PDA

View Full Version : Een 7-string voor erbij



Nickname
5 december 2006, 20:04
Hey mensen,

Aangezien ik veel muziek die met 7-string gitaren wordt gespeeld toch wel erg vet vind zit ik te denken om er een 7 snarige gitaar aan mn collectie toe te voegen. Ik heb al 2 ibanezzen waaronder 1 RG, dus lijkt het me wel leuk om een ander merk gitaar te proberen. :satisfie: Als ik echter tegen een goedkope RG 7-string loop koop ik die natuurlijk wel, maar een les paul 7 string zou bijvoorbeeld ook erg leuk zijn. Heeft iemand ideeën of iets te koop staan?

:rockon:

interessander
5 december 2006, 20:07
Epiphone maakte ooit les paul 7 strings, weet niet of ze goed zijn (en ik vind ze persoonlijk niet mooi). De baritone les pauls van epiphone zijn wel mooi, ik weet niet of je alleen in B wil stemmen of ook echt die 7e snaar erbij wil..

Tho
5 december 2006, 20:14
De Christian Wolbers signature van Jackson, De LTD MH-100 (of zo iets). Bij Kees Dee staat overigens een Squier Strat met 7 snaren.

Nickname
5 december 2006, 20:14
Epiphone maakte ooit les paul 7 strings, weet niet of ze goed zijn (en ik vind ze persoonlijk niet mooi). De baritone les pauls van epiphone zijn wel mooi, ik weet niet of je alleen in B wil stemmen of ook echt die 7e snaar erbij wil..

Nu los ik het inderdaad ook op door middel van mijn 2e gitaar om te stemmen in B, maar helaas mis ik dan toch echt de hoge e snaar. Ik heb inderdaad 7-strings van epiphone gezien en zo nu en dan zijn ze wel eens te koop, alleen op het moment niet lijkt het wel.

Soulflyhigh
5 december 2006, 22:50
Je zou een Ltd viper 407(gibson sg achtige body) kunnen proberen ik weet alleen niet echt wat je budget is. Anders zou je idd wat ibanezen of misschien een Ltd Stephen Carpenter kunnen proberen. Zelf heb ik een gitaarzaak in Duitsland gevonden waar ze Schecter gitaren verkopen. die hebben ook wat mooie 7 snaren. Die zaak heet ppc musik. Even googlen en succes!

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:01
De Ibanez 7321 blijft een hele leuke instapper hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat je eens een ander model wilt. Epi's zou ik niet nemen, vooral door de kortere mensuur eigenlijk ongeschikt voor zo'n uitvoering.

new deep
5 december 2006, 23:11
Als je budget het toelaat zou ik een 7-snarige John Petrucci Musicman zeker niet uitsluiten! Het zou dan niet echt een gitaar 'voor erbij' zijn, vrees ik. :)

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:37
Ach, iedere gitaar is er eentje voor erbij toch? :cooler:

Nickname
6 december 2006, 14:59
Als je budget het toelaat zou ik een 7-snarige John Petrucci Musicman zeker niet uitsluiten! Het zou dan niet echt een gitaar 'voor erbij' zijn, vrees ik. :)

Haha, nee inderdaad. Die zou ik sowieso al willen hebben maar zover reikt mn budget niet. Het liefst zou ik een zo goedkoop mogelijke willen, bijvoorbeeld 1 met wat schade die ik dan zelf kan repareren. Ik denk toch dat ik aan de RG7321 moet als ik een instapper 7 snaar wil. :chicken:

DarknessAwaits
6 december 2006, 17:35
Of je moet gaan kijken bij de écht goedkope gitaren, zoals zo'n squier bijvoorbeeld. Maar ik denk dat je dan toch ontevreden gaat zijn over de kwaliteit.

Mocht je overigens als de tijd daar is interesse hebben in een setje 7-snaar elementen weet je me te vinden

interessander
6 december 2006, 19:57
Nickname je hebt PM

Nickname
6 december 2006, 23:00
Nickname je hebt PM

Ik zal eens kijken ;)

Nickname
6 december 2006, 23:13
Of je moet gaan kijken bij de écht goedkope gitaren, zoals zo'n squier bijvoorbeeld. Maar ik denk dat je dan toch ontevreden gaat zijn over de kwaliteit.

Mocht je overigens als de tijd daar is interesse hebben in een setje 7-snaar elementen weet je me te vinden

Hey, je hebt PM ;)

Jimwoud
7 december 2006, 15:23
Ik weet niet of je al ervaring hebt met 7-strings, maar misschien is dit leuk om het te proberen:

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?ProductRef=GIT0002571-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Heb er zelf ook over nagedacht, maar ik houd het eerst nog even bij 6 snaren