PDA

View Full Version : Nieuwe Amp nodig, welke kiezen?



Agonistes
7 december 2006, 18:45
Heyy
ik heb nu een Marshall MG15 DFX, maar ik heb wat luider's nodig.
Ik hoop voor deze tegen de 100 euro te krijgen als ik hem inruil of verkoop.
Dan kan ik een nieuwe amp kopen voor rond de 200 euro.
Bij de muziekwinkel hier in de buurt heb ik de keuze uit een
Roland Cube 30, of een
Hiwatt Maxwatt G40.

Ik denk dat de Maxwatt hier de beste keuze is, ik heb namelijk wel een effecten pedaaltje dus dat is niet het belangrijkst, en deze heeft net wat meer vermogen.

Maar nu zocht ik een beetje op internet, en ik denk dat ik 2e hands wel een
Marshall MG30 DFX voor 200,- moet kunnen krijgen.

Ik ben eigenlijk echt heel tevreden met m'n MG15 DFX behalve dat ie niet hard genoeg kan :p Dus ik zou zelf voor de laatste optie gaan. Maar toch vraag ik voor de zekerheid nog maar even wat advies.
Wie kan me hierbij helpen?

LCH
7 december 2006, 19:03
Naar mijn mening heb je dan niet een echte verbetering. Uiteraard zal de MG30 iets harder kunnen dan je MG15, maar de logische redenatie dat een 30 watt 2x zo hard kan als een 15 watt gaat niet op.

Overigens vraag ik me af wat je precies bedoelt dat een MG15 niet luid genoeg gaat? Voor in een band is een MG15 niks, maar dan is een MG30 ook niet wat je wenst. Voor thuis lijkt een MG15 me luid zat, maargoed. :)

Voor 200 euro kun je beter een nieuwe/tweedehands Vox AD30 VT kopen. Kwalitatief zijn die dingen zóveel beter dan een Marshall MG30, en ze hebben nog modeling ook, iets dat de Marshalls ook niet hebben. Daarnaast kan een AD30 beduidend harder dan een MG30, dus dat is misschien wel wat.

Agonistes
7 december 2006, 19:30
Ja dat klopt ik ga met een bandje mee spelen een paar optredes daarom heb ik wat luiders nodig. We gaan in een aula van een school spelen.
Maar 30watt maakt dus niet veel verschil?

vester86
7 december 2006, 19:36
zoek in ieder geval naar een versterker met een 12" speaker, als je dat hebt dan maakt de hoeveelheid watt niet veel meer uit, ik kan met mijn 30 watt combo vrij makkelijk met (De meeste) bands mee (want uitzonderingen zijn er altijd)

Agonistes
7 december 2006, 19:56
hmm dat is dan weer grappig, van alle genoemde heeft alleen de Hiwatt G40 een 12" speaker. Die voor 200,-
2e hands zou een MG50 voor 250,- misschien nog net kunnen deze heeft ook een 12" speaker.

Een Vox AD 30 zou ik ook nog net kunnen betalen, deze heeft wel een 10" speaker, maar de AD50 is weer wat te duur.
Ik denk dat me keuze nu is veranderd naar
Hiwatt G40, nieuw 190,- of
Marshall MG50, 2ehands ca. 250,- of
Vox AD30, nieuw 240,-

stumpy
7 december 2006, 20:19
hmm dat is dan weer grappig, van alle genoemde heeft alleen de Hiwatt G40 een 12" speaker. Die voor 200,-
2e hands zou een MG50 voor 250,- misschien nog net kunnen deze heeft ook een 12" speaker.

Een Vox AD 30 zou ik ook nog net kunnen betalen, deze heeft wel een 10" speaker, maar de AD50 is weer wat te duur.
Ik denk dat me keuze nu is veranderd naar
Hiwatt G40, nieuw 190,- of
Marshall MG50, 2ehands ca. 250,- of
Vox AD30, nieuw 240,-

Als tweedehands geen probleem is, waarom dan nieuw kopen?

Agonistes
7 december 2006, 20:28
Ik moet hem voor 11 Januari hebben.
Die Marshalls zijn iig genoeg te krijgen 2e hands die zie ik al op marktplaats gewoon staan. Die andere 2 niet dus ga ik er maar niet gelijk van uit dat ik die 2e hands vind...

