PDA

View Full Version : Flextone III XL hulp gevraagd



koon
6 december 2006, 12:49
Gegroet!

Ik was al even aan het rondkijken voor een nieuwe versterker, aangezien mijn stagg 40w versterker toch ook niet helemaal dat is.
Na veel lezen en opzoeken, leek mij de Line 6 Flextone III reeks wel perfect voor mij. (en voor iedereen nu begint te roepen dat ik een buizenversterker moet kopen, ik heb er lang genoeg over nagedacht en heb voldoende redenen waarom ik dat niet doe :))
Normaal gezien hoor ik met de kleinste van de reeks (1x12 60w) al voldoende luid te kunnen spelen, maar nu kwam ik pas deze advertentie tegen:
http://www.2dehands.be/flextone-iii-xl-150w-fbv-17780448.html?qq=flextone
waar dus die flextone III XL + shortboard voor 750 euro aangeboden wordt.
En dat leek mij dus toch wel een zeer goede aanbieding, aangezien de 1x12 versie in musicstore reeds 660 kost + met dat shortboard erbij zou ik dan aan 960 euro uitkomen...
Indien ik in musicstore voor net dezelfde setup zou gaan zou ik zelfs boven de 1100 euro uitkomen.

Is dit normaal dat deze versterkers aan zo'n sterk verlaagde prijzen 2dehands verkocht worden?
Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten als ik deze versterker zou willen kopen?

Ik had ook nog enkele vraagjes over de versterker zelf.
Wat ik begrijp is dat deze "XL" versie stereo is, terwijl de andere versies mono zijn. Wat betekent dit concreet?
En die MIDI toepassingen op de versterker, waarvoor dienen die? Wat kan je daar mee doen?

alvast bedankt,
koon

Wimvdb
6 december 2006, 13:12
aangezien dit digitale toestellen zijn, is daald deze meteen in waarde als hij de winkel buiten gaat, je kan het zien als een PC. Als je vandaag het nieuwste van het nieuwste koopt zit je daar binnen 5 jaar toch weer met een verouderde computer. trouwens zij die dingen bij sommigen echt gehaat ...


Echter vind ik het heel vette bakken !

BLOK182
6 december 2006, 14:05
De tweedehandsprijs van gitaren/amp zit op ongeveer 70% van de winkelprijs, speciale uitvoeringen, collecters items en vintage spullen daargelaten. 750 is dus wel een normale prijs.

Josdevos
6 december 2006, 14:09
Ik heb de Flex III XL al in een shop weten staan in promo voor 600 EUR...

MarkS
6 december 2006, 14:27
De analogie met een PC gaat niet echt op. Itt tot een PC is er momenteel geen snellere/nieuwere/betere versie van het model te krijgen.
Volgens mij zijn de prijzen op de hele 2e hands markt (met uitzondering van de waardevaste merken) de laatste jaren gezakt. Er is gewoonweg teveel aanbod. En steeds meer winkels doen niet meer aan inruil, ze raken het spul aan de straatstenen niet kwijt.

koon
6 december 2006, 20:25
Dus ik zou misschien beter wachten tot de flextone IV uitkomt, want dat zal wel een spectaculaire prijsdaling teweeg brengen?
Of zit die nog lang niet aan te komen?

En hoe zit dat nu met dat verschil tussen mono en stereo? Wat houdt dat nu precies concreet in?

BLOK182
6 december 2006, 20:54
Bij stereo zullen effecten als een phaser, flanger, stereo delay en rotovibe wat meer van links naar rechts gaan zeg maar:-)

MarkS
6 december 2006, 21:26
Dus ik zou misschien beter wachten tot de flextone IV uitkomt, want dat zal wel een spectaculaire prijsdaling teweeg brengen?
Of zit die nog lang niet aan te komen?

En hoe zit dat nu met dat verschil tussen mono en stereo? Wat houdt dat nu precies concreet in?

Wanneer een IV komt valt moeilijk te zeggen. Ik denk i.d.d wel dat de huidige generatie Line6 spul flink in waarde zal dalen zodra een nieuwe generatie verschijnt.
Maar net als met de aanschaf van een computer (vooruit... dan toch maar even vergelijken) moet je jezelf de vraag stellen: heb ik op dit moment dit geld er voor over? Zoja, gewoon kopen.

Zelf heb ik een PodXT (nog niet zo lang), en die bestaat toch ook alweer een paar jaartjes. Hiervoor zijn met enige regelmaat (firmware-) updates uitgebracht met nieuwe functionaliteit, extra amp models e.d.
Zolang de huidige hardware nog genoeg ruimte biedt om d.m.v. software-updates "bij te blijven", des te beter.
Maar het lijkt me dat de modeling-technologie/hardware anno 2006 tot meer in staat is dan ten tijde van de PodXT en Flextone III.
Als de al vaker genoemde Axe-FX (http://www.fractalaudio.com/) van Fractalaudio daadwerkelijk het Line6 spul tot speelgoed degradeert, dan ziet de toekomst van modeling-technologie er veelbelovend uit!

Wat stereo betreft zijn er niet zo gek veel effecten van de Pod/Flextone die daar gebruik van maken. Chorusje, pingpong echootje, nog wat spul. Stereo wordt pas interessant als je, net als bij de Vetta of Guitar Rig, 2 amps simultaan zou kunnen gebruiken. Dat vind ik namelijk een enorm gemis aan de Pod/Flextone. Als ze dat nou eens ff simpelweg met een firmware-update konden fixen...

Het is me trouwens wel opgevallen dat de prijzen van Line6 spul in de Duitse winkels (elders ook?) flink zijn gestegen. In de catalogus 2006 van Musik-Produktiv kostte een standaard Flextone III 450 euro, de XL kostte 695 euro. Nu resp. 644 en 799. Dat houdt de 2e handswaarde ook weer een beetje op peil. (just a little bit of wishful thinking here...)

koon
7 december 2006, 12:01
Al heel hard bedankt voor al de hulp hier.

Ok, maar stel nu dat ik een 2dehands flextone wil kopen, zijn er dan bepaalde dingen waar ik op moet letten? Veelvoorkomende defecten ofzo?