PDA

View Full Version : Ovation Deacon



jemke
6 december 2006, 10:35
Ik heb een Ovation Deacon in sunburst thuis te leen om te testen. het serienummer is E3.... dus vroeg jaren '70. Ze klinkt en speelt mooi. Het zou een mooie aanvulling zijn op mijn andere gitaren, ze heeft een heel uniek karakter.

De gitaar is heeft de nodige lakbeschadigingen opgelopen en de tand des tijds heeft haar wek naar behoren gedaan.

Wat mag ik voor zo een gitaar schuiven?
Richtprijzen?

guitartub
6 december 2006, 11:22
De solids van Ovation worden volgens mij al heel lang niet meer gemaakt en ik denk ook dat hij als verzamelopject niet echt gewild is. Meestal is het wat de gek ervoor geeft. Ik zou er zelf €150,- a €200,- misschien wel voor over hebben.

up-guitarman
6 december 2006, 11:24
Zo weinig? Ovations zijn toch oerdegelijke gitaren ???

EDIT: @ Jemke: Als het effectief zo weinig is zou ik niet twijfelen ;)

Flipkoos
6 december 2006, 11:34
Lijkt me gelul. Ovation is een gewild merk...en een vintage als deze is mede vanwege zijn bijzondere vorm en behoorlijke zeldzaamheid (in vergelijking met de akoustische) volgens mij best nog wat waard. zet er eerst maar es een nulletje achter.

zoon van Piet
6 december 2006, 12:21
.. en deel de uitkomst dan door drie. hoofdrekenen voor gevorderden.
zonder gekheid: de waarde is erg moeilijk vast te stellen, omdat het een uitermate buitenissig ding is.
De afgelopen maanden zijn er twee verkocht op ebay.com. Voor resp 444 en 760 $$$. Een 'direct kopen' Deacon voor meer dan $1000 bleef onverkocht.

Dit geeft misschien een indicatie, 400 tot 750. Maar aan de andere kant is de markt voor zulke lelij...vreemde gitaren hier in .nl aanmerkelijk kleiner dan in de VS. De prijs zou daarom volgens mij in de buurt van die 400 moeten liggen, of eronder...

Maareh: post eens een plaatje, want het blijft natuurlijk wel een bijzondere gitaar!

jemke
6 december 2006, 14:09
het is een volledig identieke gitaaraan dit instrument:

http://www.vintage-guitars.se/1975_Ovation_Deacon_E5685.htm

de 400-750 lijkt mij ook fair maar dit instrument heeft al 'geleefd' en heeft de nodige sporen van de tand des tijds. Eerder 400-500 wil ik er voor geven.

zoon van Piet
6 december 2006, 15:47
dat lijkt me heel schappelijk. Ik zou zelfs wat lager gaan: 300/400.

Zit er een koffer bij, trouwens? want het zal niet meevallen om dit ding ergens in te frotten.
en complimenten voor je smaak, er is echt heel wat inzicht voor nodig om dit mooi te kunnen vinden ;^)

jemke
6 december 2006, 15:53
dat lijkt me heel schappelijk. Ik zou zelfs wat lager gaan: 300/400.

Zit er een koffer bij, trouwens? want het zal niet meevallen om dit ding ergens in te frotten.
en complimenten voor je smaak, er is echt heel wat inzicht voor nodig om dit mooi te kunnen vinden ;^)

Er zit een kist bij. Ik heb hopen inzicht trouwens;) Het is een van de weinige extreme-vormen gitaren die ik echt mooi vind. Al een geluk dat bijna niemand hem hebben wil, dan kan ik misschien lekker afdingen:)

Flipkoos
6 december 2006, 23:43
Ik zag er ook één op ebay aangeboden worden voor $1775 direct kopen.
Maar is drie-vierhonderd niet wat weinig...het blijft toch een Ovation. Nou zit ik meer in de akoestische gitaren hoor...maar toch. Dat kreng van mij was nieuw ook 2000. En dit is toch wel een echte vintage en een zeldzame.

zoon van Piet
7 december 2006, 00:01
Ovation=akoestisch. De enige elektrieke ovation die populair is, is dat Josh Homme-ding, de GP. Alle andere modellen zijn minder gewild. En de hakbijlmodellen, zoals deze. zijn net zo populair als een cactus in een onderbroek. goeie gitaren, daar niet van, met een eigen karakter. Maar slechts weinig gitaristen zijn zo ruim van geest dat ze hiermee gezien willen worden.

wietse
7 december 2006, 04:58
leuk een ovation deacon, topmodel van de breadwinner serie, denk inderdaad aan een prijs van rond de 300 euro ook omdat hij al geleefd heeft zoals je zegt.
maar het is altijd wat de gek er voor geeft bij zulke afwijkende gitaren.