PDA

View Full Version : Nieuwe 2x12



stumpy
7 december 2006, 13:30
Sinds kort speel ik weer in een nieuwe band, heb voor de gelegenheid een nieuwe top gekocht (Powertone II, heerlijk :) ) En die gaat over een marshall 1960AV. Maar het is iedere keer zo'n gesleep, en daar heb ik niet echt zin in. Een 2x12 lijkt me toch een stuk handzamer. Oftewel ik wil die marshall cab weg doen en een 2x12 in de plaats nemen.
Wat zijn aanraders tot een euro of 600 nieuw of tweedehands?

BLOK182
7 december 2006, 13:42
Bogner (v30, moet je van houden), en Koch zelf heeft ook 2x12"s. Verder heeft iedereen zichzelf respecterend merk wel een 2x12 in het assortiment. Als die 1960AV qua sound wel bevalt, kan je bij veel merken terecht voor een 2x12 v30 cab. Bij Avatar (leveren ook in Nederland, vanuit Schiedam) kan je wat meer samenstellen voor een scherpe prijs.

vinni
7 december 2006, 13:45
Ja spam.....

Maar hij vraagt toch om 2de hands?

Nou...zie beneden

Vinni

Kim Wilson
7 december 2006, 13:53
Nee, hij vroeg om nieuw of tweedehands. En ook spam, maar: zie sig. :)

dml
7 december 2006, 14:22
Maak van je top een 2x12" combo en koop er nog eens Koch TS212 bij. Totaal wel 4x12" maar toch een stuk handzamer (hoewel een Powertone Combo ook wel tot herniaklachten kan leiden).
En nee, het klinkt natuurlijk niet als een 4x12" maar meer "breed" door de open achterzijde van het combo.

stumpy
7 december 2006, 15:17
Maak van je top een 2x12" combo en koop er nog eens Koch TS212 bij. Totaal wel 4x12" maar toch een stuk handzamer (hoewel een Powertone Combo ook wel tot herniaklachten kan leiden).
En nee, het klinkt natuurlijk niet als een 4x12" maar meer "breed" door de open achterzijde van het combo.

Bestaat er dan een combo versie van de powertone II?

Kim Wilson
7 december 2006, 15:26
Stumpy, je hebt PM. :)

dml
7 december 2006, 16:33
Bestaat er dan een combo versie van de powertone II?

Ja, die bestaat. Alle .....Tone's zijn als combo en als top te krijgen.
Ik heb zelf ook een PTII (de eerste versie II) maar daar was toen nog geen combo van te krijgen dus heb ik 'm zelf omgebouwd m.b.v. een originele Koch 2x12" behuizing die je direct bij Koch kan kopen.
Overigens staat er een PTII combo (tweede versie II) bij Max-guitars, mocht je benieuwd zijn naar de klank ervan.

Dude
7 december 2006, 16:37
@dml hey, toch ook mijn vraag hier, wat koste die behuizing bij koch ? en eerste versie ptII ?? is er ook een 2e versie dan >?

stumpy
7 december 2006, 17:34
@dml hey, toch ook mijn vraag hier, wat koste die behuizing bij koch ? en eerste versie ptII ?? is er ook een 2e versie dan >?

Met die laatste vraag kan ik je helpen. De 2e versie van de ptII heeft een soort mid-shift erbij. Verder is hij volgens mij gelijk.

dml
7 december 2006, 19:27
Klopt, op alle kanalen heeft PTII versie 2 een mid-shift. Verder is de reverbknop verhuisd van de achterkant naar de voorkant. Ook de voicing van de oversturing is wat aangepast, de typerende Koch-rand is niet meer zo geprononceerd aanwezig (helaas).

Ik dacht dat een behuizing tegen de € 400,- kostte, maar weet het niet zeker meer. Even bellen (niet mailen!!) kan een hoop verduidelijken. Zeg er dan wel bij dat het om jouw Koch-versterker gaat.

En nu komen de reactie's: "Wat? € 400,- voor een behuizing? Voor veel minder heb je ook een Framus 2x12" met V30's......."

dr.distortion
8 december 2006, 20:50
Inderdaad :) Zo'n Framus cab is veel goedkoper en de meningen zijn enthousiast van gitaristen die hem gebuiken. Ik heb het Fame 2 x 12" cab met v30. De back kan open of dicht, ik vind hem open heerlijk klinken samen met mijn london city mark IV.

Braindead
10 december 2006, 16:11
Maar hoe zit dat dan met die Framus en de 100 watt die aangegeven zijn op de site? Ik heb een Peavey 5150 top 120watt buizen, is dat te combineren met 1 2x12 van Framus?