PDA

View Full Version : Intellifex, Xpression en G-Major



mpe
5 december 2006, 21:38
Ik kom het één en ander tegen van genoemde 19"-racks. Omdat ik er hard over nadenk één van deze apparaten aan te gaan schaffen om aan mijn Dual Rectifier te hangen ben ik wel benieuwd hoe jullie ervaringen met deze racks zijn.

Wat ik m.n. interessant vind zijn de volgende punten:
* Geluidskwaliteit;
* De mate van tonesuck;
* Aantal tegelijkertijd te gebruiken effecten;
* Schakelsnelheid;
* Mogelijkheid om d.m.v. een pedaal tegelijk het een voorgeprogrammeerde patch in het rack in de schakelen en het juiste channel van mijn Rectifier te selecteren - heet MIDI geloof ik.

Alvast bedankt en de groeten,

Maarten.

mpe
6 december 2006, 13:29
Heb zojuist een site gevonden waar van veel producten, waaronder die ik zoek, recensies gegeven zijn. Staat precies op wat ik zoek: www.harmony-central.com.

Ik zeg veel plezier ermee en de groeten!

Kaboemba
6 december 2006, 20:41
Heb zelf de Intellifex gehad (zwarte uitvoering wat als de beste wordt gezien) en de G-major. Vond de intellifex beter maar de Chameleon van Rocktron eigenlijk nog beter. Heb nu een mpx 1 van lexicon en twijfel nog tussen de Chameleon en de mpx 1. Tonesuck ?

De rocktrons scoren beide goed.
De major in mijn oren wat minder en de lexicon weer erg goed.

Maar het gaat mij eigenlijk veel meer om het totaal geluid, tonesuck of niet.

srv-man
6 december 2006, 22:36
Heb zelf de Intellifex gehad (zwarte uitvoering wat als de beste wordt gezien) en de G-major. Vond de intellifex beter maar de Chameleon van Rocktron eigenlijk nog beter. Heb nu een mpx 1 van lexicon en twijfel nog tussen de Chameleon en de mpx 1. Tonesuck ?

De rocktrons scoren beide goed.
De major in mijn oren wat minder en de lexicon weer erg goed.

Maar het gaat mij eigenlijk veel meer om het totaal geluid, tonesuck of niet.

Tonesuck beinvloedt je totaal geluid juist enorm. De G-Major heb ik gehad, in serie kon ik er niet mee leven. De MPX-1 heb ik, is idd qua tonesuck beter (en qua effecten mijlenver beter dan de G-Major).
Ik heb ook een zwarte Intellifex, in serie is dat de beste qua tonesuck, fx zijn wel wat simpeler, klinken transparanter dan de Gmajor. Wat mij betreft de enige optie om in serie te gebruiken, hoewel het geluid nog altijd beinvloed wordt.

mpe
7 december 2006, 03:26
Ik kom overal veel positieve geluiden tegen over de Intellifex.
Wat ik graag zou willen is middels een midi-pedaal tegelijkertijd de gewenste patch op de multi-fx én het gewenste kanaal van mijn Dual Rectifier Head inschakelen.
Is dat mogelijk met de Intellifex?
En iemand die me enkele nadelen van de Intellifex kan noemen?

Johannes
7 december 2006, 14:08
Als je de kanalen van je versterker tegelijk wil schakelen via midi, dan zijn dit ongeveer de opties:

- Een effectmodule met relais switches.
- Een effectmodule zonder relais switches + een losse switcher.
- Een effectmodule zonder relais switches + midifootcontroller voorzien van relais.
- Een versterker die al midi "verstaat".

De grootste nadelen van een Intelli-apparaat zijn voor mij de losse adapter en de korte delaytijd. (ik heb een intellipitch btw)

kiem
7 december 2006, 15:44
ik heb alleen de intellifex gehad (zwarte uitvoering), voor delays en reverbs is dat ding helemaal top, weinig tonesuck.

de flanger is slecht,

de chorus die 8 wegen heeft, kvond t neit egt speciaal, klonk beetje kil.. maar das miss meer kwestie van smaak.

de pitchshifter, is net zo waardeloos als welke pitchshifter in de meeste andere 19'' baken.

das eigenlijk t enige wat ik dr op heb aan te merken, verder zou ik dr graag weer 1tje hebben alleen voor de delay/reverbs en ducker effecten.

Rectifier
7 december 2006, 17:05
Ik heb de Intellifex een paar jaar gehad.
Klonk erg goed en transparant en geen tone-suck.

Ik vond hem alleen bewerkelijk. Je moet veel menu'tjes door en je kan niet echt duidelijk zien wat je doet of waar je je dan bevindt.

Harmony-Central is een leuke site maar je moet de reviews met een grote korrel zout nemen......

pimmedoris
7 december 2006, 18:37
Ik heb nooit een intellifex gehad, maar er wel het 1 en ander over gelezen...

Met een intellifex kun je (voor zover ik weet) geen kanalen schakelen. Dan kun je of een midiswitcher erbij kopen, of bijvoorbeeld een rocktron replifex kopen. Die kan dat wel geloof ik.

Kaboemba
7 december 2006, 19:29
Tonesuck beinvloedt je totaal geluid juist enorm. De G-Major heb ik gehad, in serie kon ik er niet mee leven. De MPX-1 heb ik, is idd qua tonesuck beter (en qua effecten mijlenver beter dan de G-Major).
Ik heb ook een zwarte Intellifex, in serie is dat de beste qua tonesuck, fx zijn wel wat simpeler, klinken transparanter dan de Gmajor. Wat mij betreft de enige optie om in serie te gebruiken, hoewel het geluid nog altijd beinvloed wordt.

Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, wat ik bedoel is dat het mij niet zoveel kan schelen als het totaal geluid me maar aan staat.
Tone-suck is het beinvloeden van je originele geluid (toch?) maar dat wil niet per definitie zeggen dat je dan een kut geluid over hebt.
Als dat geluid mij aan staat dan zal de tone-suck me reet roesten.

Btw ik heb nog een midi-floorboard die relais heeften zelfs 4 kanalen kan schakelen. Mocht iemand interesse hebben.

srv-man
7 december 2006, 21:12
Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, wat ik bedoel is dat het mij niet zoveel kan schelen als het totaal geluid me maar aan staat.
Tone-suck is het beinvloeden van je originele geluid (toch?) maar dat wil niet per definitie zeggen dat je dan een kut geluid over hebt.
Als dat geluid mij aan staat dan zal de tone-suck me reet roesten.



Ik begrijp wel wat je bedoelt, het gaat om het eindresultaat en het is niet interessant hoe je daar toe komt. Ben ik het op zich wel mee eens, ik ben alleen van mening dat het originele directe geluid van een amp altijd beter klinkt dan "getonesucked" geluid en met "getonesucked" geluid neem ik daarom geen genoegen.