PDA

View Full Version : nieuwe gitaar (van MichaelAE)



Orpheo
7 december 2006, 18:09
michael, je gitaar is er!


ik heb de post aangepast, omdat er alleen maar gezeur komt, en mijn uitleg niet geaccepteerd word. jammer. de ballen.

pimmedoris
7 december 2006, 18:13
Oeh... Anderson. Klinkt goed! Ben benieuwd

Waar blijven de foto's! Schiet eens op! Ik wacht al twee minuten ;)

hendrix2
7 december 2006, 18:15
Ja, ik heb dus een neiuwe gitaar. anderson 7 snaar floyd, metallic green.

@ mods: t vorige topic ging over 'veilig kunnen kopen op ebay' en ging bij toeval over deze gitaar, dus aub; dit topic open laten.

foto's komen eraan. ik moet ze nog even uploaden in photobucket....
héhé, je wil er echt van genieten nu ze nog van jou is hé :)
of wil michaelae niet betalen :p

Orpheo
7 december 2006, 18:16
ja ja komt eraan!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01155.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01149.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01147.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01145.jpg

drap
7 december 2006, 18:17
Om even in te haken op dat pay-pall verhaal. Dat gebeurt toch doorgaans middels een creditcard? Zo ja, misschien dat je je nog kan herinneren wat ik daar laatst over zei in het Bare Knuckle topic. Sluit dat wat ik toen zei ook een beetje op wat jou is overkomen? Dit is overigens geen vraag om ff goedkoop te scoren ofzo hoor, ik zou het alleen graag willen weten omdat ik nogal huiverig ben wat betreft creditcard betalingen via internet.

Wat betreft de gitaar, het is niet mijn ding, maar ik hoop dat je er plezier van gaat krijgen.

Orpheo
7 december 2006, 18:22
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01146.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01156.jpg

pff wat speelt dat ding lekker! qua stemvastheid is ie wel redelijk! mijn les pauls zijn beter wat dat betreft maar ok.

qua tone... holy god wat een dodelijk geluid. zwaar knorrend in t laag, smooth in t mid, en sprankelend in t hoog. helaas is deze gitaar wel heel helder. bijna TE, naar mijn smaak. maar das niets dat de tone niet op kan lossen.

qua speelgemak is ze subliem. ik hoef maar te DENKEN, en t gebeurd al.

Toch is deze gitaar geen blijvertje. deze gitaar is dus het object van de 'orpheo-michaelae' constructie, en ook al was dat niet het geval (ik had wel gas voor zoiets als dit), dan ging ie alsnog snel de deur uit. de gitaar mist wat complexiteit in geluid lijkt het. wellicht is het een kwestie van wennen, omdat ik constant op les pauls speel, maar ook naast een fender strat gezet mist ie 'iets'. Ik denk dat dat 'm zit in t basswood body, want met de hals is echt NIKS mis.

Het idee 'bolt on=slecht/cheap' breekt deze gitaar ook wel mooi af. ik heb denk ik zelden een gitaar gehad met ZOVEEL sustain. daar kunnen de LP's echt nog een puntje aan zuigen. Veel massa = veel sustain gaat ook niet op dus, want deze gitaar is vederlicht.

al met al: als je centen hebt, en je wilt een veelzijdige superstrat, eentje die metal goed aankan, en uitstapjes naar rockabilly/country ook wel overtuigend naarzet, anderson moet je nemen.

wil je liever minder veelzijdigheid, en PURE tone, zonder compromissen, eigenlijk dus 1 gitaar per stijl, neem dan een tele, gretsch, strat, les paul, weet ik t. deze gitaar is een absolute allrounder, maar mist een klein beetje karakter. ballen heeft ie genoeg.

Tupelo
7 december 2006, 18:23
Wat mij meer verbaasd: MichaelAE op Anderson. Hell freezes over? :o

Heb ik iets gemist of iets niet begrepen? :dontgeti:

Orpheo
7 december 2006, 18:24
héhé, je wil er echt van genieten nu ze nog van jou is hé :)
of wil michaelae niet betalen


neuh is zeker niet het geval :D echt genieten? ik weet niet. ik heb nu een gitaar in huis waar ik al heeeel lang op aas, en de grap is; hij is niet van mij! :seriousf: ach ik zie er de humor wel van in:)

Orpheo
7 december 2006, 18:27
Om even in te haken op dat pay-pall verhaal. Dat gebeurt toch doorgaans middels een creditcard? Zo ja, misschien dat je je nog kan herinneren wat ik daar laatst over zei in het Bare Knuckle topic. Sluit dat wat ik toen zei ook een beetje op wat jou is overkomen? Dit is overigens geen vraag om ff goedkoop te scoren ofzo hoor, ik zou het alleen graag willen weten omdat ik nogal huiverig ben wat betreft creditcard betalingen via internet.

