PDA

View Full Version : Advies bij aankoop 2e hands Stratocaster



MizZoo
7 december 2006, 20:16
Ik ben al een tijdje opzoek naar een 2e hands Fender Stratocaster en ik ben onlangs een mooie tegengekomen op MP:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/56802458-fender-stratocaster-u-s-a.html

In de advertentie staat niet zoveel info, dus ik heb 'm een mailtje gestuurd, en dit was het antwoord:

"Hi Joël,

Bouwjaar is 2000, ik ben nu op de zaak en heb hier het serienr. niet bij de hand.Hij is alleen thuis bespeeld, ik ben bassist en vind het af en toe leuk om wat gitaar te spelen. Ik heb hem in 2001 nieuw gekocht bij de Guitarman in Den Haag en hij verkeerd in uitstekende staat. Een paar minieme gebruiksbeschadigingen ( normal tear and wear zoals de yanken dat zo mooi kunnen zeggen) Frets zijn perfect en de hele gitaar is top afgesteld. Het brugelement is professioneel vervangen voor een custombuild exemplaar door Ted Oberg (ex Livin`Blues) Het originele element kan zo teruggeplaatst worden. Ik kan je verzekeren dat je er een topgitaar aan hebt.
Als ik geen oude Precision had gekocht zou ik hem niet te koop aanbieden!

Groet,
Ben"

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, lijkt mij.
Maar om het zekere voor 't onzekere te nemen wilde ik weten wat jullie ervan denken. Heeft iemand ervaringen met die custombuild elementen van Ted Oberg? Andere opmerkingen enzo zijn natuurlijk ook welkom.. 8-)

Alvast bedankt

Tristan
7 december 2006, 20:23
Iemand die ik ken had/heeft zo'n Ted Oberg element in de brug van zijn Strat zitten, ik vond het lekker karaktervol klinken, een beetje P90 achtig...
Of het (de gitaar) wat is weet je eigenlijk pas als je de gitaar in je handen hebt, de ene gitaar is de andere niet, maar als je interesse hebt dan zou ik de gitaar zeker eens proberen, de prijs is in ieder geval netjes voor een Fender USA Strat denk ik...
Probeer de gitaar vooral ook akoestisch uit, dan hoor je echt duidelijk het karakter van de gitaar en of dit je aanspreekt of niet...

Gearjunkie
7 december 2006, 20:24
Ik ken de elementen niet, maar toch het volgende:

Misschien ben je heel bekend met Strats, maar let in elk geval goed op:
-Echtheidskenmerken, (plaats) serienummer, neckplate met 7-figuur ingestanst, brug, tuners, bodyvorm (afschuiningen enz.) koffer (org. 7ender)

Het schijnt niet moelijk te zijn om een goedkoop gitaartje als 7ender te verkopen...

Ik vind hem wel erg mooi trouwens
;)