PDA

View Full Version : Classic Series Baja Telecaster



Johnny Ramone
7 december 2006, 20:28
Ik heb een nieuwe Tele besteld, de Classic Series Baja Telecaster in Vintage Blonde. Hij is nieuw en kost me 529 Euro. Als je naar de specs kijkt is het gewoon niet te bevatten dat deze gitaar maar zo weinig kost. Of worden die Mexicaanse arbeiders zwaar onderbetaald?

Fender Classic Player Baja Telecaster Features:
Custom Shop Design at Affordable Price

Blonde Finish with Parchment Single-ply Pickguard

"Custom Shop Designed" neckplate

Body - Ash

Neck - 1-Piece Maple, Soft "V" Shape, (Gloss Polyurethane Finish)

Fingerboard - Maple, 9.5" Radius

No. of Frets - 21 Medium Jumbo Frets

Custom Shop '69 Pickups

1 Custom Shop "Twisted" Tele® Single-Coil (Neck)

1 Custom Shop Broadcaster Single-Coil (Bridge)

Master Volume, Master Tone Controls

Pickup Switching: 4-Position Blade Switch and 2-Position Push/Push S-1:

Bridge - Vintage Style 3-Saddle Strings-Thru-Body Tele Bridge

Machine Heads - Fender/Ping Vintage Style Tuning Machines

Hardware - Chrome

Knurled Chrome Knobs

Pickguard: Black

Scale Length - 25.5"

Width at Nut - 1.625"

Deluxe Gig Bag Included


Hier kun je een paar foto's zien van deze tele:
http://www.sweetwater.com/guitargallery/electric/all/sMZ6241772/

sonic_sam
7 december 2006, 20:33
ziet er een leuke tele uit, vooral die V-neck staat mij aan (en de prijs)

orreltak
7 december 2006, 21:44
inderdaad een plaatje!maar dat is met andere modellen zoals mexicaanse stratocasters ook zo.is het een usa dan kost ie het dubbele(als niet meer).

misschien zijn het die kleine details die je met het blote oog over het hoofd ziet.
dat ze dezelfde houtsoort hebben maar dat daar toch een klasse aan kwaliteitverschil in zit dat je pas merkt als je hoort en/of langere levensduur
heeft enz.

maar aan de specs te lezen lijkt het mij een goede koop.
veel plezier er mee

hoofd
7 december 2006, 22:07
Die gitaar vraagt erom om helemaal kapotgespeeld en stinkend naar bier, zweet en kots ergens ver weg in een verlaten landschap te eindigen. En dat bedoel ik op een positieve manier.. :satisfie:

Johnny Ramone
7 december 2006, 22:28
Die gitaar vraagt erom om helemaal kapotgespeeld en stinkend naar bier, zweet en kots ergens ver weg in een verlaten landschap te eindigen. En dat bedoel ik op een positieve manier.. :satisfie:

Geldt dat niet voor elke gitaar?

Johnny Ramone
7 december 2006, 22:31
inderdaad een plaatje!maar dat is met andere modellen zoals mexicaanse stratocasters ook zo.is het een usa dan kost ie het dubbele(als niet meer).

misschien zijn het die kleine details die je met het blote oog over het hoofd ziet.
dat ze dezelfde houtsoort hebben maar dat daar toch een klasse aan kwaliteitverschil in zit dat je pas merkt als je hoort en/of langere levensduur
heeft enz.

maar aan de specs te lezen lijkt het mij een goede koop.
veel plezier er mee

Hij is ter overbrugging, voor 1 a 2 jaar. Ik moest helaas bijna al mijn spaargeld aan een nieuwe versterker uitgeven. Op termijn wil ik een Nocaster CS gaan kopen. Gezien de specs van de Baja Tele is het een goede investering, als ik die gitaar over twee jaar in 20 delen ga verkopen dan maak ik zelfs nog winst denk ik.

almarvk
8 december 2006, 09:46
Die gitaar vraagt erom om helemaal kapotgespeeld en stinkend naar bier, zweet en kots ergens ver weg in een verlaten landschap te eindigen. En dat bedoel ik op een positieve manier.. :satisfie:

Je bent wel duidelijk op de Tele toer de laatste tijd ;)

Rutger
8 december 2006, 09:56
misschien een domme vraag, maar vanwaar "Baja"?

