PDA

View Full Version : Zaterdag gitaar halen, maar welke van de 3?



rubinho22
5 december 2006, 21:56
Mensen,

Komend weekeinde is het zover, ik ga mijn eerste electrische gitaar kopen. Ik speel al een tijdje akoustisch, maar wil nu wat anders. Het is de bedoeling dat ik er tamelijk zware muziek mee ga spelen, denk bv aan Rammstein ed.

Nu twijfel ik tussen 3 gitaren. Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening

1 Ibanez GRG 170 DX voor 215
2 Ibanez GRG 270 B voor 269
3 London City Spitfire 2 (candy apple red of 3tone sunburst) voor 269

Schiet maar raak...

Nickname
5 december 2006, 22:00
Aangezien je die 2 ibanezzen al in je lijstje hebt staan.. lijkt het me misschien eens een idee om de RG321 uit te proberen. Die is misschien ietsje duurder.. maar wel veel beter! :satisfie:

strat 91
5 december 2006, 22:06
met de ibanezen heb ik niet zoveel ervaring.
Maar met de london city gitaren wel. Zijn echt rete chille gitaartjes alleen ik denk dat als je rammstein en andere ruige shit gaat spelen , dat je het dan beter vergaat met een gitaar met humbuckers.

gegroet strat 91

rubinho22
5 december 2006, 22:12
Dat is dus het probleem idd. Ik hoor veel goeie dingen over die spitfire, maar ik ben bang dat ik het geluid wat ik wil er niet uit kan halen...

Wat betreft die RG321, die wordt me eigenlijk te duur. Het is mijn eerste elektriche. Wil toch rond E 250 uitkomen...

rubinho22
5 december 2006, 22:51
Kan iemand me misschien vertellen wat de verschillen tussen de 170 en 270 zijn?

DarknessAwaits
5 december 2006, 22:55
Wat kost die RG321 eigenlijk? Tegen de 300?

Mij lijkt het die paar extra tientjes toch wel waard, want die goedkope trems leveren eigenlijk alleen maar frustratie. Maar goed; met een blokje hout zijn die ook weer zo vastgezet. Dat is alleen weer niet zo waarschijnlijk om te doen als dit je eerste (nieuwe) elektrische gitaar is...

Genoeg hypothetisch gezwam van mijn kant; even praktisch gezien. Het verschil tussen de GRG 170 en 270 is enkel de trem nietwaar? Dan zou ik voor de goedkopere variant gaan omdat een singe locking trem heeft, dat is wat makkelijker stemmen en simpeler in gebruik.

olaf reijnders
5 december 2006, 22:58
Ik zou ook de RG321 nemen. Véél beter. En zo'n pispotstalen trem wordt je inderdaad niet vrolijk van.

Spitfire
5 december 2006, 23:08
Ik zou ook de RG321 nemen.
Zou ik ook doen, iets duurder, maar vele malen beter. Echt

rubinho22
5 december 2006, 23:15
Kunnen jullie me wat meer over die tremolo vertellen? Ik heb daar nl geen verstand van.

Wat zijn die verschillen?
En hoe zit dat dan met die 321?

Hector_Tsolodimos
5 december 2006, 23:24
als je er Rammstein mee wilt spelen, dan heb je niks aan zo´n Spitfire
die Ibanezzen wel

flightcase
5 december 2006, 23:29
Wat voor versterker ga je eigenlijk gebruiken?
Ik denk als je echt metal wilt gaan spelen idd beter een Ibanez kunt nemen.

Kaïn
5 december 2006, 23:30
Die 270 heeft een zogenaamde "zwevende" tremelo. Dat is een systeem waar je je snaren zowel mee naar boven als beneden kan buigen. Nadeel van goedkope varianten van die systeem (zoals in dit geval) dat het ontzettend snel ontstemd. In het begin niet zo veel maar dat wordt langzaam aan steeds erger. Die andere ibbie heeft een andere soort tremelo die alleen naar beneden buigt. Dat is een stuk stabieler qua stemming.
De RG321 heeft een zogenaamde "hardtail". Wat inhoud dat het allemaal muurvast zit. En dat merk je aan hoe stabiel je gitaar is qua stemming.

