PDA

View Full Version : Soms zit het je niet mee.



Bram159
6 december 2006, 20:50
Hey medeforummers,

ik heb vrijdag en nieuwe gitaar binnen gekregen en had deze zaterdag meegenomen naar de band. Toen ik thuis was had ik de gitaarkoffer tegen de muur aangezet en toen heeft de sologitarist per ongeluk de koffer laten vallen. Kijk ik dus in de koffer en is dus mooi de complete kop eraf gebroken.
Weet iemand of zoiets nog te reparen valt?
´

Gearjunkie
6 december 2006, 20:52
Oh wat erg!!!

Wat voor gitaar is het eigenlijk?
Wordt neem ik aan een verzekeringskwestie, dus evt. een nieuwe gitaar neem ik aan?

BLOK182
6 december 2006, 20:53
Damn, de kop in de koffer afgebroken? Das bizar:s

Helter Skelter
6 december 2006, 20:53
da's klote man! :(

voordeel is dat een 'headcrack' goed te repareren is, er zijn gitaarbouwers die het erg goed kunnen, het is dan ook niet meer te zien

wat voor gitaar is het? een LP zeker?

Gearjunkie
6 december 2006, 20:54
da's klote man!

voordeel is dat een 'headcrack' goed te repareren is, er zijn gitaarbouwers die het erg goed kunnen, het is dan ook niet meer te zien

wat voor gitaar is het? een LP zeker?
Wil jij een nieuwe gitaar die direct al een dergelijke reparatie heeft ondergaan?

Helter Skelter
6 december 2006, 20:57
tja, wat moet je anders? je kan 'm laten repareren of niet...

ik zou voor het eerste gaan :confused:

Gearjunkie
6 december 2006, 20:59
Iedereen is WA verzekerd. Als een ander jouw schade heeft aangericht...

Rude Perception
6 december 2006, 20:59
de sologitarist nam dat stukje solo wel erg letterlijk op. Je hebt hem meteen de band uitgetrapt neem ik aan?

Bram159
6 december 2006, 21:00
jah ik ga het ook via de verzekering laten doen. Met dat geld wil ik hem ook laten reparen. Trouwens is inderdaad een lp.

Gearjunkie
6 december 2006, 21:01
Je moet de schade laten taxeren door een bevriende gitaarboer.
"niet te repareren"
Hij de onderdelen/kapotte gitaar en jij een nieuwe.

Echt balen zeg!!

armageddon
6 december 2006, 21:04
Als de lijmverbinding sterker is dan het hout dan kan het makkelijk natuurlijk :) Hell...zelfs Boeings en Airbussen worden gelijmd :)

Helter Skelter
6 december 2006, 21:13
Schade aan of diefstal van muziekinstrumenten moet je bij bijna alle maatschappijen wel apart verzekerd hebben in een 'kostbaarheden' verzekering

De 'dader' is in dit geval bekend, dus hij zal even bij zijn verzekering moeten informeren

LaurentB
6 december 2006, 21:54
Hey medeforummers,

ik heb vrijdag en nieuwe gitaar binnen gekregen en had deze zaterdag meegenomen naar de band. Toen ik thuis was had ik de gitaarkoffer tegen de muur aangezet en toen heeft de sologitarist per ongeluk de koffer laten vallen. Kijk ik dus in de koffer en is dus mooi de complete kop eraf gebroken.
Weet iemand of zoiets nog te reparen valt?
´

Auw, dat doet zelfs pijn om te lezen!!

Het is gelukkig wel goed te repareren, inderdaad.

olaf reijnders
6 december 2006, 22:06
Gebroken nekken bij Gibson is helaas een veel voorkomend fenomeen. Overigens is het, als je alle splinters hebt bewaard, de neck crack prima te repareren. Ik zou 'm gewoon laten repareren en dan de eventuele waardevermindering verhalen op zijn verzekering.

Danny Drug
6 december 2006, 22:16
Je moet de schade laten taxeren door een bevriende gitaarboer.
"niet te repareren"
Hij de onderdelen/kapotte gitaar en jij een nieuwe.

Echt balen zeg!!


Fuck het systeem! :)

tja.. dat kan je doen ja..

GunMetalBlue
6 december 2006, 22:18
foto??..........

