PDA

View Full Version : Hulp gevraagd



Yoshimura
5 december 2006, 19:43
Ik ben al tijden gek van gitaarmuziek.
Ik luister veel naar Pink Floyd, Gary Moore, Steve Vai en Dire Straits/Mark Knopfler.
Nu was ik van plan om gitaar te leren spelen en nu heb ik ook een gitaar gekregen.
Ik heb zelf totaal geen verstand van gitaren (ik ken wel de merken Gibson, Fender, Ibanez etc) en ik kijk ook vaak op internet waar mijn "helden" op spelen dus ik weet wel hoe ze eruit zien etc.
Kan iemand mij vertellen aan de hand van de volgende gegevens of het nog de moeite waard is om mijn gitaar op te laten knappen.
De potmeters zijn namelijk slecht en de schroeven van de slagplaat missen.
Het is een Fender Stratocaster (made in Mexico) met serie# MN6247239.
Alvast bedankt!!

Gitaro
5 december 2006, 19:53
Nou, als je mag beginnen op een Mexicaanse Fender heb je een beter begin dan euh... iets van 95% van alle andere gitaristen. Tenzij het 500 euro kost zie ik geen reden om hem niet te laten "opknappen" :O

Welkom op het forum trouwens

Rude Perception
5 december 2006, 19:53
Opknappen die handel!

Is een leuk gitaartje. Nieuwe potmeters en een paar schroeven kosten niet veel.

Eko
5 december 2006, 21:47
Absoluut de moeite waard om op te laten knappen. Heb je jaren plezier van. De schroeven kosten een paar cent ( letterlijk) en de potmeters kunnen misschien al met contactspray op gang geholpen worden. Als ze vervangen moeten worden kost het ook niet veel.

GunMetalBlue
5 december 2006, 21:56
Look at my sig dude :). Dat is een gitaar waar ik voor ben gaan werken, be happy...

Hey maar wat is er mis met de potmeters? En dan een vraagje voor mezelf: als ik een mooie room-sound-pu en een lekkere scherpe pu voor mijn strat zoek, zit ik dan snor bij Seymour Duncan of zijn er nog meer interessante merken voor een strat? EMG zit ik niet op te wachten :)

hendrix2
5 december 2006, 21:57
Gewoon laten opknappen die handel!!!
Die mexicaanse fenders zijn echt goede gitaren. Bij mij is zo een mexicaan al jaren m'n hoofdgitaar waar ik mee optreed en repeteer.
Tegenwoordig kosten die mexicanen ongeveer rond de 500 (450??) euro.

Even de info over jouw gitaar gezocht op The Guitar Dater
Guitar Info
Your guitar was made at the
Ensenada Plant (Fender), Mexico
in the Year(s): 1996 - 1997

GunMetalBlue
5 december 2006, 22:09
Tegenwoordig kosten die mexicanen ongeveer rond de 500 (450??) euro.


€436,50 :hippie:

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:05
Zeker opknappen, en later als je wat beter bent een nieuwe set elementen erop en je kan weer jaren vooruit!