Tho
7 december 2006, 20:59
Ja dat klopt ik ga met een bandje mee spelen een paar optredes daarom heb ik wat luiders nodig. We gaan in een aula van een school spelen.
Maar 30watt maakt dus niet veel verschil?

30 watt is écht niks. Sowieso, als je hem hoger zet, vooral met de goedkope amps, gaat ie brommen en ruften

Rormo
7 december 2006, 22:27
30 watt lijkt mij ook wat weinig in een band als het een transistor amp is zoals in dit geval. Ik weet natuurlijk niet wat voor stijl je speelt, maar om een drumstel een beetje bij te houden is 50W op een transistor amp toch wel het minimum.
Je hebt het over optreden op school in de aula. Dan neem ik aan dat je niet gemiced wordt en je versterker het zelf moet trekken.

Rude Perception
7 december 2006, 23:00
30 watt lijkt mij ook wat weinig in een band als het een transistor amp is zoals in dit geval. Ik weet natuurlijk niet wat voor stijl je speelt, maar om een drumstel een beetje bij te houden is 50W op een transistor amp toch wel het minimum.
Je hebt het over optreden op school in de aula. Dan neem ik aan dat je niet gemiced wordt en je versterker het zelf moet trekken.

HA, bij ons op school wordt alles gemict. Zelfs de drums. Je staat alleen dus wel altijd te hard. Soms zitten ze (andere geluidsmensen, ik ben degene van geluid die altijd de rechten van de muzikant probeert te beschermen, en dat betekent dus herrie maken) zelfs te klagen dat de drummer te hard speelt. Oftewel: die mics zijn overdreven. Verder staat altijd iedereen gewoon te hard. Maar toch horen ze zichzelf op het podium niet... Mss zijn de beste monitors wel de eigen versterkers?? Daar komen ze niet op, en van mij willen ze t niet horen:P

ColourofFire
8 december 2006, 11:37
Voor een 15 watt mg krijg je echt geen 100 euro hoor...

En ik denk niet echt dat je voor 200 euro een dikke verbetering kan krijgen. Je kan beter nog even met je MG15 doen en dan daarna iets echt goeds kopen.

Agonistes
8 december 2006, 12:35
hmm ja ik moet een beetje geluk hebben. Een ander had er 95 voor gekregen en hij is nog 140 in de winkel.
Ik ga die 40 watts Hiwatt wel eens uitchecken in de winkel, en anders lijkt me MG50 voor 250,- van marktplaats wel oke..

Wat maakt trouwens een harder geluid, een 40 watts 12" speaker transistor amp of een 30 watts 10" buizenvesterker. (die Vox)

Digitech
8 december 2006, 13:10
Die VOX is geen buizenversterker hoor!!!!

LPplayer
8 december 2006, 13:10
Je moet gewoon je versterker niet naar de zaal richten, maar gewoon dwars op het podium. Dan moet je een geluidsman hebben bij de geluidstafel of in de zaal die jullie bandgeluid en mix in de gaten houd bij de soundcheck.
Dat scheelt al een heel stuk als je je versterkers dan niet naar de zaal richt.
Geloof me dat helpt, heb je zeurende geluidsmensen minder.


HA, bij ons op school wordt alles gemict. Zelfs de drums. Je staat alleen dus wel altijd te hard. Soms zitten ze (andere geluidsmensen, ik ben degene van geluid die altijd de rechten van de muzikant probeert te beschermen, en dat betekent dus herrie maken) zelfs te klagen dat de drummer te hard speelt. Oftewel: die mics zijn overdreven. Verder staat altijd iedereen gewoon te hard. Maar toch horen ze zichzelf op het podium niet... Mss zijn de beste monitors wel de eigen versterkers?? Daar komen ze niet op, en van mij willen ze t niet horen:P

Fenndangoband
8 december 2006, 13:24
Ik zou zeggen... verkoop je Marshall (als je een goede verkoper bent krijg je er misschien nog 100 euro voor) spaar nog een 200 euro samen (moet zeker lukken... kerst/ nieuwjaar is in aantocht). Koop de Peavey Studio Pro 112... die heb je rond de 300 euro. Een schitterende amp... zeer goede clean en veel te vette scheur... no nonsense... je hebt op je clean en lead kanaal nog eens een vintage/modern schakelaar dus dubbel aantal sound mogelijkheden. Het is een 65 watter... een 12 inch speaker en zeer betrouwbaar. Dit zou ik doen. In ieder geval ga hem eens testen en oordeel zelf.