Orpheo
8 december 2006, 10:15
misschien een domme vraag, maar vanwaar "Baja"?

volgens mij wordt ie daar gemaakt? (de gitaar)

Johnny Ramone
8 december 2006, 10:52
volgens mij wordt ie daar gemaakt? (de gitaar)

Ik dacht dat alle Mexicaanse Fender in Ensenada gemaakt werden, of heeft Fender twee fabrieken in Mexico???

blademan
3 september 2007, 10:58
Baja is de naam van het schiereiland waar Ensenada op ligt (Baja California), dat zal de reden wel zijn he?

kuk
3 september 2007, 12:19
Great!
Waar heb je ze besteld?

vulvasonic
3 september 2007, 14:38
Ik wil er ook eentje. Of misschien toch stiekem een Highway uit de nieuwe serie in sonic blue, omdat ie er zo super uitziet. Ach, eigenlijk wil ik er gewoon een paar hele goede tele's bij. Custom shop dingen. En dan nog eentje in het zilver glitter, inclusief hals, toets, kop en alles.....

En en en en en............. ik ben blut. :sneaky:

Jip
3 september 2007, 14:39
Geef niet. Genoeg manieren om aan extra geld te komen.

almarvk
3 september 2007, 15:32
Offtopic ouwehoeren doen we maar in Off-Topic en niet hier.

vulvasonic
3 september 2007, 16:18
Offtopic ouwehoeren doen we maar in Off-Topic en niet hier.

Het was niet mijn bedoeling om te ouwehoeren. Ik heb de Baja tele op mijn verlanglijstje staan. Wat ik maar aan wilde geven is het feit dat je bij Fender gelukkig voor weinig geld tegenwoordig een hele nette gitaar kan kopen, maar dat de onderlinge prijsverschillen tussen het ene model en het model dat een stapje hoger op de ladder ligt vaak zo klein is, dat je steeds probeert die stap te overbruggen en onbewust begint te gassen op modellen die steeds duurder uitvallen.

Stiekem willen we allemaal het beste. Maar juist de ruime keuze aan modellen in zoveel verschillende prijsklassen maakt het niet altijd even makkelijk een wel overwogen keuze te maken. En mij frustreert dat, weet ik uit ervaring.

De Baja lijkt een geweldige gitaar. Maar voor een beetje meer heb je een Highway tele. Maar als je daar voor gaat, kun je net zo goed een tweedehands American series tele overwegen. En van daar af wordt het alleen maar moeilijker. Je gaat je toch afvragen waarom de Baja, of bijvoorbeeld de Light Ash tele zo goedkoop zijn. Uit voorzorg (of gewoon 'zorg') valt de Baja dan ineens af, terwijl het weldegelijk een hele goede gitaar zou kunnen zijn.

De London City tele heeft me tenslotte ook weten te overtuigen... :)

o1251
3 september 2007, 16:26
Ik heb er ook op gespeeld, en vond hem ook fantastisch.
Ik was op zoek naar een amp en toen kreeg ik die gitaar om te testen.
Ik vond hem ook lekker in de hand liggen. Echt mij type gitaar.

Mr.Fingers
3 september 2007, 16:43
Ik heb er ook op gespeeld, en vond hem ook fantastisch.
Ik was op zoek naar een amp en toen kreeg ik die gitaar om te testen.
Ik vond hem ook lekker in de hand liggen. Echt mij type gitaar.

Ze spelen inderdaad enorm vlotjes, voor ne Mexicaan is dit pure klasse...

