PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul upgrade



X-Rated
8 december 2006, 00:06
Mijn Epiphone Les Paul Standard Plus valt volgens mij haast van ellende uit elkaar. De brugzadeltjes beginnen volgens mij gewoon af te brokkelen door oxidatie en de schroefjes zijn ernstig verroest. Ook is dat ding in afstelling een ramp geworden. Dit allemaal door eigen toedoen, ik ben er dan ook zeer verdrietig van en ik wil het beestje (na 2 jaar mishandeld te zijn) nieuw leven inblazen met deze wijzigingen:

- Nieuwe brugzadeltjes
- Nieuwe schroefjes
- Nieuwe tuners
- Nieuwe topnut
- EMG Humbuckers erin
- Opnieuw laten afstellen en oppoetsen
- Fatsoenlijk advies vragen over het onderhoud

Afgezien van het hout wordt het dus gewoon een nieuwe gitaar. Kan iemand evt een bedrag roepen wat dit kost als ik het laat doen. Ik kan het ook zelf proberen en het afstellen aan een pro over laten, maar ik heb weinig ervaring met elektronica van een gitaar.

And most of all: would it be worth it? :) Ik vind het een ontzettend fijne gitaar (ik weet niet beter) en het is mijn eerste een komende tijd kennelijk ook enige gitaar die ik zal hebben.

bijvoorbaatdank kthxbai :)

DarknessAwaits
8 december 2006, 10:53
Gewoon doen! Nieuwe brug, tuners en eventueel ook de nut. Die onderdelen kun je het beste zelf vervangen, daar is weinig moeilijks aan.

X-Rated
8 december 2006, 11:11
Aangezien men hier plaatjes geil is even een Kisekae dingetje in elkaar gezet.

http://www.zvenix.com/img/meuk/lespaulupgrade.jpg

Dit moet hem dan worden met de upgrades. Let wel, het is een Epiphone, geen Gibson.

Kim Wilson
8 december 2006, 11:12
De brug zou ik helemaal vervangen. Heb ik ook gedaan. Dat met dat ijzerdraadje blijft een kutsysteem. Ik heb bij Tonefactory een Duesenberg brug gekocht. Ik moest wel de gaten voor de studs uitboren.

De Epi Les Pauls zijn het zeker waard. Je krijgt echt een betere gitaar. Ik zou persoonlijk voor Seymour Duncans kiezen.

jimihattricks
8 december 2006, 11:13