Mijn advies. Spaar eventjes door voor die RG321. Dan heb je echt een leuke gitaar waar je de komende tijd gewoon echt genoeg aan hebt. Ook later als je wat meer van je gitaren gaat eisen dan is die een leuke backup gitaar. Een gitaar als de GRG 270 wordt je zat omdat je het lor op een gegeven moment niet meer kan stemmen en dan heb je er niets meer aan. Dat is zonde...want is toch je eerste gitaar.

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:36
Beide gitaren (170 en 270) zijn overigens goedkoper te krijgen dan wat jij aangeeft. Ik wil niet gaan spammen ofzo, dus ff googlen en je bespaart jezelf nog een of twee tientjes.

rubinho22
5 december 2006, 23:37
Bedankt voor jullie reacties...

Wat betreft de versterker. Hier ben ik ook nog niet uit. moet bij 250 ook wel ophouden zeg maar. Natuurlijk sta ik wel te springen om suggesties...

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:45
Heb je je al wel een beetje ingelezen in de materie? Een buizenamp zal hoogstwaarschijnlijk nog niets worden, maar ook niet echt nodig/zinvol.

Het leukste wat je als beginner kunt kopen lijkt mij wel een modeler, zo'n versterker met allerlei effecten ingebouwd. Dan heb je snel een paar leuke sounds te pakken waar je veel mee kunt doen. Bekende versterkers zijn op dat gebiede de Vox AD15 (http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm), Roland Cube 15 (http://www.roland.com/products/en/CUBE-15/index.html) en Line6 Spider II 15 (http://www.line6.com/spiderii/15.html). Allemaal 15 watters maar in principe luid zat voor thuis.

flightcase
5 december 2006, 23:46
Misschien dat een Marshall valvestate iets is of zo?
Ik noem maar iets geks.

rubinho22
5 december 2006, 23:52
Ik zat zelf naar de roland cube 30 te kijken...

Guardian
5 december 2006, 23:53
Ik heb twee weken geleden een Ibanez RG170DX gekocht. Nieuw. En daar ben ik zeer tevreden over. Ook ik speel graag metal en rock en dat kan daar heel goed mee. Wat die tremolo betreft: op de 170 kan die dus naar boven en naar beneden. Wat het ontstemmen betreft; ja dat is wel zo, maar ik heb gemerkt dat je bij het gebruik hem goed moet terugzetten, zelfs eigenlijk iets naar boven trekken en dan loslaten (dus niet naar beneden duwen en loslaten), dan is de ontstemming nihil.
Trouwens, 99% van de tijd gebruik ik de tremolo helemaal niet en laat ik de hendel er gewoon af, en dan is er niets aan de hand en dan ontstemt de gitaar helemaal niet. Ook de volgende dag is hij dan nog goed gestemd (wel altijd voor het spelen de stemming controleren, doe ik altijd).

Ik had voor mezelf een strak budget, en heb volgens mij ook 215,00 betaald. Dat het goedkoper kan klopt, maar ik geef wel veel om goede service en de winkel zit bij mij in de buurt, dus even terug gaan o.i.d. is zo gebeurt.

Voor wat betreft versterker: ik heb gekozen voor de VOX DA15, 15W (is voor thuis echt voldoende: ik heb de overburen al onbedoeld wakker gespeeld) en deze versterker heeft diverse standen (van clean tot hi-gain) en ook nog 11 efecten.

Ga wel vooral zelf luisteren, want wat voor mij goed is hoeft dat voor jou niet te zijn.

Succes en post even wat het geworden is :jam: .

ColourofFire
5 december 2006, 23:54
De nieuwe spiderIII schijnt ook goed te zijn. Weet alleen niet hoe duur die is...

Terence
5 december 2006, 23:54
Met een cube 30 is prima Rammstein e.d. te spelen. Zeker uitproberen.

BartL
6 december 2006, 00:01
als je er Rammstein mee wilt spelen, dan heb je niks aan zo´n Spitfire
die Ibanezzen wel
Voor iemand die pas begint met electrisch spelen lijkt me dat niet zo een probleem. Dan zou ik eerder kijken naar een modeling bak met goede scheur en een London City strat of Tele. Later kan je er eventueel nog een humbucker inknallen voor 50 euro. Heb je een goede gitaar EN een goede sound.