Bram159
6 december 2006, 22:35
http://img164.imageshack.us/my.php?image=1004815pw5.jpg

Noid
6 december 2006, 22:39
Ai ... da's geen mooie neckcrack. Die zal met deuvels verlijmd moeten worden.

bat
6 december 2006, 22:47
Wil jij een nieuwe gitaar die direct al een dergelijke reparatie heeft ondergaan?
De verzekering van de tegenpartij zal slechts de goedkoopste acceptabele oplossing vergoeden. Als dat reparatie is, betalen zij slechts voor de reparatie. Bij duurdere schades schakelen ze een eigen expert in of willen ze in ieder geval foto's zien, dus met een dealtje met je 'eigen expert' kom je er niet (bovendien is dat de reden dat verzekeringspremies elk jaar hoger worden).

Kopreparaties zijn vaak nagenoeg onzichtbaar en de nieuwe verbinding is over het algemeen sterker dan de originele. Maar goed, het blijft natuurlijk wel steken.

In dit specifieke geval is het overigens wel zeer denkbaar dat er een 'total loss' uitrolt, zeker als het een Epiphone is (toch?). Dan wegen de kosten van het repareren niet tegen de dagwaarde (of zelfs de nieuwwaarde) op.

En dan hopen dat gezien het feit dat de gitaar letterlijk een dag oud was, gewoon de nieuwwaarde wordt uitgekeerd (als de gitaar tenminste niet tweedehands was).

Bram159
6 december 2006, 22:51
Jup is een epiphone en is niet tweedehands.

Nickname
6 december 2006, 22:58
Ik hoop voor je dat het vergoed wordt, wat een pech! Dat ie breekt IN de koffer :confused:

Gitaro
6 december 2006, 23:04
Jezus hey, pijnlijke foto! Ik hoop dat het nog enigzins goed afloopt

Mufftin
6 december 2006, 23:15
Mijn vriend had tijdens een optreden de kop van z'n bas eraf gebroken in de pit. Z'n drummer heeft 'm meegenomen naar huis en heeft met heel sterke lijm die voor keukenbladen word gebruikt (z'n pa heeft een keukenbedrijf) die kop eraan gelijmd en 't klinkt echt prima.

hahaha is dat ding van rikkerd nog gemaakt yoh :O dat valt me nog 100% mee.

Rude Perception
6 december 2006, 23:25
http://img164.imageshack.us/my.php?image=1004815pw5.jpg
:o




AUW!!! :nervous:


Ik voel met je gitaar en met jou mee.....

Orpheo
6 december 2006, 23:41
dit is geen mooie headcrack :( mijn rooie heeft er ook een gehad, maar daar was t head er niet finaal af.

Tho
6 december 2006, 23:45
nee toch.. en dat bij een prachtige les paul! Ik vind het altijd vreselijk (echt!) om te zien.
solo gitaristen.. :sneaky:

vulvasonic
6 december 2006, 23:52
Ik hoop voor je dat het vergoed wordt, wat een pech! Dat ie breekt IN de koffer :confused:

Veel van die gebroken nekken ontstaan juist IN de koffer. De gitaar krijgt een klap, maar kan geen kant op en dus breekt ie.

Maar misschien kan ik je opbeuren met een verhaaltje met een goede afloop.
Een vriend van me overkwam hetzelfde met een oude Les Paul Goldtop. Schitterende gitaar. Hij kreeg er een behoorlijke vergoeding voor van de verzekering en ging met de gitaar naar Dick Dijkman(s).
Dick heeft die gitaar goed gerepareerd. De Les Paul speelde zelfs beter dan ooit!
Maar het mooie is dat mijn vriend nog geld over had en meteen maar een tweedehands Dick Dijkmansje erbij kocht. Die plank werd gelijk z'n favoriete plank!

Tsjahaaaaaa, het kan raar lopen.
Maar het is een heel akelig gezicht. Ik leef met je mee. :o

hendrix2
7 december 2006, 00:02
Damn, ziet er niet bepaald leuk uit. Hopelijk wordt het goed opgelost voor je.
Ik zou het niet willen meemaken. Best wel mottig voor je gitarist, zal zich waarschijnlijk wel erg schuldig voelen...
Echt pijnlijk om te zien dit, zeker wetende dat dit een gitaar van 1 dag oud is...

a darker shade of grey
7 december 2006, 07:59
Shiiit man! Dat is egt heel erg vervelend... :dontgeti:

Maar gebroken in de koffer? :o Hoort een koffer behalve vervoersmiddel niet ook bescherming te bieden? En @vulvasonic: WTF? Is dat egt zo???? Dat is egt kut man...

