PDA

View Full Version : opnemen met de mac



iwamoto
5 december 2006, 22:03
hallo vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er zijn, ik had even een korte vraag, wat is nou een goed programma om op te nemen met de mac, dan bedoel ik echt incl. drumcomputer enzo, of een soort adobe audition, danku danku :)

STW
5 december 2006, 22:24
met cubase zit je altijd goed
battery is (ik ken t niet zo goed) goed geschikt als drumcomputer geloof ik
die kan je als plugin gebruiken in cubase

Soulflyhigh
5 december 2006, 23:06
Je kan ook met garageband opnemen. Dat heb je als het goed is al. Qua drumcomputer is garageband alleen ruk volgens mij.

mesadude
6 december 2006, 01:42
garageband is idd meer dan genoeg..
de beperkte sequencer die erin zit is ook leuk, hoewel hij vrij beperkt blijft..
ideaal om te beginnen, en later kan je altijd doorgroeien naar cubase of Logic

blokhout
7 december 2006, 16:35
Je hebt nogal een paar opties. Ik weet niet precies wat je met de drumcomputer wilt (extern? plug-in?):

Adobe soundbooth als je een intel mac hebt.
DSP Audio Quattro (single track)
Mackie Tracktion (multitrack)
Motu Audio Desk (werkt alleen met MOTU interface denk ik)
Digidesign ProTools (overkill? vind ik niet zo gebruiksvriendelijk)

iwamoto
11 december 2006, 21:44
ik heb een beetje gekeken, en ik moet zeggen dat ik echt al een heel einde kom met garageband, en damn, wat werkt dat lekker, net even een track opgenomen, het was even stoeien, maar in tegenstelling tot mijn pc, neemt ie zeer precies en zonder gekraak op, editen werkt ook heel makkelijk, makkelijker als ik had gedacht, man o man, opnemen met de mac is ultiem :D

Tristan
11 december 2006, 21:56
Garageband is inderdaad een prima programma, zit standaard op de mac, maar als je aalles wat verder wil uitdiepen zou ik je aanraden Logic Express te kopen, als je aangeeft dat je student bent dan krijg je ook een hele fikse korting op de aanschafprijs...
Als je helemaal all the way wil gaan en een beetje een krachtige mac hebt dan kan je ook voor Logic Pro gaan, dat programma is echt waanzinnig, er zitten fantastische softsynths en plugins in, als je dat programma hebt dan heb je eigenlijk niets anders meer nodig...
Er zitten goede ampmodelers in, dus je POD kan je dan ook aan de kant gooien en er zit ook nog eens een super handige sampler in, waarbij je eigengemaakte of uitgezochte samples ook kan toewijzen aan je keyboard of welk door midi gecontroleerd apparaat dan ook, super handig...

mesadude
12 december 2006, 01:17
Logic Express en Logic Pro zijn exact hetzelfde qua software. 't zijn enkel de bijgeleverde plugins en software die't verschil maken..

werk met garageband tot je het van binnen en vanbuiten kent,en dan roept logic wel..
eerder denk'k dat je gaat verdwalen.