PDA

View Full Version : Foto's van mijn nieuwe Fender FMT HH Telecaster



tomswaelen
8 december 2006, 01:23
Door een recente kleine financiële crisis heb ik mijn dure gitaren (Fender USA Deluxe Strat en Warmoth Thinline Tele) moeten verkopen, goedkopere modellen moeten kopen (Fender 2006 HW1 en deze Tele dus), en de winst moeten houden om mijn cashflowprobleem op te lossen :)

Anyway, deze gitaar is weeral een mooi voorbeeld van de goeie producten van Fender Korea (denk bv. ook aan de Lite Ash serie). Deze gitaar is in feite een 'verGibsonde' versie van de Telecaster:

- set neck
- carved flame maple top
- humbuckers (Seymour Duncan '59 in de halspositie, Pearly Gates in de brug)
- body en neck binding

Daarbovenop is de tone-knop een push-pull pot, die de humbuckers split en dus voor heel wat verscheidenheid aan klanken zorgt.

De gitaar speelt en klinkt erg goed. De coil-split is erg nuttig, zoals ik al zei, en de gitaar voelt ook heel stevig aan. Toch is ze vrij licht (weegt zelf stukken minder dan mijn HW1 Strat).
Meer nog, ik zou deze gitaar warmpjes aanbevelen boven bijna elke Epiphone Les Paul.

Op het moment van schrijven, was de video nog aan het uploaden en dergelijke, maar ik heb met mijn webcam een kort stukje opgenomen. Het is opgenomen door een PodXT, rechtstreeks in de pc geplugd. Let niet op de foutjes en het slappe spel, het was meer bedoeld om de gitaar te laten zien :)

http://www.youtube.com/profile_videos?user=tomswaelen (het zou de bovenste video moeten zijn wanneer hij opgeladen is; mijn Strat staat er ook tussen (tweede video))

Hier zijn de foto's:

http://users.skynet.be/tomswaelen/fmt/fmt1.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/fmt/fmt2.jpg

tomswaelen
8 december 2006, 01:24
http://users.skynet.be/tomswaelen/fmt/fmt3.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/fmt/fmt4.jpg

http://users.skynet.be/tomswaelen/fmt/fmt5.jpg

BartL
8 december 2006, 01:42
Erg erg mooi!

Maaruhm, waarom niet één dure houden inplaats van 2 goedkopere? Verschillen ze zo ontzettend weinig wat speelgemak betreft?

vulvasonic
8 december 2006, 02:46
Het ziet er mooi uit. Maar ik vind een tele zonder slagplaat en controlpanel toch altijd een beetje als een lul zonder knop.......

Maar toch, gefeliciteerd met je aanwinst!

FruscianteFan
8 december 2006, 10:34
Vind de achterkant van die Tele wel erg mooi!

Bij die demo vind ik het wel jammer dat je zoveel reverb gebruikt. En eigenlijk teveel gain, het wordt zo wel lastiger om het geluid van de gitaar zelf vast te stellen.

almarvk
8 december 2006, 10:45
Ik vind een Tele met humbuckers juist wel wat hebben. Mooi dingetje :)

tomswaelen
8 december 2006, 12:33
Vind de achterkant van die Tele wel erg mooi!

Bij die demo vind ik het wel jammer dat je zoveel reverb gebruikt. En eigenlijk teveel gain, het wordt zo wel lastiger om het geluid van de gitaar zelf vast te stellen.

Misschien wel, het is een Gilmour-patch, op de PodXT. Maar voor bijvoorbeeld de eerste solo van Comfortably numb is dit dan weer wel een heel goeie patch...

Negative K3 fan
8 december 2006, 16:05
ik vind die FMT HH teles persoonlijk erg mooi en stijlvol... gefeeliciteerd met je aankoop dus!

Terence
8 december 2006, 16:12
Ziet er erg gaaf uit!

Chrizzz
8 december 2006, 16:20
Een van de weinige Tele's die ik mooi vind, congrats!

Fenndangoband
8 december 2006, 16:21
Schitterende gitaar... echt mooi.

Blauw
8 december 2006, 16:45
ik vind een 'gewone' tele mooier, maar deze mag dr ook zijn heur

Malle Eppie
8 december 2006, 17:55
Zeker een mooie telecaster! Ben zelf ook een voorstander van een Tele met een humbucker in de brug positie (voor stevige rock!).

tomswaelen
8 december 2006, 18:56
Erg erg mooi!

Maaruhm, waarom niet één dure houden inplaats van 2 goedkopere? Verschillen ze zo ontzettend weinig wat speelgemak betreft?

