PDA

View Full Version : Kics speakers (Korea)



hanzeman
6 december 2006, 11:09
Hi,

Is er iemand bekend met speakers van het Koreaanse merk Kics?

Ze maken PA speakers, maar ook speakers voor gitaarversterkers. Ze zitten oa in de MG ampjes van Marshall (zonder merkvermelding overigens).

Volgens Marshall betreft het een 'custom designed speaker' maar na wat speurwerk blijkt dat ze bij Kics vandaan komen. De speakertjes zijn los te bestellen bij www.traumboxen.de en zijn een stuk goedkoper dan de bekendere merken.

Weet iemand of Kics ook aan ander fabrikanten van versterkers levert, als 'specially designed' of 'custom designed' en of het wat is?

matto
6 december 2006, 23:14
Ik heb een Twin met Sammy speakers ook uit Korea klinken goed en blijven ook nog eens heel , wat wil je nog meer?
Misschien dat ze van dezelfde productielijn komen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WKXRERX8

hanzeman
7 december 2006, 11:30
Als ik een Twin had zou ik toch gaan voor Jensen denk ik.

Kim Wilson
7 december 2006, 11:48
Ik niet. Ik zou voor een meer kwaliteitsspeaker kiezen. Een set Webers of zo...

jacky
7 december 2006, 18:31
Pas een met twee celestion vintage dertigers gefixed klonk ook gaaf heel diep.

hanzeman
8 december 2006, 18:37
Is het niet meestal zo dat celestions in een marshall beter klinken en Jensen in fender? (Heb er verder niet echt verstand van hoor... en het blijft natuurlijk een kwestie van wat je zelf mooi vindt)

jacky
17 december 2006, 16:48
Is het niet meestal zo dat celestions in een marshall beter klinken en Jensen in fender? (Heb er verder niet echt verstand van hoor... en het blijft natuurlijk een kwestie van wat je zelf mooi vindt)


Soms wel soms niet gewoon proberen en kijken wat je het mooiste vind

schwalbe
18 december 2006, 12:11
De 12 inchers van Kics kosten rond de 50 euro... voor hetzelfde geld heb je de goedkoopste Eminence 12 incher (Legend 121). dat zou mijn keuze zijn denk ik. ( link naar duitse webshop die ook naar NL verzend: http://www.lautsprechershop.de/pa/eminence_3.htm )