin.ke
8 december 2006, 22:55
Als je de diameter van de krimpkous wat groter neemt, kun je dit tijdens het krimpen makkelijk tot 50% langer oprekken ;)

kwante
12 december 2006, 22:41
Alvast bedankt voor de hulp mensen!!
Bedankt!!
Denk dat ik voor de oplossing van Frits ga.

Groeten
Kwante

vinni
12 december 2006, 23:48
Ik zou eens googelen op Techflex.....

Vinni