Agonistes
9 december 2006, 09:50
Hmm ja ik zag dat die Peavey ook in een andere topic aangeraden werdt. 300,- mja moet misschien net lukken maar't kan echt niet hoger worden.
Ze hebben hem niet bij de muziekwinkel hier in de buurt te koop helaas.
Maar voor 300,- heb ik ook makkelijk die MG50.
Tussen de Peavey Studio Pro 112, en Marshall MG50 DFX, welke wint het dan?

LCH
9 december 2006, 12:10
Tussen de Peavey Studio Pro 112, en Marshall MG50 DFX, welke wint het dan?
Wat mij betreft de Peavey. Gewoon, lekkerder geluid en bewezen betrouwbaarheid. Ik ben nog nooit echt kapot geweest van de Marshall MG-serie, maar da's persoonlijk.

ventje
9 december 2006, 17:45
Die VOX is geen buizenversterker hoor!!!!

die vox is dacht ik hybride, en er zit wel degelijk een klein buisje in hoor :P

ik weet in ieder geval wel dat ze behoorlijk wat harder gaan dan andere 30 watters, en k vind ze persoonlijk ook een stuk beter klinken dan elke andere versterker in die prijs klasse.

Kim Wilson
9 december 2006, 17:58
die vox is dacht ik hybride, en er zit wel degelijk een klein buisje in hoor :P

ik weet in ieder geval wel dat ze behoorlijk wat harder gaan dan andere 30 watters, en k vind ze persoonlijk ook een stuk beter klinken dan elke andere versterker in die prijs klasse.
Dat er een buisje in de preamp zit, maakt ze nog geen buizenversterker.

Agonistes
9 december 2006, 18:06
Ja ik was vandaag weer ff langs de muziekwinkel geweest,
die Peavey hebben ze daar helaas niet.
Er waren 3 die ik wil even uit ga proberen
Marshall MG50, Roland Cube 60 en die Vox AD50 TV.
Als ik van de week tijd heb ga ik ff met me gitaar langs op alle 3 wat spelen.
Alleen wel naar dat ik die Peavey niet kan uitproberen.

22e heb ik pas genoeg geld, dus ik heb nog wel ff de tijd.
Ik kan wel nog ff ergens anders naar die Peavey zoeken maar ik denk dat ik bij Nederland Muziek de amps wel het goedkoopst kan krijgen...

marter544
9 december 2006, 19:21
200 euro is erg weinig voor een amp voor in een band.. Ik zou eerst zorgen dat je ongeveer 300 euro te besteden hebt, en dan goed 2e hands kijken. De oudere marshall valvestates zijn mooie dingen! Vooral de VS100, die heb je 2e hands rond de 250/300 euro wel. Dan heb je ook de 8080 nog, die schijnt ongeveer even goed te zijn, maar die ken ik persoonlijk niet. De 8080 is vaak wel goedkoper dan de VS100, de 8080 zit zo rond de 200/250 euro vaak.
Beide hebben een 12" speaker, 8080 heeft 80 watt, vs100 heeft 100 watt, beide meer dan zat! Peavey zou je ook naar kunnen kijken, maar die vind ik wat schel. De Peavey Bandit is 2e hands wel voor 200 te krijgen, die zijn 100 watt dacht ik, ook 12" speaker.

Tupelo
9 december 2006, 19:24
Behalve dat.. maar uhh.. mijn Vox ac30cc2 is toch ook echt 30watt hoor en die schroef ik niet vol open. :dontgeti:

Agonistes
10 december 2006, 13:14
Ja me MG15 is als't goed is verkocht volgende week.
Dan heb ik aan het eind van de maand 300 euro te besteden aan een nieuwe amp.
Hoe zit het met de VS65R dan in vergelijking met de VS100R? Met de 65 watt moet het ook lukken lijkt me.

Ik vind het wel belangrijk als de amp een mooi warm clean geluid heeft met zo min mogelijk ruis ertussen. De overdrive moet juist strak en droog klinken. Ik vind dat m'n MG15 een hele mooie overdrive heeft..

In ieder geval wil ik iedereen alvast bedanken die gereageerd heeft in me topic. Worden er heel wat gemaakt met vraag naar advies zie ik, dus thx dat jullie de tijd nog nemen ;).