PDA

View Full Version : Digitech GSP 2101 Tube preamp



JohnnyCamaro
19 december 2002, 12:26
Hallo iedereen.

Ik kan een Digitech GSP 2101 op de kop tikken.
Iemand ervaring met zo'n ding. Is het geluid en de overdrive/distortion okee???

Shredhead
19 december 2002, 13:20
Hoi,

Ik heb er zelf een en ik heb er jarenlang met plezier op gespeeld, totdat ik wat leukers tegenkwam. Als je er een beetje mee experimenteert kun je er best wel gave sounds uithalen (vooral clean en stringgeluiden).

Wat distortion betreft heb ik daar nooit de sound uit kunnen halen die ik zocht en dat kan ik nu wel (marshall jmp 1).

Op zich is die bak best ok, maar mijn ding bleek het uiteindelijk niet te zijn.

(fyi: ik speel nevermore/meshuggah achtige metal. Weet je wel ongeveer war voor een sound ik zoek als je met die bands bekend bent).

JohnnyCamaro
19 december 2002, 19:35
Maar denk je dat hij wel goed genoeg is voor wat top 100 werk? Kane, Bon Jovi, Van Den Berg Bad Englisch, dat soort spul???

Gave site by the way........

niels5150
19 december 2002, 23:13
ik heb hem gehad, hij is best ok, alleen valt de distorsion een beetje tegen, met een beetje tweaken is er aardig wat uit te halen, maar ik zou even doorsparen voor een 2112 of een 2120, die zijn echt veel beter, hebben mooiere, transparantere effecten, en hebben bettere scheurgeluiden! In combinatie met een goede eindtrap (buizen) en een mooi speakercabinet (koch is erg ok, en niet zo duur) heb je een erg goede set! Je kan dan altijd later nog eens een goede preamp kopen, en de digitech alleen voor de effecten gebruiken.

JohnnyCamaro
20 december 2002, 13:28
Ik wil de Digitech op een Kittyhawk 2x60 stereo eindtrap aan sluiten. Volledig buizen natuurlijk. Dan moet het toch best gaan klinken of niet? De eindtrap is verbonden met 2 Marshall cabinets van ieder 100watt. En heb zelf een Ibanez gitaar. Moet kunnen toch voor een beetje top 100 muziek? Het is niet bedoeld voor metal ofzo.

Laurens
21 december 2002, 21:41
Ik wilde die GSP 2101 vroeger ook altijd : niet heel duur voor wat je krijgt en heel veel mogelijkheden, en goeie klank. Ik had'm dan eens geprobeerd en dat klonk werkelijk geweldig vond'k, maar tussen het switchen van patches was altijd een stilte die ik vrij lang vond. Dus : uitproberen en zien of het uw smaak is !

niels5150
22 december 2002, 18:58
ik zou echt voor de 2112 of 2120 gaan, die zijn veel beter! Check even de gebruikers reacties op http://www.harmony-central.com

Even op reviews klikken en effects, dan naar digitech, etc

Shredhead
25 december 2002, 05:21
Op 2002-12-19 19:35, schreef JohnnyCamaro:
Maar denk je dat hij wel goed genoeg is voor wat top 100 werk? Kane, Bon Jovi, Van Den Berg Bad Englisch, dat soort spul???

Gave site by the way........


Dank je :smile:
Voor top 100 werk is ie zeer geschikt. Ik heb ooit in een instrumentaal bandje gespeeld en die andere gitarist speelde op een vette fender ook over die GSP 2101 en dat deed ie ook in zijn top 100 bandje. Ik vond zijn geluid altijd erg mooi!

FNaRK
25 december 2002, 11:40
ik speel ook op een 2101, in combinatie met een mijn JCM900 eindtrap... lekkere geluiden alleen is het programeren een regelrechte ramp !! Dus presets goed tweaken en die gebruiken of een cursus "hoger programeren" gaan volgen :grin:

iron_maiden
25 december 2002, 13:40
Op 2002-12-19 19:35, schreef JohnnyCamaro:
Maar denk je dat hij wel goed genoeg is voor wat top 100 werk? Kane, Bon Jovi, Van Den Berg Bad Englisch, dat soort spul???

Gave site by the way........


Leuke vergelijking: Mesuggah vs. Kane.

lol :grin:

Shredhead
26 december 2002, 09:17
Op 2002-12-25 13:40, schreef iron_maiden:


Op 2002-12-19 19:35, schreef JohnnyCamaro:
Maar denk je dat hij wel goed genoeg is voor wat top 100 werk? Kane, Bon Jovi, Van Den Berg Bad Englisch, dat soort spul???

Gave site by the way........


Leuke vergelijking: Meshuggah vs. Kane.

lol :grin:


Ik vergelijk ze niet, maar het geeft wel aan dat die bak veelzijdig is :smile:

maestro_nl
27 december 2002, 12:22
NIET KOPEN!

