PDA

View Full Version : powertone2 vs nieuwe recto's



stevie_vp
5 december 2006, 16:44
Hey gasten!
Ik ben niet tevreden met m'n rackje op t moment en
wil eigenlijk een goeie buizentop nemen....
Heb al een 2x12 v30 kast van engl...
Ik moet nog een winkel vinden waar ik alles zelf kan uitproberen maar
ik zit een beetje te twijfelen tussen de
koch powertone2 en mesa dual/triple recto (de nieuwe 3 kanaals)..

Ik speel in een band, eigen werk maar zoek een beetje t geluid ala
foo-fighters/fall out boy/ misschien zelfs n tikkie limp bizkit ;)

Heb genoeg aan 3 kanalen--
1. clean (evt. met een randje)
2. smoothe od.
3. Lekker amerkiaanse sheur :)

Wat is volgens jullie een aanrader? en welke andere amps misschien nog meer?

BLOK182
5 december 2006, 16:51
Powertone is erg goed, en ook nog eens 500 euro goedkoper dan een recto...maar een recto klinkt dus wel zoals op al die cd;s:-) Denk dat het hier voornamelijk op smaak aankomt. Andere amps die je eens kan proberen: Engl Powerball/Invader, Framus Dragon/Cobra, misschien een Hughes & Kettner Triamp, Bogner Uberschall.

stumpy
5 december 2006, 17:02
Ik heb twee weken geleden nog een uitgebreide test gedaan. Mijn eigelijke conclusie op zoek naar een rectifier was, koop een powertone. Of een Diezel. Die benaderen mijns insziens beter het geluid van al die "rectifier-bands". Diezels zijn een stuk duurder. Prijs/kwaliteit verhouding van de Powertone is geweldig. Die heb ik dus ook maar gehaald. Ik ben er zeer over te spreken.

BLOK182
5 december 2006, 17:04
Bij Diezel zou je naar de Einstein kunnen kijken, als je em in Duitsland koopt valt ook in het +/-2000 euro straatje. VH4/Herbert zijn toch wel erg duur...nog een amp met een Amerikaanse sound: VHT. Je moet ervan houden, maar ik vind ze zelf te gek, haalde echt lekkere sounds uit zo'n Pitbull CL. Gaat wel niet tot over the top metal, daar is de (dure) CLX/Ultralead voor.

stevie_vp
5 december 2006, 18:07
Ik denk idd dat het erg op smaak aankomt bij die 2...
Het lijkt me alleen wel dat je bij de mesa veel meer mogenlijkheden hebt..
Vooral omdat je per kanaal verschillende modes kan kiezen...
En je kan via de footswitch de loop aan en uit zetten... dat is bij de koch niet toch?
En volgens mij heeft de koch ook geen solo functie?

Heeft iemand trouwens een idee waar ik de koch en de mesa in een winkel
kan vergelijken op t moment?

AART
5 december 2006, 18:25
Ik denk idd dat het erg op smaak aankomt bij die 2...
Het lijkt me alleen wel dat je bij de mesa veel meer mogenlijkheden hebt..
Vooral omdat je per kanaal verschillende modes kan kiezen...
En je kan via de footswitch de loop aan en uit zetten... dat is bij de koch niet toch?
En volgens mij heeft de koch ook geen solo functie?

Heeft iemand trouwens een idee waar ik de koch en de mesa in een winkel
kan vergelijken op t moment?

Feedback, bel de filialen eens, er is er vast een die beiden op voorraad heeft, anders moet je jukebox in boekel eens bellen.

stumpy
5 december 2006, 19:24
En volgens mij heeft de koch ook geen solo functie?

Heeft iemand trouwens een idee waar ik de koch en de mesa in een winkel
kan vergelijken op t moment?

Koch heeft twee verschillende volume instellingen waar je tussen kunt switchen. Bij Jukebox in boekel hebben ze beide staan, evenals de diezel einstein. Daar kun je ook rustig testen.

DarknessAwaits
5 december 2006, 19:26
Koch heeft ook een schakelbare fx-loop, én ook nog eens een solo functie. Maar qua geluid... het is net waar je voorkeur ligt. Ik heb ze onlangs nog eens naast elkaar gehad, mijn PowertoneII en een Mesa Dual Recto. Ik was de winkel binnengegaan met de gedachte dat ik als een blok voor de Mesa zou vallen maar dat viel toch even flink tegen(/mee).

