PDA

View Full Version : Stereo opname jazztrio



Mr.Bluesbreaker
6 december 2006, 12:43
Ben laatst wezen opnemen met 2 AKG C414 microfoons.
Ik heb een A/B opstelling gebruikt voor een Jazztrio, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit keer niets dat ik zelf meespeel, maar puur een live opname met 3 te gekke jazzmusici.

Vleugel: Steinway & sons :D
Drums: Tama Starclassic.
Contrabas (onversterkt.)

De muzikanten stonden van links naar rechts: pianist, bas, drums.
(ook wel te horen ana het stereobeeld) Ook heb ik een "blumlein" opstelling getest, met de muzikanten in een cirkel om het paar C414's heen. Mooi voor de piano, maar toch was het net niet. Bas sloeg overal omheen, lastig te verwoorden.

Een voorbeeld in mp3 kwaliteit: (nu 320 KBPS)

http://rapidshare.com/files/7336801/Love_for_sale.mp3.html

Klein beetje galm toegevoegd van de altiverb plugin voor protools.
Het laag rond 65 hZ ietsje geboost en het tophoog om wat meer openheid in de bekkens te krijgen. That's it. Wat vinden jullie er zo van?

krizz
6 december 2006, 14:03
Klinkt prima wat mij betreft!

Ik was aan het wachten op de gitaar...en toen las ik je post :)

bass blom
6 december 2006, 15:50
jammer dat de mp3 maar 128k is
maak er minimaal 192 of liever 256 van als je de kwaliteit overeind wilt houden.

Mr.Bluesbreaker
12 december 2006, 23:50
Wat de bitrate betreft heb je helemaal gelijk. Ik sla op als MP3 maar kan niet selecteren 128, 192 of 256. Ik heb hem in Cool Edit (lekker snel werken zonder teveel CPU powerrr) altijd in WAVjes ingeladen en dan opslaan als mp3.

Maare....hoe doe ik dat?

krizz
13 december 2006, 01:00
Is al lang geleden dat ik in Cooledit gewerkt heb maar je kunt bij 'Save As' volgens mij op iets als advanced klikken en dan krijg je een nieuw menuutje met daarin ook bovenin de bitrate (en of je constant-/ variable bitrate wilt; het liefst constant)

Azrael
25 december 2006, 13:26
Klinkt goed man die jazz opname! Heel netjes gedaan dacht ik zo.

bass blom
25 december 2006, 14:12
Wat de bitrate betreft heb je helemaal gelijk. Ik sla op als MP3 maar kan niet selecteren 128, 192 of 256. Ik heb hem in Cool Edit (lekker snel werken zonder teveel CPU powerrr) altijd in WAVjes ingeladen en dan opslaan als mp3.

Maare....hoe doe ik dat?

CDex is a CD-Ripper, extracting digital audio data from an Audio CD. The application supports many Audio encoders, like MPEG (MP2,MP3), VQF, AAC encoders.

http://sourceforge.net/projects/cdexos/

armageddon
25 december 2006, 14:29
Ja, en dan heb je een CD-Ripper...wat kan topicstarter ermee?

-=JEROEN=-
25 december 2006, 15:03
Wat de bitrate betreft heb je helemaal gelijk. Ik sla op als MP3 maar kan niet selecteren 128, 192 of 256. Ik heb hem in Cool Edit (lekker snel werken zonder teveel CPU powerrr) altijd in WAVjes ingeladen en dan opslaan als mp3.

Maare....hoe doe ik dat?Opslaan als > MP3 selecteren in pulldown menu > Options klikken > bitrate instellen (hoogste kwaliteit 9)


edit: waar heb je dit eigenlijk mee opgenomen, wat voor apparaat?