PDA

View Full Version : Bescheten geluid met Super shifter



Hydra
6 december 2006, 21:21
Vandaag de boss ps-5 super shifter binnengekregen en gelijk mee gaan spelen. Maar ach als ik niets fout doe op dit moment dan mag boss zich schamen met zo een ...pedaal.

Ik heb hem dus alleen voor de harmonizer gekocht btw

Wat heb ik al gedaan .. troublesooting gebruikt.. volumes staan goed van de andere pedalen .. single aangesloten .. geen verschil .. Uiteraard de goede modi ingevoerd en alle standen van de pitch geprobeerd...

Wat gebeurt er... mijn inputsound blijft goed alleen wat hij er bij tovert is niet vals (sta nogmaals in de goede key te spelen) maar klinkt er DIRECT bovenop en klinkt onwijs bescheten alsof ik hawaiian muziek sta te maken :P

Iemand ervaring met dat ding is er nog hoop ... of moet ik maar weer op marktplaats gaan adverteren...

Wat me opvalt is dat zelfs de octaven echt vies beroerd klinken dus niet alleen de tertsen of quinten...

up-guitarman
7 december 2006, 00:29
Ik heb em ooit getest en ik had er net hetzelfde idee over. Echt een kutpedaal imo ...
Als je een goeie wil puur voor octave neem dan een OC-2 of zo, die is veel beter !!!

Hydra
7 december 2006, 17:46
Ik heb em ooit getest en ik had er net hetzelfde idee over. Echt een kutpedaal imo ...
Als je een goeie wil puur voor octave neem dan een OC-2 of zo, die is veel beter !!!


Ja ik vrees dat het me weer wat ducaten gaat kosten, maarja HEEL SOMS maak ik een uitzondering om blind iets te kopen net zoals de digitech gnx 3000 toen ie net uit was. Ook zo een actie van niks wat een triest apparaat was dat.

kiem
7 december 2006, 17:51
verbaast me eigelijk niks, alle pitchshifting dingen die ik zelf heb gehoord, dus van pedalen topt 19inch spul aan toe, klinken eigenlijk allemaal slecht of erg nep, mischien dat een eventide effectenbak wel ok klinkt, maar dan dok je ook heeel erg veel.

interessander
7 december 2006, 21:47
Deze vind ik wel geweldig klinken: http://www.youtube.com/watch?v=bpropWsimUg

maar ja, dat mag ook wel wat kosten....

robert-gitarist
7 december 2006, 22:57
verbaast me eigelijk niks, alle pitchshifting dingen die ik zelf heb gehoord, dus van pedalen topt 19inch spul aan toe, klinken eigenlijk allemaal slecht of erg nep, mischien dat een eventide effectenbak wel ok klinkt, maar dan dok je ook heeel erg veel.

Zn Eventide heb ik een tijdje terug uitgeprobeerd en vond het tien keer niks.Volgens vele the holy grail maar dat ding zou ik niet willen hebben.Ja voor de waarde wel want die dingen brengen behoorlijk wat op maar voor het geluid...
Ik heb een Whammy4 gehad van Digitech en daar was ik wel over te spreken.Veel mogelijkheden en erg goed geluid.

Gear Slut
8 december 2006, 17:49
Voor dit soort werk moet je volgens mij diep in de buidel tasten voor een Eventide harmonizer (19" 2HE) en die past natuurlijk niet in je pedalenbak.
Al het andere levert de beroemde smurfensound op.

Hydra
8 december 2006, 17:53
Voor dit soort werk moet je volgens mij diep in de buidel tasten voor een Eventide harmonizer (19" 2HE) en die past natuurlijk niet in je pedalenbak.
Al het andere levert de beroemde smurfensound op.

Ja smurfensound :P lol hoe waar... anyway leve aankopen met internet .. wet kopen op afstand geeft je het recht binnen 8 dagen te retourneren en dat heb ik vandaag dus ook maar gedaan.. Weg met die meuk