"But nothing beats the great ol'e Jazzmaster" (maar dat is appelen met citroenen vergelijken zeker)

blademan
4 september 2007, 12:10
ik heb gister mn Baja Tele voor het eerst gehoord over mn Laney VC30 en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het mooie heldere geluid. De gitaar is wat mij betreft echt waar voor z'n geld.
Helder en ook lekker rond daar waar nodig in standje 4 (das die gecombineerde Pups stand met extra "fat-tone").
Het S1 systeem zorgt voor een strat-achtig geluidje in standje 2.

Johnny Ramone
4 september 2007, 13:34
Wel grappig dat m'n topic nieuw leven is geschonken.

Ik ben ook nog steeds onder de indruk van deze gitaar, ja metname de toon, echt bijzonder mooi! De afwerking is ook goed, frets, lak, stemmechanieken en zelfs de intonatie is goed, dat is niet altijd even gemakkelijk bij een Tele met de soort zadeltjes welke hier zijn gebruikt.

Alleen kan ik niet wennen aan de shape van de hals, de radius van de toets en de dikte/vorm van de hals, ik heb mijn leven lang op een strat gespeeld met andere radius en vorm en kan dus niet overweg met deze Tele, ik lijk wel gehandicapt!

Daarom heb ik nu besloten om mijn Tele weg te doen, alleen 1 probleem, ik wil er 500 Euro voor hebben en dat zal wel niet lukken.

Hendriks
4 september 2007, 13:47
Wel grappig dat m'n topic nieuw leven is geschonken.

Ik ben ook nog steeds onder de indruk van deze gitaar, ja metname de toon, echt bijzonder mooi! De afwerking is ook goed, frets, lak, stemmechanieken en zelfs de intonatie is goed, dat is niet altijd even gemakkelijk bij een Tele met de soort zadeltjes welke hier zijn gebruikt.

Alleen kan ik niet wennen aan de shape van de hals, de radius van de toets en de dikte/vorm van de hals, ik heb mijn leven lang op een strat gespeeld met andere radius en vorm en kan dus niet overweg met deze Tele, ik lijk wel gehandicapt!

Daarom heb ik nu besloten om mijn Tele weg te doen, alleen 1 probleem, ik wil er 500 Euro voor hebben en dat zal wel niet lukken.

Jammer man , als ik die 500 had liggen was ik geintereseerd. Heb je hem in de winkel niet geprobeerd?

robgebbink
4 september 2007, 13:58
dat moet wel lukken hoor voor €500. Op Marktplaats staat er nu 1 waar ook zoiets voor gevraagd en geboden wordt. En ik heb de mijne van de week voor €500 euro gekocht, al was die pas 2 mnd oud, in absolute nieuwstaat en met een gigbag erbij. Dus je zou, als je gitaar er nog goed uitziet, wel zo'n bedrag voor moeten kunnen krijgen.

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN2292.jpg

ik heb de slagplaat vervangen door en zwarte, vind ik mooier

Mr.Fingers
4 september 2007, 15:13
dat moet wel lukken hoor voor €500. Op Marktplaats staat er nu 1 waar ook zoiets voor gevraagd en geboden wordt. En ik heb de mijne van de week voor €500 euro gekocht, al was die pas 2 mnd oud, in absolute nieuwstaat en met een gigbag erbij. Dus je zou, als je gitaar er nog goed uitziet, wel zo'n bedrag voor moeten kunnen krijgen.

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN2292.jpg

ik heb de slagplaat vervangen door en zwarte, vind ik mooier

Hmm, vetgeile telecasters die je daar hebt... In die linkse, zijn dat SD-hotrails? denk er misschien aan om er zo eentje in de brugpositie te rammen, want de mijne "twangt" echt teveel :satisfie:

vulvasonic
4 september 2007, 15:36
LULHANNES!!!!!!!!!!!

Ik zou 'm zo van je kopen, maar ik heb nog geen nagel om aan m'n reet te krabben!!! :sneaky:

Kim Wilson
4 september 2007, 15:49
LULHANNES!!!!!!!!!!!