Ik hoop dat de verzekering het een beetje dekt....en ik hoop eigk dat je een nieuwe kan kopen want die foto ziet er tamelijk hopeloos uit...

Geef je gitarist es een goeie klap voor zn kop, zeg dat ie beter uit moet kijken en daarna lkkr verder spelen, want waarschijnlijk baalt hij ook als een stekker en voelt hij zich ook behoorlijk rot.....en egt een reden om hem uit de band te mieteren is er niet imo...

Sterkte!

almarvk
7 december 2006, 08:47
Ik heb het helaas ook mee gemaakt tot twee keer toe omdat ie in een koffer zat. Zet een koffer dan ook nooit tegen een muurtje op, maar leg 'm gewoon op de grond.

En over de kosten/vergoeding: diegene die 'm heeft gesloopt moet gewoon ff z'n WA verzekering aanspreken.

Oude Drummer
7 december 2006, 08:50
Wat vindt de winkel ervan? Erg stevig zat dat ding toch niet in elkaar dat ie op dag 1 al overlijdt. Het zou me niks verbazen als de importeur gewoon een andere geeft.

Wimvdb
7 december 2006, 09:11
als hij met de post gekomen is kan je toch ook zeggen dat dit bij het vervoeren gebeurt is. Wij zullen je niet verklappen :hippie:

Rutger
7 december 2006, 09:26
dat is idd erg snel. mijn LP is al zovaak zonder schade op de grond geflikkerd. wellicht kun je een nieuwe krijgen

en anders idd laten lijmen. dat heb ik een keer met een akoestische gitaar gehad en het was heel netjes gedaan, je merkte geen verschil. kostte me toen 60 gulden.

Mufftin
7 december 2006, 10:45
kijk Bram je hebt al succes verhalen :D

Vincent Uijtendaal
25 december 2006, 21:37
Is ie al gemaakt? anders fix ik m wel!

Bel me maar.

Vincent

Bram159
26 december 2006, 12:22
Is ie al gemaakt? anders fix ik m wel!

Bel me maar.

Vincent

Hey vincent, hij is nog niet gemaakt want ik heb nog niks gehoord van de verzekering. Maar jij denkt dat ie nog te maken valt? Ik wil anders nog wel wat extra picks sturen.

Vincent Uijtendaal
26 december 2006, 22:16
Hallo Bram

Alles is te repareren, hij wordt er zelfs ietsje sterker van, Heb dit al heel vaak meegemaakt.
Mijn les paul is ook al gerepareerd(viel uit z'n standaard en kreeg een "whiplash")bel me maar op, of ik bel jou.
Mail gelijk je telefoon nr als de de pics stuurt.

Groet Vincent

Thom TK
26 december 2006, 23:50
Ja idd, zoals al gezegd valt er nog gek veel te repareren vaak.
Wel zonde van je gitaar, heb dat zelf ook een gehoord (gehoord gelukkig) van een kennis die net een 12-snarige akoestische gitaar had, 6 maandjes oud, 1200 euro, en stoot hem om: kop eraf.
Wel balen iig.

morris
27 december 2006, 00:35
Sjeesus da's een misselijke breuk zeg. Ik vind zoiets altijd heel vervelend om te zien. Waarom is bij Les Pauls de kop net het zwakke punt? Je hoort het heel vaak, met name bij LP's. Heeft het te maken met de hoek waar de hals t.o.v. de body onder staat? Just curious...

Morris

Herman
27 december 2006, 00:50
Het hout van de hals is nogal bros, en het is daar kennelijk het zwakste punt. Maar dat hout-verhaal is het belangrijkst, en daarom komt het bv. bij strats/tele's niet zo vaak voor, want dat hout is harder.

