PDA

View Full Version : Versterkers op elkaar aansluiten?



episua
5 december 2006, 22:32
Mijn vraag is of ik mijn Vox AC15 kan doorverbinden naar mijn Vox ad50.
De ad50 dient eigenlijk gewoon als extra speakercabinet. Zo ja, hoe doe ik dit dan het beste? Ten tweede, kan ik ze ook zo op elkaar aansluiten dat ze beide te bedienen zijn of moet er altijd één de hoofdversterker zijn?
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
B.v.d.

Chris Winsemius
5 december 2006, 22:39
Mijn vraag is of ik mijn Vox AC15 kan doorverbinden naar mijn Vox ad50.
1) De ad50 dient eigenlijk gewoon als extra speakercabinet. Zo ja, hoe doe ik dit dan het beste? Ten tweede, 2) kan ik ze ook zo op elkaar aansluiten dat ze beide te bedienen zijn of moet er altijd één de hoofdversterker zijn?
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
B.v.d.

1) kan ip alléén als de speaker v/d AD50 op de AC15 kan qua plug en impedantie

!!NB!! sluit NOOIT de speaker-output v/d AC15 op de ingang v/d AD50 aan, dit kan je nieuwe eindbuizen en 'n uitgangstrafo/etc. kosten

2) A/B/A+B switch er voor of 'n stereo-effektpedaal (al dan niet met dat effekt aan)
Je stuurt met je gitaar dan beide versterkers tegelijkertijd aan.
Vele gitaargoden voor u (SRV, Hendrix, etc.) deden dit om de specifieke eigenschappen van versterkers te combineren.

episua
5 december 2006, 23:50
Chris, dank je wel voor je goede advies!
Ben weer wat wijzer geworden. Ik denk dat ik maar voor optie 2 ga.

ACSlater
6 december 2006, 16:29
Je zou ook je versterker uit het combo kunnen halen en een jackplug op de speaker aansluiten. Alleen als het technisch kan qua ohm van de speaker. Vox combo's hebben het voordeel dat het versterkerdeel achterin zit zodat je niet een lelijk gat aan de voorkant hebt. Normaal gesproken vind ik het klote dat de bediening achterop zit.