DarknessAwaits
6 december 2006, 00:16
Voor iemand die pas begint met electrisch spelen lijkt me dat niet zo een probleem. Dan zou ik eerder kijken naar een modeling bak met goede scheur en een London City strat of Tele. Later kan je er eventueel nog een humbucker inknallen voor 50 euro. Heb je een goede gitaar EN een goede sound.

Met zo'n ibanez heb je ook geen miskoop hoor, sterker nog ik ga er zelf morgen eentje halen voor enkel de hals. 't Zijn gewoon hele puike beginnersgitaren, maar het kan wel heel makkelijk niet je smaak zijn. Maar dat geldt weer net zo voor de London City's.

Gitaro
6 december 2006, 06:23
Gaan met die banaan! Wat betreft de Cube 30 dan, he.

Ik ben zelf toevalligerwijs begonnen op een Cube 30 en een LC Spitfire mk2. Ik ben zeer tevreden met m'n strat, maar ja. Voor metal is het niks. Ja als je eenmaal strak kan spelen dan valt er nog wel een goed geluid uit te halen, maargoed. Ik zou dan ook even doorsparen voor de 321. Al ben ik wel van mening dat hier nogal veel doemscenario's worden beschreven wat betreft de tremolo van de goedkopere modellen. Zo'n vaart zal het wel niet lopen, denk ik. Maar dat neemt niet weg dat je met een 321 eigenlijk wel beter zit.

koennie
6 december 2006, 09:41
Ik zou ook echt voor de rg321 gaan.
De tremolo van de grg170 is niet eens zo heel erg waardeloos, maar je moet er ook niet te veel van verwachten. Wat ik erger vind zijn de elementen, ik ken een kerel die ook zo'n apparaat heeft en dat ding klinkt gewoon echt helemaal nergens naar. Echt de allergoedkoopste rommel hebben ze er in gestoken. voor de grg 270 geldt dit ook, maar deze heeft een iets uitgebreidere tremolo. Deze tremolo doet het best oke, maar bij veel gebruik zal hij minder worden.
De rg321 heeft bij aankoop al aardige elementen, waardoor je gewoon de eerste paar jaar geen gezeur hebt.

Verder denk ik dat je met deze gitaar wbt ibanez helemaal perfect zit:
een RG350DX, betere tremolo, betere elementen en toch 250,- :)

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/63462742-ibanez-rg-350.html?return=eJw1kFEKgzAMQO8i6KfaplpTkbHtJMUJik 6L7cBt7O6rNP16L6U8SLRi6jupsrUKoFaJHfTej%2B3onFFFMW 9mWPOn3mdnFq2dzdelCF9yM5rLsXQse9jObSlcWQq31%2BRFYC MFCj%2Ba3o8gm5RX%2FA4SA5uSyIicCERBrIg1URKp11APqYfU Q%2Boh9TD0GFQQJb5gSDNRI4kso7AoPApEOXdbnN%2FtM5lTD6 8n34GbPc%2FAM9OxpP39ASCSVnQ%3D&df=1&fta=

Kim Wilson
6 december 2006, 09:44
Misschien mag het niet hoor, ik zie hier al pakweg 20 reacties en het is nog niet één keer genoemd. Maar als je voor die €250 nou eens tweedehands zou gaan kijken... Of is dit vloeken in de kerk?

koennie
6 december 2006, 10:15
Misschien mag het niet hoor, ik zie hier al pakweg 20 reacties en het is nog niet één keer genoemd. Maar als je voor die €250 nou eens tweedehands zou gaan kijken... Of is dit vloeken in de kerk?

check mijn post ;)

Kim Wilson
6 december 2006, 10:36
Ja, heel zijdelings en sneaky een linkje naar een MP-advertentie ja. Maar dat telt niet. :D

rubinho22
6 december 2006, 18:56
Allemachtig, het wordt er niet makkelijker op...

Even resumerend... (kijken of ik het snap)

GRG170: FAT 10 Tremolo
GRG270: ILT1 Tremolo
GR321: Fixed (dus geen tremolo???)

GRG 170: PSND1 Humbucker, PSNDS Single coil, PSND2 Humbucker
GRG 270: PSND1 Humbucker, PSNDS Single coil, PSND2 Humbucker
GR321: IBZ INF3 Humbucker, IBZ INF4 Humbucker

DarknessAwaits
6 december 2006, 19:10
Lijkt me wel kloppen ja. De elementen van de RG321 zijn een stapje beter dan die van de andere, maar je kan ze altijd nog vervangen door *echt* goede, mocht je dat willen.