Ik heb in den beginne 1 gehad.
Echt alles geprogrameerd. Iedere theoretische volgorde etc...
Standaard zit er geen goed geluid in.
Ik maakte de basissound iets beter door:
1) er 2 nieuwe pre-amp buizen in te proppen.
2) phaser met rate en depth en fb op 0 programmeren en met een 2x1 mixer 50% mixen met het orgineel.
3) Eventueel een mono Delay op 0 sec. zetten en 50% mix (doubler effect)


Maar het geheugen knalde er steeds uit.

Toen ingeruild op een SansAmp Tech 21 PSA-1 en een Rocktron Replifex.
Klonk veel beter.

Nu 2 analoge buizen preamps (Groove Tubes Trio en Kasha Rockmod II) met een G-major.
Echt, ik draai nooit meer aan knoppen en programmeer bijna niet. Alles klinkt en klopt nu.

Moraal vh verhaal: koop een Marshall jmp-1 of Tech21 PSA-1 met een Rocktron Intellifex/replifex of liever een G-major.

MayaFreak
29 december 2002, 17:20
Op 2002-12-20 13:28, schreef JohnnyCamaro:
Ik wil de Digitech op een Kittyhawk 2x60 stereo eindtrap aan sluiten. Volledig buizen natuurlijk. Dan moet het toch best gaan klinken of niet? De eindtrap is verbonden met 2 Marshall cabinets van ieder 100watt. En heb zelf een Ibanez gitaar. Moet kunnen toch voor een beetje top 100 muziek? Het is niet bedoeld voor metal ofzo.

Als je interrese in een DigiTech 2120 met nieuwe JJ buizen moet je ff contact met me opnemen. Ik heb er hier eentje liggen. En der komen echt wel goede geluiden uit alleen moet je wel veel "tweaken".

Simon
29 december 2002, 17:48
Ik heb zelf een Digitech 2120 en zit echt super goed geluid in!! Als ik jouw was zou ik ook even doorsparen voor een 2120.
De mijn heb ik in combinatie met een Mesa 50/50 power amp.
Dit klinkt echt super goed! En in mijn band speel ik van nu-metal tot hardrock! Vooral de effecten vind ik super.

Wat wel is bij die Digitech's, is dat je heel lang zit te zoeken naar je sound. Je moet veel uren draaien voordat je redelijk je geluid eruit kan persen.
Maar daarna is het ook zeker de moeite waard geweest!:D

MayaFreak
29 december 2002, 19:29
Das zeker waar! Maar ik heb alle geluiden die ik wilde eruit kunnen halen. Maar ik wil hem nu kwijt omdat ik het alle maal zo simpel mogelijk wil houden.

niels5150
4 januari 2003, 10:57
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=5536

caelin
5 september 2003, 21:57
mmm

heb ooit in den beginne een digitech gsp 2101 gehad en die zat vol kinderziektes :(
hij knalde er steeds uit als je de volumeknop open draaide ...
thuis was het echt een super apperaat zeer gave soundzzz...
maar toen ik hem in de oefenruimte had knalde hij er steeds uit ,dachten toen dat het aan de eindtrap lag ...heb op het laatst een kitty hawk eindtrap gehad van 2 x 120 watt !!!
nu kwam ik laatst iemand tegen met een 2101 en die voldeed perfect schijnde een software probleem te zijn ???

en nu ben ik dus weer op zoek naar zon ding :D
als er iemand is die een digitech gsp 2101 heeft gaarne melden ....

marshall 2203
fernandez steeler
peavey vandenberg usa
zoom 505 :roll:
en een metalzone

Toaster
7 september 2003, 23:14
Ik heb een Digitech GSP 21 te koop staan :-D

Das bijna hetzelfde :cool: :lol:

Zitten in ieder geval wel leuke presets in. Voor een beginner is dit wel een cool ding.

Ik gebruik hem nu vooral om met een koptelefoon op gitaar te spelen.

Maiden Michiel
18 december 2004, 16:53
mmm

heb ooit in den beginne een digitech gsp 2101 gehad en die zat vol kinderziektes :(
hij knalde er steeds uit als je de volumeknop open draaide ...
thuis was het echt een super apperaat zeer gave soundzzz...
maar toen ik hem in de oefenruimte had knalde hij er steeds uit ,dachten toen dat het aan de eindtrap lag ...heb op het laatst een kitty hawk eindtrap gehad van 2 x 120 watt !!!
nu kwam ik laatst iemand tegen met een 2101 en die voldeed perfect schijnde een software probleem te zijn ???

en nu ben ik dus weer op zoek naar zon ding :D
als er iemand is die een digitech gsp 2101 heeft gaarne melden ....

marshall 2203
fernandez steeler
peavey vandenberg usa
zoom 505 :roll:
en een metalzone

Volgens jou waren de distortions toch juist ook vetter dan van b.v. een 2120?