Ik moet zeggen van wel. Ik weet na 4 jaar wel ongeveer wat goed speelt en wat niet, maar ik voel eerlijk gezegd heel weinig verschil tussen mijn ex-USA Deluxe Strat en mijn 2006 Highway 1. De lak op de hals van de Deluxe was anders (beter), maar aan de HW1 raak je gewend, het lijkt wel alsof die moet ingespeeld worden, dan wordt die vanzelf gladder. De HW1 vind ik zelfs beter klinken dan de USA Deluxe.

De 2de gitaar dient voor eventueel andere tunings, maar ook voor een verschil in sound.

Ik snap eigenlijk niet dat men deze gitaren niet zo goed kent. Eigenlijk vind ik ze beter dan de meeste Epiphones. Die worden ook in Korea gemaakt, maar komen bijvoorbeeld niet met Seymour Duncans en een coil-split. Vanaf nu ga ik deze Fenders aanraden voor aan mensen die een Epiphone willen kopen ;)

drap
8 december 2006, 19:00
Yo, kickeh tele man! Gefeliciteerd ermee. Vooral de binding rondom de hals vind ik er mooi uit zien, al is het niet echt des Fender. Maar het lijkt absoluut wel.

Tupelo
8 december 2006, 19:51
Heel heel heel erg mooi. Zou 'm er zo bij willen hebben. Absolute schoonheid. :o

Punt
9 december 2006, 01:06
Dat is geen Tele :)

Luke-wannabe
9 december 2006, 02:30
Meer een LP

tomswaelen
9 december 2006, 03:46
Meer een LP

Daar ben ik mee akkoord; dit leunt veel harder aan bij een Les Paul dan bij een Tele; gitaren die ik overigens ook erg waardeer...

Hector_Tsolodimos
9 december 2006, 11:37
Mooie tele!
btw: past hier geen slagplaatje op? :D

Punt
9 december 2006, 11:39
Ik weet na 4 jaar wel ongeveer wat goed speelt en wat niet.

Ik vermoed dat je daar over 20 jaar heel anders over denkt :)
Je gitaarkeuze verandert vaak mee met je ontwikkeling als gitarist.

tomswaelen
9 december 2006, 12:45
Mooie tele!
btw: past hier geen slagplaatje op? :D

Letterlijk niet, want het is een carved top :-P

tomswaelen
9 december 2006, 12:46
Ik vermoed dat je daar over 20 jaar heel anders over denkt :)
Je gitaarkeuze verandert vaak mee met je ontwikkeling als gitarist.

Je gitaarkeuze misschien wel (sound, vorm,...), maar dat is niet hetzelfde als niet weten wat een goeie of slechte gitaar is he. Trouwens, het is al langer bekend dat er in Korea serieus goeie gitaartjes kunnen gemaakt worden... :)

GunMetalBlue
9 december 2006, 12:51
Die gitaar is erg classy! Maar je spel nog veel meer man. Darn!


Dan vrees ik toch maar eens op lessen te moeten... :p

Nou ok dan, als ik m'n rijbewijs heb gehaald mag ik van mezelf op gitaarles.

Punt
9 december 2006, 13:32
Je gitaarkeuze misschien wel (sound, vorm,...), maar dat is niet hetzelfde als niet weten wat een goeie of slechte gitaar is he. Trouwens, het is al langer bekend dat er in Korea serieus goeie gitaartjes kunnen gemaakt worden... :)

Weten wat goed of slecht is ontwikkelt zich met je vermogen om de kwaliteit te onderscheiden en er gebruik van te maken. Jammer dat we zo lang moeten wachten om in jou geval te zien of het klopt wat ik zeg hihi.

Koreanen en ook Chinezen maken hele leuke gitaren voor het geld.
Ik ben bijvoorbeeld erg tevreden met m'n LC Comet, maar ik zou er nooit mee optreden. Dan gaan dit soort gitaren meestal door de mand vallen.

Hector_Tsolodimos
9 december 2006, 13:34
Letterlijk niet, want het is een carved top :-P
aaah
zóóóóooo

tomswaelen
12 december 2006, 04:20
Die gitaar is erg classy! Maar je spel nog veel meer man. Darn!


Dan vrees ik toch maar eens op lessen te moeten... :p

Nou ok dan, als ik m'n rijbewijs heb gehaald mag ik van mezelf op gitaarles.

Bwa, ik speel nog maar 4 jaar hoor (zonder een enkele vorm van lessen), en ik zou veel liever kunnen willen spelen als SRV of Clapton of Gilmour of May. Die snelle runs die ik doe zijn eigenlijk meer geluk dan iets anders :)

Ik heb nog een nieuwe video, maar daar ga ik een aparte topic over maken...

http://www.youtube.com/watch?v=u5_NRyR1T9Y