Sla ook marktplaats niet over, alhoewel ik me kan voorstellen dat dat allemaal wat veel info en gedoe is als je net begint. Ik heb er vanochtend nog een GRG270 vandaan geplukt (enkel voor de hals) voor €75,-.

rubinho22
6 december 2006, 19:20
Dan nog even over die versterker...

Als ik voor de RG321 ga, zal ik iets moeten inleveren op mijn versterker.
Ik had de Roland cube 30x op het oog, maar dat moet misschien de cube 20x worden...

Zit daar nog wat kabaal in? (het is voor thuis)

DarknessAwaits
6 december 2006, 19:26
20 watt is meer dan genoeg voor thuis, alhoewel ik een 10" speakertje (bij de 30watt versie) wel verkies dan een 8".

Hoe veel geld hou je over voor versterker? Ik zie dat een Vox AD30 al voor €239 te krijgen is, lijken me erg leuke versterkertjes.

rubinho22
6 december 2006, 19:29
Mijn budget is E 400,-. Ik ben inmidels gewend aan het idee van E 450,- Maar dat is ook echt max.

Die 321 zou ik voor E 300 kunnen meenemen.
De cube 20 is E 160.

Voor E 450 zou ik die 2 met tas, riem en kabel mee moeten kunnen krijgen.
Maar misschien ook wel de cube 30, als ik keihard ga onderhandelen...

DarknessAwaits
6 december 2006, 19:32
Ook voor 2e-hands versterkers kun je heel goed op marktplaats terecht, ik zag net al een Vox AD15 (volgens mij) voor €100,-, een AD30 voor €150 (al gereserveerd helaas)... Dus erg goed te doen allemaal.

rubinho22
6 december 2006, 21:24
Ik denk dat ik morgen maar eens voor elkaar probeer te krijgen om de RG321 met Cube 30 en tas, riem en kabel voor E450 mee te krijgen. Als dat lukt ben ik gelukkig.

(neig trouwens naar Navy Blue)

interessander
6 december 2006, 21:52
Niet mijn advertentie, maar ook het proberen waard: ibanez RG 450 (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/64303510-ibanez-rg450-limited-colour.html?return=eJwlikEKgzAQAP8i6DFx1V42hGJ%2FE lppQlKzZBeqLf17I55mBsYh4DdgbxgBJmx4ceXujRch1DpmWlb 1ciUKJeeE1Zr0uSjydN2She7BVnI7ztCOtyRVPoEO3aoe3E%2F Gd2V5Tpe%2BRuZQa%2BjIQmN%2Bf1nYKWw%3D&df=1&fta=)

rubinho22
7 december 2006, 21:34
Heeft er hier iemand zelf eigenlijk een RG321? Wil wel eens weten wat eigenaren van hem vinden...

Wat me btw opvalt is dat de 321 2 HB heeft en de 170 en 270 naast 2 HB ook nog een SC heeft. Wat is het verschil hierin?

rubinho22
13 december 2006, 23:29
Hoe verhoud de RG321 zich tov de SA120?

Guardian
13 december 2006, 23:48
Zeg Rubinho22, zou jij niet afgelopen zaterdag die gitaar gaan halen?:???: Is er zeker niet van gekomen?

Overkomt mij ook regelmatig. Je maakt plannen, maar dan komt er weer iets tussen.

Of ben je er nog niet uit?:strat:
Ga naar een winkel en gewoon de diverse gitaren uitproberen.

Succes.

rubinho22
13 december 2006, 23:58
Ik ben er verdorie nog niet uit nee...

Maarre what about die RG321 tegen SA120?

Guardian
14 december 2006, 00:17
Ik heb zelf niet op deze gitaren gespeeld; maar over die Ibanezzen hoor ik over het algemeen veel goeds (heb zelf dus een GRG170DX en die speelt zeker goed).

