PDA

View Full Version : seymour duncan pickup booster



Rormo
7 december 2006, 15:31
Ik zoek nog altijd een pedaaltje om mijn Fender strat wat meer power te geven en ongeveer even hard te laten klinken als mijn Gibson. Echter de meeste manieren om dit te bereike resulteren in het gigantisch toenemen van noise en ruis (iets wat je bij een Fender strat juist niet wilt). Nu adviseerden de heren van Feedback mij de seymour duncan pickup booster. Deze was echter uitverkocht en ik heb deze dus niet kunnen testen. Iemand hier ervaringen mee? Als ik wat positieve verhalen hoor, dan ga ik zeker nog ff terug naar feedback zodra hij weer op vooraad is.

almarvk
7 december 2006, 15:47
Schijnt een prima booster te zijn voor single-coil gitaren...

Rormo
8 december 2006, 15:28
Iemand anders?

fullorder
8 december 2006, 16:43
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb er wel hele wisselende verhalen over gelezen. Ik zou 'm dus zeker eerst kritisch testen voordat je 'm koopt.

rocker_71
9 december 2006, 13:13
Op de Duncan website (http://www.seymourduncan.com/products/effectsdescr.shtml#booster) staat een redelijk uitgebreide video over deze pedaal.
Ik zelf werd daar niet echt warm van.

Bruce
9 december 2006, 13:32
Op de Duncan website (http://www.seymourduncan.com/products/effectsdescr.shtml#booster) staat een redelijk uitgebreide video over deze pedaal.
Ik zelf werd daar niet echt warm van.
Idd een waardeloos promo filmpje zeg!

Rormo
10 december 2006, 12:07
Vond het niet zo verschrikkelijk slecht hoor. Vond persoonlijk alleen het geluid met die resonnance switch aan er niet mooier op worden. Maar misschien met distortion aan wel. Ga ik wel ff testen.

skabouter
5 april 2007, 12:33
het lijkt erop dat ik er 1 binnen ga krijgen.....wat doet zo`n ding met gitaren met humbuckers? kheb 3 gitaren, allen met hums.......is zo`n ding dan nog van waarde? :D

Rormo
5 april 2007, 14:47
Hangt er van af wat je wilt bereiken natuurlijk. Volume opkrikken gaat er uitstekend mee op elke gitaar. Maar het hangt allemaal af van waar je het pedaal in je chain zet. Aan het eind geeft alleen volume increase, aan het begin krijg je ook een distortion increase en met de resonance switch kun je dit nog grover maken. Lees de handleiding en experimenteer.

skabouter
5 april 2007, 18:08
sja ach....dit ding heeft idd geen theoretische verrassingen verder.....wsl ook geen praktische....toch maar eens proberen en dan zien we wel :)

vulvasonic
6 april 2007, 01:24
sja ach....dit ding heeft idd geen theoretische verrassingen verder.....wsl ook geen praktische....toch maar eens proberen en dan zien we wel :)

Ik heb er anders veel positiefs over gehoord, juist omdat ie ook te gebruiken is bij gitaren met humbuckers. Maar feitelijk is het niet veel meer dan een simpele booster. Maar dondert dat?
Als het goed klinkt en het is DE oplossing voor jouw probleem, dan zou ik het zeker een kans geven!

drap
6 april 2007, 02:11
Ik heb er ook ooit één gehad, ook om m'n strat wat te boosten. Ik heb 'm destijds maar weer weggedaan. Het ding kleurt je geluid verschrikkelijk en wil helemaal niet zo lekker samen met andere pedalen. Ikzelf heb de oplossing gevonden in de MXR Micro Amp. Die kicked je sound wel lekker zonder een hoop kleuring en is ook nog eens gebruiksvriendelijker ook met z'n ene draaiknop dat niks anders doet dan het niveau van boosten bijstellen.

Rormo
6 april 2007, 13:20
Ik heb er ook ooit één gehad, ook om m'n strat wat te boosten. Ik heb 'm destijds maar weer weggedaan. Het ding kleurt je geluid verschrikkelijk en wil helemaal niet zo lekker samen met andere pedalen. Ikzelf heb de oplossing gevonden in de MXR Micro Amp. Die kicked je sound wel lekker zonder een hoop kleuring en is ook nog eens gebruiksvriendelijker ook met z'n ene draaiknop dat niks anders doet dan het niveau van boosten bijstellen.

huh? Dan heb je hem denk ik op de verkeerde plek in je chain gezet of de resonance switch op de verkeerde stand. Aan het eind van je chain met resonance op neutraal verkleurd er niets.



@ Vulva: geheel mee eens. Simpel ding dat doet wat het moet doen zonder fratsen. Ben er erg blij mee zelf.

drap
6 april 2007, 13:30
huh? Dan heb je hem denk ik op de verkeerde plek in je chain gezet of de resonance switch op de verkeerde stand. Aan het eind van je chain met resonance op neutraal verkleurd er niets.

Ghehe, ik had toen nog amper een chain. Het pedalenwerk is voor mij pas iets van de laatste tijd. M'n MXR Micro Amp kleurt veel minder in ieder geval en ik vind 'm persoonlijk nog behoorlijk stiller ook. Maar ja, ieder z'n eigen. Ik vond die pickup booster toen in ieder geval niks. Wie weet als ik 'm nu weer zou proberen zou ik er heel anders over denken.

telerocker
21 mei 2007, 22:59
probeer eens een goede boost, bijvoorbeeld Meat van Toadworks. Werkt bij mijn Tele erg goed.

suc6
frank