Ik zou 'm zo van je kopen, maar ik heb nog geen nagel om aan m'n reet te krabben!!! :sneaky:
Nee, hehe. Als je ze bij Aad de M in zijn reet stopt... :o

robgebbink
4 september 2007, 16:03
Hmm, vetgeile telecasters die je daar hebt... In die linkse, zijn dat SD-hotrails? denk er misschien aan om er zo eentje in de brugpositie te rammen, want de mijne "twangt" echt teveel :satisfie:

Die hotrails in de Gebbink telecaster zijn GFS Lil Punchers, super pups, zeker voor dat geld. Ze klinken lekker rond en vet

Mr.Fingers
4 september 2007, 16:18
Die hotrails in de Gebbink telecaster zijn GFS Lil Punchers, super pups, zeker voor dat geld. Ze klinken lekker rond en vet

Ga ik me dus zeker aanschaffen, naam moe'k onthouden

vulvasonic
15 september 2007, 17:44
Gotverrrrrrrr........, ik heb die Baja tele zojuist bij Schreeven in Nijmegen getest over een Vox AC30 (omdat ik zelf ook een Vox AC30 heb namelijk). Ze hadden beide kleurvarianten liggen en ik ging voor de 'butterscotch' variant met zwarte slagplaat. Ik plug haar in en ........... sodeju, wat een waanzinnig mooie, goede klank en wat een heerlijke vette hals en dan al die extra klankmogelijkheden!!!!!!!!

Ik had al last van GAS na al dat positieve gelul, maar nu is mijn honger zo groot geworden dat mijn eega daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog erg veel hinder van gaat ondervinden, net zolang tot ze groen licht geeft (Ja, wij delen al het geld, vandaar.....).

IK MOET EN ZAL 'M HEBBEN!!!!!!!!! :o

robgebbink
15 september 2007, 17:52
wat vroeg Schreeven ervoor? wat kosten die Bajas daar?

Nellyrocks
15 september 2007, 19:03
Ik heb er vandaag eentje getest in haarlem. Daar issie €639,-, nieuw dus.
Ik was er niet zo kapot van maar dat kwam eigenlijk alleen omdat ik met al die verschillende sounds geen raad weet. Knoppen en dingen en al. :sneaky: Misschien moet ik daar maar gewoon aan wennen en ook zo'n ding kopen. Niet veel geld voor heel veel telecaster.

vulvasonic
15 september 2007, 19:07
wat vroeg Schreeven ervoor? wat kosten die Bajas daar?

Ze hangen daar voor 635 euro, inclusief gigbag.
In de meeste gevallen praat je daar makkelijk nog minstens 10% af (soms meer, als ik het ben - geen geintje, ik heb daar vaak een streepje voor op anderen en dat heeft alles te maken met het wederzijds respect tussen de eigenaar en mijn vader).
Maar ik weet ook dat Fenders regelmatig een uitzondering op die regel vormen, omdat (zo zeggen ze zelf) de prijzen al heel erg scherp geprijst zijn. Dus of je ze ook daadwerkelijk voor minder mee kunt krijgen betwijfel ik.

Ernieballetje
15 september 2007, 20:10
Alleen kwijlen bij Fender?

http://www.only1store.co.uk/ProductDetails.aspx?SKUID=103809 (blade delta standaard vintage white)

FruscianteFan
15 september 2007, 21:48
Gotverrrrrrrr........, ik heb die Baja tele zojuist bij Schreeven in Nijmegen getest over een Vox AC30 (omdat ik zelf ook een Vox AC30 heb namelijk). Ze hadden beide kleurvarianten liggen en ik ging voor de 'butterscotch' variant met zwarte slagplaat. Ik plug haar in en ........... sodeju, wat een waanzinnig mooie, goede klank en wat een heerlijke vette hals en dan al die extra klankmogelijkheden!!!!!!!!

Ik had al last van GAS na al dat positieve gelul, maar nu is mijn honger zo groot geworden dat mijn eega daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog erg veel hinder van gaat ondervinden, net zolang tot ze groen licht geeft (Ja, wij delen al het geld, vandaar.....).