De specs:
RG321
- Body mahagony
- Neck maple 3 piece
- 24 jumbo frets
- Fretboard bound rosewood
- Fixed bridge
- PU's H-H (IBZ INF3 - IBZ INF4)

SA120
- Body mahagony
- Neck maple 3 piece
- 22 medium frets
- Fretboard rosewood
- Sat Pro bridge met tremolo
- PU's H-H (IBZ AH5 - IBZ AH6)

Dus de grote verschillen betreffen de frets (24 of 22), de brug (vast of tremolo) en de PU's. En natuurlijk de looks (de body van de SA is wat meer afgerond).
Prijs is volgens mij nagenoeg gelijk.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

DarknessAwaits
14 december 2006, 00:23
Heeft er hier iemand zelf eigenlijk een RG321? Wil wel eens weten wat eigenaren van hem vinden...

Wat me btw opvalt is dat de 321 2 HB heeft en de 170 en 270 naast 2 HB ook nog een SC heeft. Wat is het verschil hierin?

Het verschil in deze elementen in het algemeen of bij deze gitaren? Bij de 321 zijn de elementen van wat betere kwaliteit, als ik het goed heb. Het algemene verschil in elementen is dat een singlecoil helderder klinkt dan een humbucker, en de humbucker weer wat rauwer. Maar waarschijnlijk kun je de humbuckers van de 321 ook op single schakelen, om het geheel nog wat makkelijker voor je te maken ;).

BamBuFan1
14 december 2006, 00:35
Mensen,

Komend weekeinde is het zover, ik ga mijn eerste electrische gitaar kopen. Ik speel al een tijdje akoustisch, maar wil nu wat anders. Het is de bedoeling dat ik er tamelijk zware muziek mee ga spelen, denk bv aan Rammstein ed.

Nu twijfel ik tussen 3 gitaren. Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening

1 Ibanez GRG 170 DX voor 215
2 Ibanez GRG 270 B voor 269
3 London City Spitfire 2 (candy apple red of 3tone sunburst) voor 269
Schiet maar raak...

Ga voor de groene, die spelen altijd het beste.

DarknessAwaits
14 december 2006, 00:47
Ga voor de groene, die spelen altijd het beste.

Wat is dat voor 'de muur'-uitspraak?

Guardian
14 december 2006, 11:35
Origineel gepost door DarknessAwaits
Maar waarschijnlijk kun je de humbuckers van de 321 ook op single schakelen, om het geheel nog wat makkelijker voor je te maken .
Hierbij de PU-switching van de RG321:
http://www.ibanez.co.jp/img/eg_pickup_sw/2.jpg

Deze is dezelfde als voor de SA120

rubinho22
15 december 2006, 23:59
Ik wil niet arrogant zijn, maar ik volgens mij begin ik het te begrijpen.

Als ik het goed heb is de RG 321 met name beter tov de GRG 170 en GRG 270 vanwege betere elementen en het feit dat de RG 321 een vaste brug heeft. Vanwege de 'slechte' kwaliteit van de tremelo van de GRG 170 en GRG 270 zullen die mogelijk gaan ontstemmen. Het nadeel van de vaste brug van de RG 321 is natuurlijk dat je helemaal geen trem hebt.

Wat me echter nog niet duidelijk is, is hoe de SA120 zich verhoudt tov de RG 321. Wat is het verschil in serie uberhaubt? En hoe zit het met de trem van de SA 120? Is die even 'slecht' als die van de RG 170 en RG270, of is die juist weer veel beter?

Maw waarom zou ik gaan voor de RG321 en niet voor de SA120?

koennie
16 december 2006, 00:38
De sa120 heeft een vergelijkbare trem als de rg170. over de elementen kan ik je niks zinnigs zeggen.
Feit is wel dat alle gitaren, rg170, 270, 321 en die sa allemaal niet slecht zijn, maar de rg321 steekt er wel bovenuit. Zelf zou ik voor deze kiezen, omdat je met deze gewoon een tijd voort kunt.
Verder moet jou de looks ook bevallen natuurlijk.
waar zou je nu voor gaan denk je?

rubinho22
16 december 2006, 01:16
Ik denk dat het de RG321 wordt. Weathered black. En een Roland cube 30.

Denk ik..........

DarknessAwaits
16 december 2006, 04:07
Om het je nog wat makkelijker te maken, er staat ook een Ibanez RG170DX op marktplaats, zou je voor +/- 120 euro moeten kunnen krijgen. ;)

rubinho22
18 december 2006, 00:45
Gisteren RG321 met Roland cube 30 besteld. Hoop hem deze week nog te kunnen ophalen.

