PDA

View Full Version : Merkwaardig zaakje: Neil Schon PRS kopie



DarknessAwaits
7 december 2006, 01:06
Ik zag net even deze advertentie (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/64369192-handgebouwde-copie-van-de-prs-gitaar-van-neil-schon.html%3Freturn%3DeJxNyksOgjAQgOG7kOAOaoFYKCEG b1JxIk2faYeIGO9uYeVm5vsnIzjlH8nPfeS0q3l2D%252B4VoZ 8RPSdEOQ%252B2NCIo9FoIjKXVxCybBFWALaSNGBYDFsGSaIUI %252F5fiKVGEtEGDwiDjNJOJNW05o9HXVQ%252F09IgDurweaV 7fdBojq9qd1c7mICZu0u9cEy%252BsYcf3O0VDWUe7VC7KlNXJ DzTrvz%252BAhkQx%26fromclick%3D1) en moest toch echt even 2 keer kijken. Daarna even op gitaarmarkt gekeken en daar staat dus inderdaad dit (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=71173).

Ik vraag me af hoe het nou precies zit, ik bedoel: de verkoper is eerlijk in die mate dat hij niet beweert dat het een échte PRS zou zijn, maar verschaft geen verdere info (in z'n add tenminste) over de achtergrond van de bouw/herkomst.

Wel een erg interessante gitaar, net iets te veel toeters en bellen helaas. Maar een PRS met Floyd? Schitterende combi als je het mij vraagt, vooral als de gitaar see-through-black zou zijn...

fred dons
7 december 2006, 07:41
hij laat deze in Azie bouwen in batches van vijf, volgens hem krijgt hij binnenkort de eerste binnen als testversie en kunnen eventuele kopers
speciale wensen zoals inleg bij hem doorgeven

op zich niet onmogelijk (zia o/a mijn gitaar uit thailand) maar eur 700 voor deze specs is (heel)erg goedkoop

Orpheo
7 december 2006, 09:34
@ fred: zie jij wellicht zo snel of dat een OFR is?

fred dons
7 december 2006, 09:57
op het plaatje is het een OFR alleen die foto is van de echte Neal Schon (die voor usd 20.000 weg ging)
of op de kopieen ook een ofr komt is nog onduidelijk (verkoper zegt dat er amerikaanse hardware op komt) echter als ik wat rekensommetjes doe en uitga van kale inkoopprijzen ex btw ; OFR eur 100, midi pup eur 150 en een gitaar van eur 700 dan blijft er heel erg weinig geld over voor 1; de verkoper en 2 de bouwer;

Orpheo
7 december 2006, 13:21
op het plaatje is het een OFR alleen die foto is van de echte Neal Schon (die voor usd 20.000 weg ging)
of op de kopieen ook een ofr komt is nog onduidelijk (verkoper zegt dat er amerikaanse hardware op komt) echter als ik wat rekensommetjes doe en uitga van kale inkoopprijzen ex btw ; OFR eur 100, midi pup eur 150 en een gitaar van eur 700 dan blijft er heel erg weinig geld over voor 1; de verkoper en 2 de bouwer;

is waar. maar als t klopt wat die kerel blaat... moah, niet verkeerd lijkt me dan!

Negative K3 fan
7 december 2006, 16:25
interessant, helemaal als je bedenkt wat zoiets kost zonder birds inlay en zonder midi.....

vester86
7 december 2006, 16:40
wat voor hout is body/top en neck?? iemand een idee?? zelfde als het "origineel"?
mahonie/maple? (met rosewood toets?)

zo ja, een zéér interessante gitaar voor mij, die ik graag een keer uit zou willen proberen

jimihattricks
7 december 2006, 16:50
zag hem ook staan, ik wilde prs-liefhebbers zelfs tippen, maar dacht dat ik de spam-finger ( :stop: ) zou krijgen :)

de gitaar ziet er goed uit, maar ben geen prs-kenner, dus kon niet zien of het stonk..

Gitaro
7 december 2006, 17:12
...:o

Interessant. En dat grenst aan een understatement!