IK MOET EN ZAL 'M HEBBEN!!!!!!!!! :oToeval, ik heb vandaag ongeveer anderhalf uur in de kelder van Schreeven op een Jaguar gespeeld, ook over een AC30.

Orpheo
15 september 2007, 22:35
ik heb 'm ook getest, maar ik vond 'm niet bijzonder goed. Ik weet niet wat 't was, maar deze gitaar heeft/had niet de power die ik wilde/wenste. ik vind de highway1 beter, en de lite ash vind ik ook toch wel beter. Ik vind de 'twang' niet 'twangy' genoeg, en ik vind het hals element niet warm en dik genoeg.

Axelll
15 september 2007, 22:51
Toeval, ik heb vandaag ongeveer anderhalf uur in de kelder van Schreeven op een Jaguar gespeeld, ook over een AC30.

Hoe klinkt dat nou over een ac30?

FruscianteFan
15 september 2007, 23:00
Hoe klinkt dat nou over een ac30?Erg lekker, alleen ging het mij niet om de AC30. Ik was er voor de Jag, en ze hadden geen Vox Pathfinder meer :p

vulvasonic
15 september 2007, 23:59
Toeval, ik heb vandaag ongeveer anderhalf uur in de kelder van Schreeven op een Jaguar gespeeld, ook over een AC30.

Yep, ik zag 'm tot mijn verbazing staan, die Jaguar!
En voor mensen zich gaan afvragen waarom ik me daarover verbaaste; Schreeven heeft altijd een geweldige collectie gehad aan Strats en Teles en daarnaast een kleine verzameling Gibsons, een zooitje Ibanezjes en dan nog een zooi 'beginnersspul'. Een slim gekozen collectie, want veel ruimte is er niet, maar de belangrijkste spullen hebben ze altijd staan.
De voorlaatste keer zag ik tot mijn spijt dat ze hun strategie leken te hebben aangepast en ontwaarde ik onevenredig veel goedkoop kopie spul.
Ik was dan ook blij te zien dat ze weer terug zijn bij hun oude aankoopbeleid.
Een Jaguar heb ik daar echter nog NOOOOOOIT zien hangen. Blijkbaar zagen ze dat toch altijd als een gitaar voor de echte liefhebber, waar veel minder vraag naar is.

Enfin, om een eind te maken aan deze nodeloze verspilling van webspace, http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif is het volgende EIGENLIJK het enige wat ik even kwijt wilde:
Wat izzie mooi hè?
Het is dat ik niet veel tijd had (parkeergeld) en ik die tijd per se wilde besteden aan het testen van de Baja tele, waar ik geen spijt van heb gehad, maar andes had ik die schitterende Jaguar ook nog even goed aan de tand gevoeld!

Was het trouwens een Mexicaanse?
Zal wel hè?
Ik heb er in mijn haast niet naar gekeken. Slechts de schoonheid van het ding, tijdens het passeren, bracht me even terug naar al die mooie herinneringen uit vroeger tijden, toen ik nog jong was en droomde van een ECHTE Fender, met die typische lucht die voor mij voor altijd verbonden zal blijven met muziekzaken en het aroma dat uit de gitaarkoffer ontsteeg als ik op de ECHTE FENDER TELECASTER mocht spelen van mijn eigen oom, de enige man binnen mijn bereik die een echte Fender bezat. :cooler:


Ahummm..., ga ik weer.


Tsja en toch........, na zoveel gitaren en aanverwant spul verder....., de GAS blijft, maar de kick na de aanschaf van weer een nieuwe plank wordt toch steeds net ietsjes minder.
En daarom heb ik besloten niet verder te gaan dan 25 gitaren max.