Iedereen, bedankt voor jullie reacties.

koennie
18 december 2006, 15:37
Gisteren RG321 met Roland cube 30 besteld. Hoop hem deze week nog te kunnen ophalen.

Iedereen, bedankt voor jullie reacties.

graag gedaan! veel plezier ermee he!
Als dank zien wij hier graag foto's :p

stefke_m
18 december 2006, 15:47
Gisteren RG321 met Roland cube 30 besteld. Hoop hem deze week nog te kunnen ophalen.

Iedereen, bedankt voor jullie reacties.

Goede keuze... die Cube 30 trouwens ook...

Ik denk dat ik namens ons allen spreek als ik zeg IK WIL FOTO'S :rockon:

Kim Wilson
18 december 2006, 15:51
Hij heeft het spul nog niet, hoor. ;)

rubinho22
18 december 2006, 17:56
Zodra ik de spullen binnen heb zal ik eens proberen hier wat fotos te plaatsen.

Neals
19 december 2006, 00:22
Zeker goede keus, heb zelf de combi Ibanez SZ + Vox AD30VT (home rig) gehad, maar ook de Ibanez RG270, voorloper van de GRG270 geloof ik.

De SZ gebruik ik nog regelmatig op band niveau, is mede dankzij de vaste brug een gitaar van zeer hoog niveau. De Cube 30 is een redelijk goede keuze omdat ik de Vox AD30VT qua kwaliteit niet van een al te hoog niveau vind qua bouw, geluid is OK voor veelal crunch-werk, maar ben blij dat deze weer weg is. Cube hoor ik veel positieve geluiden over, hoewel de Spider voor thuis ook een erg leuk ding is.

Ibanezzen met vaste bruggen ga je eigenlijk niet mee op je muil, enigste wat je misschien ooit zou willen veranderen zijn de stock elementen naar wat duurderen, waardoor je gitaar zich qua kwaliteit al kan meten met Gibson.

Moet zeggen dat een beetje RG speler zijn gitaar er met stickers onder plakt :D

koennie
19 december 2006, 12:52
Ibanezzen met vaste bruggen ga je eigenlijk niet mee op je muil, enigste wat je misschien ooit zou willen veranderen zijn de stock elementen naar wat duurderen, waardoor je gitaar zich qua kwaliteit al kan meten met Gibson.

Moet zeggen dat een beetje RG speler zijn gitaar er met stickers onder plakt :D

nounou, zich meten met gibsons? niet overdrijven he! Het zijn goede gitaartjes, maar een ibbi van 250 euri meet zich niet zo maar aan een gibson.

En stickers zijn voor hippies, punkers, alto's en mensen zonder smaak. :D

cardinal
19 december 2006, 20:11
de ibatjes zijn beter geschikt. Kijk ook eens naar dean, is zeker ook geschikt en goed in prijs/kwaliteit verhouding.

Doe geen tremelo, in die prijsklasse ontstemt dat alleen maar.

interessander
19 december 2006, 20:13
Als je had gelezen dan wist je dat hij reeds een gitaar en een versterker besteld heeft......

OJJVZ
27 december 2006, 12:29
^hehe

En, al binnen?:P

Ik vind die roland cube trouwes ZAAT:P
de ingebouwde effecten zijn gaaf, maar ik speel nu n tijdje met me RG321 op een oude Crate, maar die distortion is niet gaaf, dus ik ff naar de shop, wat pedaaltjes testen, DS-1, DS-2, MT-2 (werd uiteindelijk de Digitech Hot HEad, k ben geen bossfan :P naja das ook persoonlijk) maar iedergeval, mocht ik ff testenop een cube 60, wat een KUTgeluid kreeg ik daar uit, vond ik het uit me Crate heel veel mooier, en das volgesmij al niet zo'n speciale versterker...

Ik zou zelf, als ikhet over moest doen, op internet een 2ehands G40XL kopen van crate ofzo :P maarja, das natuurlijk ook weer persoonlijk...

marter544
27 december 2006, 14:58
Dat dat niet lekker klonk, kwam waarschijnlijk doordat de cube al een modelling amp is, met effecten, amp simulaties etc. ingebouwd. En dat reageert niet zo lekker op pedaaltjes.