Wat betreft de gitaar, het is niet mijn ding, maar ik hoop dat je er plezier van gaat krijgen.

uhm hoezo 'mij is overkomen'? 't enige dat ik gedaan heb is in paypal mijn visa-gegevens invoeren, en dat is dan bij paypal veilig en veilig bewaard, en dan klik ik gewoon aan op ebay 'nu kopen' en in paypal 'betalen', visa betaald dat, ik betaal visa done. (in dit geval: visa betaald, ik betaal visa, michael betaald mij).

er is niks om huiverig voor te zijn als je met creditcard betaald met internet. althans; als je 't met paypal doet. dat is namelijk veilig, kan niks mis mee gaan. en zie ik iets op mijn afschrift dat NIET van mij is (wat in 5 jaar nog NOOIT is gebeurd), dan trek ik aan de bel :)


voor de duidelijkheid: ik zeg wel mijn visa, maar eigenlijk is 'ie van mijn ma. vandaar.

glacius
7 december 2006, 18:27
tony mc'alpine heeft ook zon ding toch ? volgensmij een neckthru

Orpheo
7 december 2006, 18:27
Wat mij meer verbaasd: MichaelAE op Anderson. Hell freezes over? :o

Heb ik iets gemist of iets niet begrepen? :dontgeti:

michael had er al eentje hoor :) nu alleen nummer 2.

Orpheo
7 december 2006, 18:28
tony mc'alpine heeft ook zon ding toch ? volgensmij een neckthru

anderson+ neck thru? zal mij benieuwen. zover ik weet is anderson altijd bolt on geweest :)

olaf reijnders
7 december 2006, 18:30
McAlpine heeft toch Carvin?

Tupelo
7 december 2006, 18:31
michael had er al eentje hoor :) nu alleen nummer 2.O.k. dan vergis ik mij... ik dacht dat MichaelAE één van die forumdeelnemers was die juist plechtig tegen pleitte. :)

drap
7 december 2006, 19:17
uhm hoezo 'mij is overkomen'? 't enige dat ik gedaan heb is in paypal mijn visa-gegevens invoeren, en dat is dan bij paypal veilig en veilig bewaard, en dan klik ik gewoon aan op ebay 'nu kopen' en in paypal 'betalen', visa betaald dat, ik betaal visa done. (in dit geval: visa betaald, ik betaal visa, michael betaald mij).

er is niks om huiverig voor te zijn als je met creditcard betaald met internet. althans; als je 't met paypal doet. dat is namelijk veilig, kan niks mis mee gaan. en zie ik iets op mijn afschrift dat NIET van mij is (wat in 5 jaar nog NOOIT is gebeurd), dan trek ik aan de bel :)


voor de duidelijkheid: ik zeg wel mijn visa, maar eigenlijk is 'ie van mijn ma. vandaar.

Ah, oke. Mijn fout dan, ik had het verkeerd begrepen in dat vorige topic.

Anders Destium
7 december 2006, 19:33
Mooie gitaar. maar is dit niet een beetje pronken met andermans veren?

grayfink
7 december 2006, 19:56
En heb jij wel toestemming om er op te spelen?

Negative K3 fan
7 december 2006, 20:14
ik vind hem persoonlijk echt lelijk, die glitterfinishes zijn niets voor mij en ik hou sowieso al niet van superstrat shapes...

maar ieder zn ding he?

Tristan
7 december 2006, 20:26
Ja, het is echt een uberfoute discogitaar, maar ik kan er wel mee lachen, lelijk genoeg om echt cool te zijn, toch leuker dan zo'n AAAAAAAAAAAA quiltedburledspawned maple top i.m.o en al helemaal erg stoer in een Metalband, erg nerdy... :D

Orpheo
7 december 2006, 20:49
Mooie gitaar. maar is dit niet een beetje pronken met andermans veren?

oh hoezo? tot nu toe is 't mijn gitaar :) ik heb 'm betaald. en t topic heeft nog een reden. michael en ik mailen over de gitaar, maar soms raken emails kwijt. ja, raar, maar toch. ik heb 'm eens wat mails verstuurd, en hij mij, maar t kwam niet aan. vandaar.