Maaaaarre FruscianteFan, had JIJ die AC30 zo beroerd afgesteld?
Man, het is bijna een kunst om een AC30 zo kut te laten klinken!
Zeg me dat jij het niet gedaan hebt, ZEG HET!!!!! :o

bert k
16 september 2007, 00:42
Dit verhaal heb ik wel eens verteld. Ik zat zo'n twintig jaar geleden in een band met een tamelijk (erg) domme gitarist. Hij had geld gespaard voor een nieuwe gitaar, maar hij wist er niet zoveel van, dus ik mocht advies geven. Ik wist een Fender Tele te koop uit 1961 voor 1300 gulden... (Ja, de goeie ouwe tijd, maar zelfs toen was dat een superkoopje.) We gingen hem proberen, ding was helemaal gaaf, klonk goed, speelde lekker, en die gast zegt: 'Ik doe het maar niet, het is een tweedehands...'

FruscianteFan
16 september 2007, 00:46
(edit: @ vulv)

Lijkt me sterk, want ik zat daar tot plusminus 15:10 (en je postte dat verslagje om 15:44). Aan de andere kant, ik heb geen idee hoe ik een AC30 tot haar recht kan laten komen, eerste keer dat ik over zo'n amp speelde. Er kwam met de Jag in ieder geval een heerlijk geluid uit ;)

Die Jaguar had ik inderdaad besteld, en binnenkort handel ik dat af met Schreeven. Ben dus bang dat ze hun beleid niet hebben veranderd, maar dat ze op bestelling maar al te graag die gitaar leveren.

Het betreft een CIJ - dat er '60s reissue Jags uit Mexico komen is een fabeltje. Het is overigens niet de eerste Jaguar die Schreeven ooit heeft gehad: ruim 3 jaar terug hadden ze er een in Candy Apple Red.

vulvasonic, je hebt pm.

vulvasonic
16 september 2007, 01:00
(edit: @ vulv)

Lijkt me sterk, want ik zat daar tot plusminus 15:10 (en je postte dat verslagje om 15:44). Aan de andere kant, ik heb geen idee hoe ik een AC30 tot haar recht kan laten komen, eerste keer dat ik over zo'n amp speelde. Er kwam met de Jag in ieder geval een heerlijk geluid uit ;)

Die Jaguar had ik inderdaad besteld, en binnenkort handel ik dat af met Schreeven. Ben dus bang dat ze hun beleid niet hebben veranderd, maar dat ze op bestelling maar al te graag die gitaar leveren.

Het betreft een CIJ - dat er '60s reissue Jags uit Mexico komen is een fabeltje. Het is overigens niet de eerste Jaguar die Schreeven ooit heeft gehad: ruim 3 jaar terug hadden ze er een in Candy Apple Red.

Dan moeten we beslist eens afspreken! http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a045.gif
Ik wil 'm dolgraag horen en weten hoe ie speelt.

Trouwens, mijn berichtje kwam een uur later. Dat ligt waarschijnlijk aan mijn instellingen die verkeerd zijn..... :)

FruscianteFan
16 september 2007, 01:04
Ik zie het. Ik let nooit zo op hoe de tijden op fora staan ingesteld.

Deal, jij mag op mijn toekomstige Jaguar spelen, kun je me meteen leren hoe ik een AC30 nou fatsoenlijk afstel. Ik draaide maar wat aan de knoppen, had geen zin om me erin te verdiepen.

edit: of bedoelde je nou dat je veel eerder in Schreeven was? Ik ben de draad een beetje kwijt. Ik vond iig de Vox mooi genoeg klinken. Te mooi zelfs, ben bang dat dat op mijn pathfindertje tegen zou kunnen vallen.

grayfink
16 september 2007, 11:00
Ja, mooi is dat, had ik net besloten dat ik een japanse tele wilde, wordt ik helemaal gek gemaakt door vulvasonics reviw. Nou weet ik het ook niet meer.
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Baja+Telecaster/10/1

Wel erg goed allemaal.

http://www.sweetwater.com/store/detail/TeleCPBjBl/

BartL
16 september 2007, 13:28
Erg vette plank inderdaad. Bij Arons in Heerlen 599 euro incl gigbag.

