PDA

View Full Version : (semi) hollow; J&D of Michael Kelly, epi sheraton, (of iets anders?)...



LIGNUMdrummerke
6 december 2006, 05:43
Ik ben opzoek naar een leuke semihollow of hollowbody.... Waarschijnlijk wordt t wel een semi, maar toch...

Nu, Peter van Bebop in Gent, wist mij te vertellen, dat de gitaren van J&D in de zelfde fabrieken zouden gemaakt worden als EPIPHONE, nu heb ik daar toch sterk mijn twijfels over, dus als iemand dit zou kunnen bevestigen.....

Nog iets dat hij mij vertelde over de J&D, is dat Frank Vander Linden (pop/rockgroep "de mens") er eentje bespeelde in het TV1-programma "de slimste mens ter wereld", ik was er thans heftig van overtuigd dat dit een epi was, maargoed... Iemand die toevallig ergens een opname heeft liggen en dit zou kunnen bevestigen?


Ik wou me eigenlijk een epiphone sheraton II aanschaffen, maar toen kwam die dus af met J&D en Michael Kelly, nu mijn vraag: wat is de kwaliteit, en dan vooral van hout, binding, hardware, en eventueel elementen?

Ik weet dat de MK's, grover tuners, een echte bigsby en paf's hebben, maar is de rest ook een beetje ok, of is dit het enige goeie eraan?

Ik ga ze uiteraard gaan testen, maar van constructie en dergelijke heb ik zo het verstand niet, en t is niet omdat een gitaar niet zo goed klinkt dat t daarom aan de elementen ligt, elementen zijn altijd te vervangen, dus die zijn van ondergeschikt belang... Deste belangrijker is de bouwkwaliteit en de houtkwaliteit, en daar heb ik dus jullie advries bij nodig....

Owja: Ik heb de search gebruikt, en van MK vind ik enkel "meer dan verwacht voor die prijs", maar dat is nogal subjectief vind ik.... van J&D, vind ik niet zoveel info....


Iemand die al eens een MK of J&D naast een sheraton II heeft gehad? Ik vond de epi nog wel vrij goed klinken, t is te zeggen: De pups zouden wel eens vervangen worden, eventueel, maar niet dat dat hoogdringend zou geweest zijn...


thanks for the answers (which a presume I'll get soon)

Eko
6 december 2006, 07:18
Dat in de fabriek waar Epiphone gebouwd wordt nog meer gitaren het licht zien is niet vreemd. Gibson koopt gewoon produktiecapaciteit in bij een aantal grote fabrikanten in Korea en China.
Dat is al jaren het geval en geen geheim. In Korea gebeurd dit o.a. bij Samick. Er is echter wel altijd toezicht door de grote broer uit Amerika. De Epi`s zijn dus zeker niet slecht gebouwd. De andere merken zijn eigenlijk hetzelfde. MK is gewoon een werknaam die men zelf heeft verzonnen om op een gitaar te zetten. Koop een container met die dingen en je kunt er Pietje Puk op krijgen ( is werkelijk zo).
Als je op zeker wilt gaan ( ook qua inruil) ga dan voor de epi, goede reputatie en niet ten onrechte.

LIGNUMdrummerke
6 december 2006, 07:42
zo ver was ik al, maar in 1 fabriek hebben ze waarschijnlijk wel verschillende productiehallen lijkt me, en ik vraag me af of die allemaal hetzelfde zijn....

edit: wat de inruilwaarde betreft, doet me eigenlijk nix.... ik wil een gitaar die ik leuk vindt, of daar nu een merk op staat of niet..... ik had ooit een vantage strat kopie, was mijn eerste electrische gitaar, zo'n 12jaar geleden, en kon geen squier tegenop voor dat geld...


ik moet zeggen dat ik qua looks wel meer naar een MK neig ( deuce phoenix custom ), of een indie IAS620 qua looks, en bij de MK ook omwille van de PU's

Digitech
6 december 2006, 09:33
Ik heb een Epi sheraton en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb die van mij tweedehands gekocht en dat biedt veel voordelen. Ik zou zeggen hou gitaarnet in de gaten!

terrasbeest
9 december 2006, 21:27
Ik heb 2 Gibsons ,( een 175 en een 330), een d'angelico, een dikke samick mte '57 classic p/u, en een .....MK Jumbo FT: en die gaat niet weg.
Over Epi en J&D kan ik me niet uitspreken, maar de MK is OK.
Van een Epi zou ik er wel rekening mee houden dat ze nog inruilwaarde heeft.