Correct me if I'm wrong

Bram159
19 januari 2007, 16:15
Helaas heb ik nog geen gehoor gehad van de verzekering. Maar ik had dus een vraag, ik wil hem opzich nog wel proberen te reparen maar de gitaar heeft ondertussen al zes weken geen spanning op de hals gehad, kan een gitaar dit hebben of????

heavy-metal-thunder
19 januari 2007, 17:08
Gebroken nekken bij Gibson is helaas een veel voorkomend fenomeen. Overigens is het, als je alle splinters hebt bewaard, de neck crack prima te repareren. Ik zou 'm gewoon laten repareren en dan de eventuele waardevermindering verhalen op zijn verzekering.

In België valt dat onder de zogenaamde familiale polis. Maar die moet je vrijwillig aangaan. Als de tegenpartij dat heeft, dan moet er bij zijn verzekeringsmaatschappij een bestek ingediend worden. Dat laat jij maken door een luthier of door een gitaarwinkel. Als de gitaar idd. maar een paar dagen oud is, zou'k eisen dat ze door een nieuwe, gelijkaardig exemplaar wordt vervangen. De verzekering van de tegenpartij zal dan wellicht een expertise laten uitvoeren. De expert komt dan naar jouw luthier/winkel en wordt een oplossing afgesproken. Het komt er dus op aan dat jouw winkel/luthier jou steunt en stevig onderhandelt, zodat je een nieuwe krijgt.
De verzekeringsmaatschappij heeft dan recht op de beschadigde gitaar, maar veelal kan je dit voor een prijsje zelf opkopen. Zij houden dat instrument immers zelf niet bij, maar zoeken iemand die het "wrak" opkoopt. Ik heb geen ervaring met gitaren, maar met andere zaken gaat dat toch zo.

btw: als jouw gitaar een Gibson is, zou'k zeker eisen dat ze door een nieuwe wordt vervangen (dikwijls krijg je zelfs de catalogusprijs uitbetaald!!! en steek je de korting nog op zak). Is het een Epi, richwood of eender welk merk van pakweg 4-500 euro, zou'k vrede nemen met reparatie en schadevergoeding.

heavy-metal-thunder
19 januari 2007, 17:10
Helaas heb ik nog geen gehoor gehad van de verzekering. Maar ik had dus een vraag, ik wil hem opzich nog wel proberen te reparen maar de gitaar heeft ondertussen al zes weken geen spanning op de hals gehad, kan een gitaar dit hebben of????

je moet daar dus niet eens naar bellen, maar een schade indienen!!! Dat doe je best per aangetekend schrijven mét een bestek.

heavy-metal-thunder
19 januari 2007, 17:13
Het hout van de hals is nogal bros, en het is daar kennelijk het zwakste punt. Maar dat hout-verhaal is het belangrijkst, en daarom komt het bv. bij strats/tele's niet zo vaak voor, want dat hout is harder.

Correct me if I'm wrong


misschien heeft het hout er mee te maken, maar het is voor het grootste gedeelte te wijten aan de constructie:

- een tele/strat nek is véél dikker t.h.v. de topkam
- leg een Les Paul plat op de grond en leg er een fender naast (met de achterkant v/d body op de grond. Je zal zien dat de kop v/d Fender NIET op de grond komt, de Les Paul rust met het onderste gedeelte v/d body en het bovenste gedeelte v/d kop op de grond.

Tot het tegendeel bewezen is (hope not) vervoer ik mijn Les Paul in die dikke Gibson gig bag én als ik ze neer leg, is het met de snaren naar de grond.

no 1 hops
20 januari 2007, 07:39
Helaas heb ik nog geen gehoor gehad van de verzekering. Maar ik had dus een vraag, ik wil hem opzich nog wel proberen te reparen maar de gitaar heeft ondertussen al zes weken geen spanning op de hals gehad, kan een gitaar dit hebben of????geen spanning op de hals is absoluut niet erg, mooi zo laten, probeer wel iets over de breuk te leggen zodat er geen vuil of rook aanslag in kan komen.
(een schone breuk lijmt nu eenmaal beter)
als die gitaar nieuw is en gibson zou ik ook gaan voor nieuw
een neckcrack zorgt gewoon voor waarde vermindering, hoe goed ook gerepareerd.
bekijk het als met een auto, als je een auto koopt die perfect is, of precies dezeelfde auto waarvan een spatbord bij bepaalde lichtval net niet dezelfde kleur heeft en je weet dat die dus vervangen is of gespoten na een aanrijdinkje.
je word er tijdens inruil over aangesproken