PDA

View Full Version : Inruilen of verkopen



Hes
7 december 2006, 11:58
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Historic Black Beauty 54 les paul gezien, gehoord en bespeeld en ik ben verkocht. Maar helaas kost dat ding een hoop euries. Dus nu loop ik al een tijdje te zoeken naar een aardige 2e hands. Maar als ze al te vinden zijn zijn ze net zo duur als hier nieuw in de winkel.

Ik heb thuis een prs cu 22 met alle poespas erop en eraan. Is nu mijn main gitaar maar ik overweeg om hem in te ruilen voor de historic.
Wat is jullie ervaring met inruilen of kan je beter verkopen?

PS een adres waar ik goedkoop aan zo een r4 kan komen is ook leuk, want ik zou als het even kan mijn prs willen houden.

BLOK182
7 december 2006, 12:08
Inruilen kost je altijd geld. Ze pakken vaak als prijs van de gitaar die je wilt de catalogusprijs, en dan krijg je nog eens een matige prijs voor je oude gitaar terug. Beter is die los verkopen (levert al meer op) en een goede korting vragen bij de winkel waar je die historic wilt kopen. Wat je zou kunnen doen: Ebay.com checken. In Amerika zijn die gitaren wat betaalbaarder en vind je ze eerder tweedehands. Adhd de gunstige dollarkoers zou je er daar eentje kunnen kopen. Eventueel kan je em ook bij een USA dealer proberen te kopen, ligt eraan hoeveel het scheelt. Kan me voorstellen dat het een gitaar is die veel (Nederlandse) winkels moeten bestellen (en zodoende dus een leuke bak geld voor rekenen).

Hes
7 december 2006, 14:11
Ik heb mijn PRS uit Amerika gehaald, dus ik zie de voordelen daarvan in. Maar met een Gibson ben ik wat huiverig. De verhalen die ik lees over verschillen in kwaliteit zorgen ervoor dat ik hem liever persoonlijk wil testen voordat ik ga kopen.

Ik heb de gibson hiervoor 2900 euro gezien en amerika voor rond de 2000 euro 2e hands. Daar komt dan nog invoer + BTW over en volgens mij zit je dan niet ver verwijderd van de prijs voor een nieuwe

BLOK182
7 december 2006, 14:40
Gibson Historic is behoorlijk kwaliteit-zeker, daar ga je niet zomaar mee de mist in. Maar inderdaad, verschil is redelijk klein ja, en het scheelt veel rompslomp. Maar mijn advies voor inruilen blijft hetzelfde:-)

Rormo
7 december 2006, 15:34
inruilen kost je bakken met geld. Je kunt hem echt beter 2e hands verkopen via marktplaats of ebay (ebay.de werkt erg goed en is stukken minder ingewikkeld qua invoerrechten (die zijn er nl niet) enzo dan ebay.com).