PDA

View Full Version : fixed bias



Shaggy
6 december 2006, 11:54
Hoe het best te handelen bij het vervangen van de buizen bij een amp die een fixed bias heeft zoals een blues deville.

Er is geen trimpot zoals een hotrod maar is het ook echt nodig? Kun je ook gewoon andere buizen plaatsen die zelf wat kouder is dan de fixed bias zodat ze warmer klinken?

Een blues deville is van fabriek af erg koud afgesteld dus er kan niet veel misgaan (is mij verteld).

Chris Winsemius
6 december 2006, 12:47
Hoe het best te handelen bij het vervangen van de buizen bij een amp die een fixed bias heeft zoals een blues deville.

Er is geen trimpot zoals een hotrod maar is het ook echt nodig? Kun je ook gewoon andere buizen plaatsen die zelf wat kouder is dan de fixed bias zodat ze warmer klinken?

Een blues deville is van fabriek af erg koud afgesteld dus er kan niet veel misgaan (is mij verteld).

De term fixed bias is wat onduidelijk, met 'n trimpot erbij zou het adjustable fixed bias "moeten" heten.

De kans dat nieuwe eindbuizen in jouw amp te heet gebiased zouden zijn is zéér klein. Het voordeel v/e zgn. biasmod is wat meer warmte en sustain qua sound.

BLOK182
6 december 2006, 12:59
Volgens mij is zo'n adjustable bias-mod niet erg duur. Lijkt me een vrij zinvolle investering als je nog lang en veel met die amp wilt spelen.