PDA

View Full Version : Fender Cyclone



ikzeidegek
19 december 2002, 12:19
Ik kan een Fender Cyclone van iemand kopen. Bouwjaar 98/99, kleur Vintage White, verder alles origineel en alleen een paar krasjes veroorzaakt door de strap. Hij weet alleen niet wat hij er nog voor kan\mag vragen. Iemand ervaring? Verder wil ik er een goede Seymour Duncan Single Coil en Humbucker in laten zetten. Wie weet welke types Seymour Duncans er in deze gitaar kunnen. Heb hier zelf heel weinig verstand van.

michielv
19 december 2002, 14:17
Zo op het oog ziet het eruit als een kruising tussen een mustang-vormgeving en de Jaguar hardware.

Het ligt eraan of je de gitaar terug wilt kunnen brengen naar origineelstaat maar als dat geen issue is dan zou ik zeggen: koop de elementen die je wilt en laat de gaten gewoon aanpassen. Anders kun je waarschijnlijk alleen kiezen uit Jaguar replacement pickups en zo te horen wil je dat niet.

Ziet er wel leuk uit. Zelf zou ik waarschijnlijk voor twee splitsbare humbuckers gaan (JB en '59 ofzo) en er een nieuwe slagplaat op zetten.

Negative K3 fan
19 december 2002, 17:58
Cyclones zijn wel aardige gitaren, ik zou zelf er zeker niet meer dan 700 voor betalen omdat ze nou ookw eer niet geweldig zijn. En waarom wil je er per sé seymour duncans instoppen, want er zijn veel meer (goede) pickup bouwers. Een cyclone heeft al een humbucker in de brug dus je hoeft geen rekening met die onzin te houden, zoek gewoon een paar leuke uit op internet en vraag dan nog maar een keer.

ikzeidegek
19 december 2002, 18:26
Ik wil er nieuwe pickups in laten zetten, daar de eigenaar dit aanbevolen heeft. Een van de redenen, waarom hij de gitaar weg doet is dan ook dat hij de standaard pickups van de cyclone niet zo goed vind klinken. Maar ja, hij is dan ook het geluid van de duurdere gitaren gewend(2 x Gibson Les Paul en 3 x Fender Strat, 1 PRS singlecut). Hij zweert zelf bij Seymour Duncans.

Oja, hij stelde een prijs van €200,- voor. Ik vind dit zelf niet duur, daar de gitaar er als nieuw uitziet. Maar ja, ik heb zelf geen idee of dit duur is of niet.

Negative K3 fan
19 december 2002, 18:30
Voor 200 zou ik het meteen doen. Dat is een koopje voor zon gitaar, alleen seymour duncan gitaren zijn niet bepaald goedkoop. De wat "exotischere" (sp) modellen kosten zon 120 euro per stuk.

Bins
19 december 2002, 18:37
200 eur?
Wat zit je hier nog man? Ga kopen dat ding!

ikzeidegek
19 december 2002, 19:02
Op 2002-12-19 18:30, schreef Negative K3 fan:
Voor 200 zou ik het meteen doen. Dat is een koopje voor zon gitaar, alleen seymour duncan gitaren zijn niet bepaald goedkoop. De wat "exotischere" (sp) modellen kosten zon 120 euro per stuk.

Ik heb het ook niet over een Seymour Duncan gitaar, maar over die Fender Cyclone die ik waarschijnlijk dus wel ga kopen, daar jullie allemaal vinden dat €200,- niet te veel is voor de gitaar. Wel graag nog wat advies over wat de beste keus is aan vervangende pickups voor zowel de humbucker als de singlecoil. Speel zelf veel grunge en punk.

Negative K3 fan
19 december 2002, 19:07
Op 2002-12-19 19:02, schreef ikzeidegek:


Op 2002-12-19 18:30, schreef Negative K3 fan:
Voor 200 zou ik het meteen doen. Dat is een koopje voor zon gitaar, alleen seymour duncan gitaren zijn niet bepaald goedkoop. De wat "exotischere" (sp) modellen kosten zon 120 euro per stuk.

