PDA

View Full Version : Powerball of Fireball?



Tho
7 december 2006, 23:55
Vrienden. Ik heb al eerder een topic gemaakt, of de Marshall DSL100 een vette metalbak was. Ik ga hem nog wel testen, maar is waarschijnlijk bij voorbaat waarschijnlijk al afgevallen.
Ik denk nu (aan de specs te zien) dat het de ENGL Powerball, of de ENGL Fireball gaat worden. (ik zoek dus een head)
De Powerball is natuurlijk nét iets leuker, met meer watt en waaschijnlijk ook een betere clean (klopt dit?), maar hij is ook een stuk duurder.
Ik wil graag jullie meningen, ervaringen, feiten en weetjes over deze amps, en hoe ze tegenover elkaar staan!

Negative K3 fan
8 december 2006, 01:00
de voicing van de fireball vond ik destijds een stuk aangenamer

DarknessAwaits
8 december 2006, 02:07
De fireball klinkt zeker niet onaardig, maar je zit wel met een enkele gainregeling per kanaal. Iets wat mij helaas niet kan bekoren.

gerrekat
8 december 2006, 07:30
De fireball heeft kanaal 1 en 4 van de powerball, is minder uitgebreid, beide verder vette amps. Ik ga meer voor de Powerball.

LordRiffenstein
8 december 2006, 08:13
De fireball heeft kanaal 1 en 4 van de powerball, is minder uitgebreid, beide verder vette amps. Ik ga meer voor de Powerball.

OK, voor de 832.347ste keer, de Fireball IS NIET AFGELEID van de Powerball maar is een high gain versie van de Savage 60. De Fireball heeft dus NIET kanaal 1 en 4 van de Powerball, de voicing is anders, de setup is verschillend.

Fireball bestond lang voor de Powerball en ik ben bijna zeker dat de PB afgeleid is van de Fireball omdat de PB ontwikkeld is met Bernd Aufermann en hij vroeger erg vaak een Fireball gebruikte.

BLOK182
8 december 2006, 12:06
Als het je mainamp wordt, en je hebt het geld, zou ik voor de Powerball gaan. Ik twijfelde destijds ook, en ben blij dat ik de Powerball heb gekozen, net wat meer instelmogelijkheden en de equalisers/kanalen/sounds wat beter gescheiden.

gerrekat
8 december 2006, 12:12
OK, voor de 832.347ste keer, de Fireball IS NIET AFGELEID van de Powerball maar is een high gain versie van de Savage 60. De Fireball heeft dus NIET kanaal 1 en 4 van de Powerball, de voicing is anders, de setup is verschillend.

Fireball bestond lang voor de Powerball en ik ben bijna zeker dat de PB afgeleid is van de Fireball omdat de PB ontwikkeld is met Bernd Aufermann en hij vroeger erg vaak een Fireball gebruikte.

dat klopt, ok dan draaien we het om.....

Ik heb de fireball destijds gestest en vond hem super, maar te beperlt en was als een kind zo blij toen de Powerball uitkwam!

Ik vind ze erg geljikvormig klinken.

Tho
8 december 2006, 12:14
Okey, dus qua sound maakt het niet zo veel uit? En what about the clean..?

gerrekat
8 december 2006, 12:41
Tja clena op een high gainer, de ENGLs hebben allemaal een goede clean, amar een FENDER zal het wat dat betreft echt nog wle winnen. Maar allemaal zer goed bruikbaar.

Ik moetw el zeggen dat zowel de Fireball als de Powerball niet de meest dB producerende tops zijn die ik ooit gehad heb, maar meer dan genoeg voor band- en livetoepassingen.

Johannes
8 december 2006, 13:03
Ik vind het nadeel van de Fireball, dat ie maar één gain knop heeft voor beide kanalen. Heb je een over the top brute distortion sound, dan zal je clean met diezelfde instelling clean met een randje (dikke rand) zijn. De volumeknop van je gitaar biedt dan wel een uitkomst, maar toch...

gerrekat
8 december 2006, 13:10
waar, daar heeft de Powerball geen last van, wel gedeelde gain maar je hebt zowel een gain voor je low gain kanalen als voor beide high gain kanalen. ik heb geen moment last gehad van deze layout.

BLOK182
8 december 2006, 13:46
Op die manier heb ik ook voor de PB gekozen destijds.

Negative K3 fan
8 december 2006, 15:12
Okey, dus qua sound maakt het niet zo veel uit? En what about the clean..?

ik vond destijds dat er kwa sound nog redelijk veel verschilo in zat. wat betreft clean; zie de andere posts, door de gedeelde gain knop op de fireball ben je beperkt in je mogelijkheden.

Tho
8 december 2006, 19:52
okey! Dat is allemaal nuttige info, bedankt mannen! Ik ga ze beide testen.
Ik zit nu op het budget van 0 euro, dus als ik voor de powerball ga heb ik die over 3 maanden. Neem ik er ook meteen een 4x12 cab bij, dus kom ik uit of 4 maanden..
Ik ga ze snel testen!

Gear Slut
8 december 2006, 20:58
De volumeknop van je gitaar biedt dan wel een uitkomst, maar toch...

Dat is een nobele kunst die ik nu pas een beetje onder de knie begin te krijgen.

SGS
10 december 2006, 00:12
Geloof me, geef de Mr. Hector van Laboga een kans. Weinig frullen en fratsen op de amp, maar een sound.... wow

Tho
10 december 2006, 00:23
Als ik hem ergens kan vinden (heb er nog nooit van gehoord) Ga ik het uiteraard proberen! Bedankt voor je tip!

casper innosence
10 december 2006, 17:27
Laboga, hebben ze bij Musicstore in Koln. Ik hoor die naam ook steeds vaker. Begin ook benieuwd te worden.

jacksonboy
17 december 2006, 12:43
hello

ben zelf trotse eigennaar van een laboga mr hector en je mag gerust geloven dat hij een geweldige sound heeft!!
laat je dus niet afschrikken door het land van herkomst hij is de max!

stond in de winkel voor de keuze de mr hector of de powerball en ik ben voor de laboga gegaan omdat deze meer mijn ding was


greets