@ grayfink: ik snap je punt. maar wat nu als t een lemon is? in de zin van bedrading kapot, hals kapot, weet ik t. voorlopig is t mijn gitaar en mijn verantwoordelijkheid. mocht er iets echt FOUT zitten in die gitaar moet ik t oplossen met de verkoper, en ga en kan ik niet die gitaar doorsluizen naar de feitelijke eigenaar. zo simpel. lijkt mij ook wel zo netjes. ik ben het tussenstation, en ik moet dan kijken of t wel klopt, en ik laat t niet in de doos zitten tot hij er is.

de gitaar zit weer netjes in de koffer, afgestoft en wel, te wachten op de feitelijke eigenaar. helaas kan ik alleen niet eerder dan woensdag de gitaar overhandigen ;)

iwamoto
7 december 2006, 22:04
- iwa kijkt foto's
- iwa wisselt van onderbroek
- iwa wil weten of er over de prijs te praten valt :D

damn, wat een schatje, die zou ik ook wel willen, hoewel ik een ibanez 1527 toch net iets mooier vind, naja, doen we die dan maar, ben ik wss ook goedkoper uit :)

Orpheo
7 december 2006, 22:13
- iwa kijkt foto's
- iwa wisselt van onderbroek
- iwa wil weten of er over de prijs te praten valt :D

damn, wat een schatje, die zou ik ook wel willen, hoewel ik een ibanez 1527 toch net iets mooier vind, naja, doen we die dan maar, ben ik wss ook goedkoper uit :)


pff moet je bij michael zijn, niet bij mij ;)

Anders Destium
7 december 2006, 23:36
En heb jij wel toestemming om er op te spelen?

Hoe is het niet pronken met andermans veren? Deze gitaar is niet voor Orpheo, maar voor Michaelae. Het is heel simpel, als je kunt lezen tenminste... :stop:

Orpheo
7 december 2006, 23:47
Hoe is het niet pronken met andermans veren? Deze gitaar is niet voor Orpheo, maar voor Michaelae. Het is heel simpel, als je kunt lezen tenminste... :stop:


wie heeft tot nu toe al t geld opgehoest? oh ja: orpheo :) simpel. en ik heb al uitleg gegeven t hoe en wat. moet ik het NOG een keer zeggen?

Anders Destium
8 december 2006, 00:04
Je komt hier trots posten over een gitaar die je voor een ander hebt gekocht. Ik plaats daar mijn vraagtekens bij, voor jezelf had je deze gitaar nooit gekocht namelijk. Dat je maar lang plezier mag hebben van je nieuwe gitaar ;) :sssh:

Orpheo
8 december 2006, 00:06
Je komt hier trots posten over een gitaar die je voor een ander hebt gekocht. Ik plaats daar mijn vraagtekens bij, voor jezelf had je deze gitaar nooit gekocht namelijk. Dat je maar lang plezier mag hebben van je nieuwe gitaar ;) :sssh:


ja ik bedenk me ineens; die topictitel ziet er heel erg pretentieus en misleidend uit. mijn fout. wat niet de bedoeling. ik wilde eigenlijk zo de aandacht van michaelae trekken (ivm dat hele email-gedoe), en omdat ik de gitaar even een testrit heb gegeven kon ik gelijk even een minireview geven. interessant ook als michael dat zelf doet. heb je een review van een andersonliefhebber en van iemand die bij *iets anders* is vastgeroest.

DaveItUp
8 december 2006, 00:09
Ik vind t maar sketchy dat je er al op gespeeld hebt. Zou ik persoonlijk nooit doen denk ik hehe.

Orpheo
8 december 2006, 00:17
Ik vind t maar sketchy dat je er al op gespeeld hebt. Zou ik persoonlijk nooit doen denk ik hehe.


*zucht*

als die gitaar niet goed was, bv een crack in de hals, headstock, of barst in de lak (de verkoper mailde me nl 'guitar is in dead mint state), of de electronica was brak, en daar zou ik pas achter komen als michael de gitaar uit de doos pakte, of sterker; hij pakte 'm uit de doos, en de gitaar bleek geen gitaar te zijn, maar een stuk steen, goed mogelijk natuurlijk (daarom betaalde ik met visa! jaa!!!! goed zo! was t namelijk een steen kon ik de betaling terug draaien) was het te laat om iets te doen. want tot hij t geld aan mij geeft ben ik nog verantwoordelijk voor die axe. dus netjes gitaar op stemming gebracht, kijken of die floyd ok is, en daarna netjes gekeken of die electronica t doet.

mocht het nameljk niet in orde zijn geweest, had ik contact met de eigenaar opgenomen om 't goed te laten fixen, desnoods terugsturen. immers, het is MIJN ebay-account, MIJN paypalaccount, en MIJN visacard.

ik heb er ook zo naar gekeken: als ik in michaels schoenen stond, en hij zou deze constructie voor mij gedaan hebben, had ik graag gehad dat hij dit ook zo zou doen.

hendrix2
8 december 2006, 00:18
Tja, ik vind het maar logisch dat orpheo er al op gespeeld heeft. In de eerste plaats net zoals hij zelf zegt om te kijken of er niets aan scheelt.
Uiteindelijk koopt Orpheo de gitaar oorspronkelijk en scheelt er iets aan dat moet hij het wel regelen met de verkoper.

