PDA

View Full Version : weer een stapje verder met een nieuwe demo



glacius
5 december 2006, 19:03
heb hem eerder gepost met wat foutjes erin

hier dan fawkes van until dawn ..

heb een paar dingen in de solo over gedaan en een beetje afgemixt

ben alleen nog niet tevrede met de snare en moet de galm eruit halen
dit is gedaan met:
- guitar rig
- cubase
- drumkit from hell

www.untildawn.nl/fawkes/1.mp3


graag jullie reactie

armageddon
5 december 2006, 19:43
Okie, het klinkt allemaal wel lekker. De gitaren klinken wat hard (als in toon, niet volume), wat te veel midrange naar mijn smaak, maar wellicht is dat persoonlijk.

Maar...de drums....de settings en post processing zijn volgens mij precies zo als iedereen ook doet bij die death-metal dingen etc die hier gepost worden door Bloodline etc. Daar past het goed, maar voor het nummer hier past het totaal niet. Veel te veel compressie erop, ook op de totale mix trouwens, waardoor je een enorme `tack!` hebt als het volume weg is en weer terugkomt. De snare klinkt nu als een plopje en het moet een lekkere vette `bats` zijn met nog wat echt snare-geluid etc.

Ik heb DFHS zelf ook en ik zou zeggen, probeer eens wat andere kits. Heb je nu de DW snare? Probeer eens de Pearl1 of Pearl2 en ga ff flink experimenteren met wat subtielere compressie en reverb etc erop.

Succes! De daadwerkelijk opgenomen dingen klinken namelijk goed en de kracht van DFHS is nou juist dat je het makkelijk aan kan passen :)

interessander
5 december 2006, 19:58
Het klinkt alsof het allemaal prima is opgenomen maar dat er daarna iets fout is gegaan. Die snare is inderdaadniet erg fijn en de gitaarsound is erg vreemd, klinkt ver weg en zit geen power in terwijl hij in principe hard genoeg in de mix staat.

glacius
5 december 2006, 20:16
de gitaren moeten inderdaad zachter , de drums zijn inderdaad door een metal kit gehaald, daarom ben ik er ook niet blij mee ..

ik heb een niet legale dfh en daarom zijn mijn mogelijkheden beperkt , ik wil de basgitaar naar voren halen zonder in de frequentie te gaan zitten van de kick .. erg lastig

armageddon
5 december 2006, 22:22
de gitaren moeten inderdaad zachter , de drums zijn inderdaad door een metal kit gehaald, daarom ben ik er ook niet blij mee ..

ik heb een niet legale dfh en daarom zijn mijn mogelijkheden beperkt , ik wil de basgitaar naar voren halen zonder in de frequentie te gaan zitten van de kick .. erg lastig

Haal dan ff een legala DFHS ;) dat heb ik ook gedaan en dat is het waard.

Anders...kijk eens hier : http://www.naturalstudio.co.uk/ gratis drumkit.