grayfink
29 september 2007, 08:32
Gisteren de Baja getest bij Tonika Groningen. Viel mij toch tegen. De hals was naar mijn smaak te dik. Ik zou er best aan kunnen wennen met mijn grote handen, maar het gevoel was niet goed. Ook stond de kleur me niet aan. (Ze hadden alleen de "desert sand". Het brug element klonk wat ielig, al zal dat aan de versterker gelegen hebben. (De overhypte Epiphone Valve jr.).
Het volumeknopje ingedrukt vond ik niet veel toevoegen. De slagplaat kierde bij de hals, ik vond het net helemaal niks.
Er was wel een USA '52 reissue, butterscotch. 1800€ Wat een beest van een gitaar! Helaas ver over budget. (volgens mijn vrouw tenminste:sneaky: ).
Daar zou ik wel de japanse versie van kunnen kopen.
Hier op ebay: http://cgi.ebay.de/BRAND-NEW-Fender-Telecaster-TL52-78US-Crafted-in-Japan_W0QQitemZ140161373032QQihZ004QQcategoryZ3808 3QQcmdZViewItem

Die heeft precies wat ik wil: Een iets dunnere hals als de Baja, wel lekker een donkere maple, glanzend gelakte hals. USA vintage elementen, niet de rare wiring. maar gelijk goed. En ook nog de goede kleur.
Ik heb paypal en voor ca 660 Euro heb ik dat ding thuis. Nadeel: je kunt hem niet even uitproberen. Moeilijk moeilijk moeilijk.

MarkV
29 september 2007, 09:53
Het brug element klonk wat ielig, al zal dat aan de versterker gelegen hebben. (De overhypte Epiphone Valve jr.).
Het volumeknopje ingedrukt vond ik niet veel toevoegen. De slagplaat kierde bij de hals, ik vond het net helemaal niks.

Ik heb een desert sand Baja en had hetzelfde probleem bij het zoeken ernaar. De kwaliteit verschilt enorm. Ook de hals dikte verschilt. Echt een model (serie) die je niet op afstand moet kopen, maar moet zien en bespelen om er zeker van te zijn dat het van een goede kwaliteit is en je bevalt.

Veekeren
29 september 2007, 10:38
Daar zou ik wel de japanse versie van kunnen kopen.
Hier op ebay: http://cgi.ebay.de/BRAND-NEW-Fender-Telecaster-TL52-78US-Crafted-in-Japan_W0QQitemZ140161373032QQihZ004QQcategoryZ3808 3QQcmdZViewItem

Die heeft precies wat ik wil: Een iets dunnere hals als de Baja, wel lekker een donkere maple, glanzend gelakte hals. USA vintage elementen, niet de rare wiring. maar gelijk goed. En ook nog de goede kleur.
Ik heb paypal en voor ca 660 Euro heb ik dat ding thuis. Nadeel: je kunt hem niet even uitproberen. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Soms moet je een gokje wagen... Altijd op safe spelen is ook maar saai ;) Prachtig ding iig!

wouwser
2 december 2009, 22:10
@ johnny ramone, waar heb je die pracht plank voor die prijs weten te vinden? Ik zoek ook al een tijdje maar vind toch 590 nieuwprijs. Zou m ook wel tweedehands willen opzich, iemand?

Zamalan
3 december 2009, 11:43
@ johnny ramone, waar heb je die pracht plank voor die prijs weten te vinden? Ik zoek ook al een tijdje maar vind toch 590 nieuwprijs. Zou m ook wel tweedehands willen opzich, iemand?

Hij heeft die 3 jaar geleden gevonden voor die prijs...

ReinB
21 september 2010, 11:24
@ johnny ramone, waar heb je die pracht plank voor die prijs weten te vinden? Ik zoek ook al een tijdje maar vind toch 590 nieuwprijs. Zou m ook wel tweedehands willen opzich, iemand?

Weet iemand wat vandaag de dag een goede prijs zou zijn voor een 2ehands?

Kim Wilson
21 september 2010, 11:36
Voor een net exemplaar denk ik dat het bij 450 euro wel ophoudt. 400 zou zelfs moeten lukken.