Anderzijds biedt orpheo iemand aan om te helpen en ik denk dat michael het helemaal niet erg vind dat Orp. die gitaar al eens aan de tand heeft gevoeld.

edit: damn, ga ik je verdedigen, zeg je het zelf al allemaal! :sneaky:

Debaser
8 december 2006, 00:23
Ik geef Orpheo gelijk dat ie m even test,
hij heeft t toch voorgeschoten, mag ie ook wel even testen.
en reviewen, juist omdat t niet zijn gitaar is.

want in de ogen van eigenaar zal t altijd een prachtbak zijn.

En net alsof een gitaar in de winkel nog nooit getest is... en door wie... ?
Orpheo weet heus wel dat ie voorzichtig moet zijn... ( nou ja.. niet altijd :) )

als ie had gezet :

"Kijk eens wat ik op ebay heb gekocht, en gelijk weer door verkocht!"
dan was het ineens wel prima geweest.

nou als jij mijn gitaren voorschiet mag je er ook op spelen hoor ;)


EDIT : jullie = eerder

Anders Destium
8 december 2006, 07:37
Volgens mij missen jullie een beetje het punt, bedoeld of onbedoeld. Ik vind er ook weinig mis mee dat Orpheo de gitaar heeft getest als hij een vriendendienst verricht. Dat is alleen heel iets anders dan posten alsof het jouw nieuwe gitaar is, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is. Dat vind ik niet echt netjes, zeker niet omdat nu blijkt dat michaelae eigenlijk nog van zo goed als niets weet kennelijk.

almarvk
8 december 2006, 09:48
Ik zal de topictitel wel ff aanpassen...

Orpheo
8 december 2006, 09:50
Volgens mij missen jullie een beetje het punt, bedoeld of onbedoeld. Ik vind er ook weinig mis mee dat Orpheo de gitaar heeft getest als hij een vriendendienst verricht. Dat is alleen heel iets anders dan posten alsof het jouw nieuwe gitaar is, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is. Dat vind ik niet echt netjes, zeker niet omdat nu blijkt dat michaelae eigenlijk nog van zo goed als niets weet kennelijk.

ik snap(te) je punt :) duurde even :satisfie: t kwam er van mijn kant gewoon verkeerd uit.

@ mod: dank u, dank u. ik was gisteravond vergeten 't te pm-en of iemand dat wilde doen. mijn dank.

Michael AE
8 december 2006, 14:11
Zo, eindelijk weer internet. ;)

Mooi, man! Ik ben erg benieuwd.

Ik kan me wel voorstellen wat je met dat dode-klank verhaal bedoelt. Mijn andere Anderson is ook een klinische bak, maar gelukkig hebben ze wel ballen en resonantie en daar ging het wat mij betrefd om. Ik ga deze gitaar uitsluiten voor Metal gebruiken, dus die klinische toon maak ik me geen zorgen over. Als ik een organische gitaartoon wil, dan heb ik daar andere gitaren voor.

Hij ziet er wel lekker fout uit, heerlijk!

Over dat andermans veren ding, Orpheo en ik hebben op msn al contact gehad, waarbij ik hem heb gezegd dat hij de gitaar gerust uit mocht pakken, enz. Lijkt me niet meer dan logisch als je een gitaar in huis krijgt, dat je er even op wil spelen. Het is een instrument, geen kunstwerk...

Goed, ik hoop hem volgende week te kunnen ophalen, dan kan ik zelf een uitgebreide review geven.

Tristan
8 december 2006, 14:15
Ik ben echt benieuwd wat je er van vindt, maar het verhaal van Orpheo klinkt in ieder geval al goed...

Ik vind 'r echt stoer met die groene glitters en dan in een Metal band, kicken! :rockon:

Michael AE
8 december 2006, 14:26
Hey dude,

Ik denk dat hij me wel gaat bevallen voor Stillborn. Ik ben vooral benieuwd of hij net zoveel ballen heeft als mijn Grand Am.

Het foute kleurtje is in ieder geval heel cool! :D

idno
8 december 2006, 17:19
mooi ding, welke elementen zitten er in?

vinni
9 december 2006, 11:52
Ben zelf geen 7-string fan....

Maar dit is zonder twijfel de mooiste 7-string die ik ooit gezien heb.
En met de naam Anderson zal de klank beter zijn dan de rest van de
7-strings.....

Gefeliciteerd Michael....

Vinni

Tupelo
9 december 2006, 20:16
'T is maar goed dat dit niet om een Russische bruid gaat. Ben benieuwd wat de meningen en bemoeienissen dan zouden zijn. :seriousf:

Tristan
9 december 2006, 21:00
Zou Orpheo haar ook even "geprobeerd" hebben als het een russische bruid was?

"Hmm, ik vind haar wel open, maar ook een beetje krijserig in het hoog"... :D