Ik heb het ook niet over een Seymour Duncan gitaar, maar over die Fender Cyclone die ik waarschijnlijk dus wel ga kopen, daar jullie allemaal vinden dat €200,- niet te veel is voor de gitaar. Wel graag nog wat advies over wat de beste keus is aan vervangende pickups voor zowel de humbucker als de singlecoil. Speel zelf veel grunge en punk.


sorrie ik was niet helemaal heldeer, ik bedoel natuurlijk SD elementen en niet gitaren :smile: De single coil kun je vervangen door een mooie vintage staggered van seymour duncan, maar je kunt er antuurlijk ook een single coil sized humbucker in gooien. Maar ik heb je net eigelijk verteld wat je meot doen, op http://www.seymour-duncan.com staatn uitgebreide beschrijvingen en tone charts voor al hun elementen. Zoek daar een paar leuke van uit, en vraag het nog amar een keer want erg veel kunnen we hier ook niet mee.

ikzeidegek
23 december 2002, 19:26
Nou, ik heb vandaag die Fender Cyclone gekocht en ik vind hem echt supergoed spelen. Om eerlijk te zijn vind ik hem nog beter spelen dan mijn USA strat en die vind ik al super spelen. Die Texmex single coil klinkt echt super, clean is echt heel helder en met distortion erover klinkt de singlecoil vet (had ik niet verwacht) en scheurt echt goed. Alleen die atomic humbucker vind ik tegenvallen qua geluid. Hij scheurt enorm en het hoog klinkt ook lekker, zuiver en niet modderig. Ik mis alleen de lage tonen, die zijn zowat niet aanwezig, ook al schroef ik de bas van de versterker vol open. Ik zoek hier dus een vervangende humbucker in, maar weet nog steeds niet welke. Ik heb de SD site al geraadpleegd, maar kom er niet helemaal uit. Daar ik maar weinig verstand van pickups heb, weet ik niet welke er in mijn gitaar past en welke het geluid heeft wat ik zoek. Ik zoek dus een humbucker met een supervet geluid, die niet al te modderig klinkt, met een vette bas en vrij heldere hoge tonen. Ik zoek een beetje wat het geluid van bv 3 doors down etc. Ik weet dat dat hele andere gitaren zijn (volgens mij tegenwoordig PRS), maar zoek dus een soortgelijk geluid in een humbucker. Iemand een idee?

rePUNKtative
23 december 2002, 20:07
Ten eerste, van harte met je aankoop, errug vette gitaar!!!

Ik heb zelf een Tele met een Jeff Beck in de brug en een Stacked Telebucker in de neck. Klinken opzich wel oke, maar niet wat je zoekt denk ik :razz:. Ik zou dan eens naar de 59' en de Alnico II Pro van SD gaan kijken. Wat ook nog zou kunnen is een Duncan Custom.

Mitch
23 december 2002, 22:14
De Custom heeft veel hogere output dan de Pro II of een '59 of iets dergelijks. Is wel echt om te scheuren hoor.
De Custom Custom is hier de iets mildere variant op. Combineert waarschijnlijk ook beter met een single coil met redelijke output zoals 'ikzei...' vertelde.

ikzeidegek
24 december 2002, 18:46
Na de SD site weer eens te hebben gadegeslagen, vind ik de SH-11 Custom Custom het beste klinken (tenminste op de geluidssampletjes afgaande). Ik vind de verschillen zowiezo eigenlijk maar minimaal, maar goed, ik ga toch voor de custom custom. Weet iemand dan waar ik deze kan kopen en wat hij kost? Ik heb er eigenlijk niet meer dan zo'n € 125,- voor over.

michielv
24 december 2002, 20:16
Tsja, elementen kun je volgens mij zowiezo niet via een sample horen want het verschilt echt van gitaar tot gitaar hoe een element klinkt.

Als ik jou was zou ik eens bij Vox Humana in Vlaardingen gaan kijken. Wel je gitaar meenemen en samen met die lui eens kijken wat het beste is voor je gitaar.

Negative K3 fan
24 december 2002, 21:19
Op 2002-12-24 18:46, schreef ikzeidegek:
Na de SD site weer eens te hebben gadegeslagen, vind ik de SH-11 Custom Custom het beste klinken (tenminste op de geluidssampletjes afgaande). Ik vind de verschillen zowiezo eigenlijk maar minimaal, maar goed, ik ga toch voor de custom custom. Weet iemand dan waar ik deze kan kopen en wat hij kost? Ik heb er eigenlijk niet meer dan zo'n € 125,- voor over.


Er zitten inderdaad erg weinig verschillen in die clips, maar naar mijn mening komen ze wel goed overeen met hoe ze in het echt klinken. Maar je kunt er natuurlijk ook niet helemaal je mening van af laten hangen want het hangt ook af van welk hout je gitaar is gemaakt enzo, praat erover bij de gitaarwinkel want die mensen hebben er meestal wel verstand van. Waarschijnlijk gaat een seymour duncan element maximaal 120 euro kosten, dus kwa budget zit je wel ongeveer goed.