Het cleane kanaal van de Mesa is sowieso een WERELD van verschil met de Koch, vrij rechtlijnig met een stuk minder dynamiek. Wel wat vergevingsgezinder, door de grotere compressie.

En die instelbare kanalen van de Rectifier... ik zie er niet direct een voordeel in, je zet 'm waarschijnlijk toch op 1 stand en daarna gebruik je het niet meer. Dat zou in ieder geval voor mij zo zijn, tenzij ze er ook knopjes voor zouden maken op de footswitch.

De scheur van de rectifier en koch lijken wel enigszinds op elkaar, met het overduidelijke verschil dat de Koch meer gain heeft en de Recto meer aanwezigheid. Hij klinkt gewoon wat massaler.

BLOK182
6 december 2006, 00:18
Tip voor de recto: check ff de achterkant als je gaat testen. Je kan de rectifierbuizen aan en uit zetten, geeft een andere klankkleur. Misschien dat je op die manier ineens wel of juist helemaaaal niet je sound vind. Zo'n feature worden soms per ongeluk wel eens overgeslagen:-)

stevie_vp
6 december 2006, 00:57
het is idd zo dat ik die kanaal functies een keer instel en waarschijnlijk niet meer verander... maar wat ik ook belangrijk vind is dat op t crunch/od kanaal
een stevige solide scheur uitkomt die net wat zachter en minder heftig is in te stellen dan het lead kanaal... ik dacht op die manier met de mesa meer mogenlijkheden te hebben.. maja then again als die op de koch meteen al goed is maakt t ook niet uit ;)
jukebox is idd wel een optie maar redelijk verweg voor mij (leiden)
maar ik zal binnenkort ff gaan bellen :)

stevie_vp
6 december 2006, 01:02
nog iets: ik ga zoiezo op v30's spelen en aangezien koch normaliter jensen
heeft ... zou dat veel uitmaken?

BLOK182
6 december 2006, 10:26
Jukebox is zowiezo wel de moeite om een stukje voor de rijden. Ze hebben ook nog een hoop andere highend tops, kan je alles eens op een rijtje zetten. Kan soms verrassende resultaten geven:-)

Bruce
6 december 2006, 15:12
Ik heb de Powertone II, en ben er erg tevreden over
Heb nooit over een Rectifier gespeeld dus die vergelijking kan ik niet maken.

Note:
Het cleane kanaal klinkt erg goed, maar ik mis een gainregelaar
waarmee je evt net even een klein randje op je cleane sound kunt krijgen.
Hij is nu clean-clean en dat vindt ik persoonlijk jammer.
(ben nog op zoek naar een pedaaltje die dat voor mij gaat doen)

Verder heb ik niets op deze amp aan te merken.

Wabbie
6 december 2006, 15:24
Ik heb de Powertone II, en ben er erg tevreden over
Heb nooit over een Rectifier gespeeld dus die vergelijking kan ik niet maken.

Note:
Het cleane kanaal klinkt erg goed, maar ik mis een gainregelaar
waarmee je evt net even een klein randje op je cleane sound kunt krijgen.
Hij is nu clean-clean en dat vindt ik persoonlijk jammer.
(ben nog op zoek naar een pedaaltje die dat voor mij gaat doen)

Verder heb ik niets op deze amp aan te merken.

Voor je clean met randje heb je toch je Gain-channel? Gewoon de gain flink terugdraaien en dat gaat dat prima. Ik krijg er dan met een strat een lekker ranzig overstuurt bluesgeluidje uit.

armageddon
6 december 2006, 15:54
Ik heb de Powertone II, en ben er erg tevreden over
Heb nooit over een Rectifier gespeeld dus die vergelijking kan ik niet maken.

Note:
Het cleane kanaal klinkt erg goed, maar ik mis een gainregelaar
waarmee je evt net even een klein randje op je cleane sound kunt krijgen.
Hij is nu clean-clean en dat vindt ik persoonlijk jammer.
(ben nog op zoek naar een pedaaltje die dat voor mij gaat doen)

Verder heb ik niets op deze amp aan te merken.

Clean flink opengooien en ik krijg echt een randje hoor :)

Toaster
6 december 2006, 19:48
Voor alle koch gebruikers leer de master nou eens goed gebruiken denk andersom!!!

zet alle pre-amp gain knoppen op de juiste stand. gooi je master open en level alle geluiden op gain 2 en 3 met de bijbehorende volume knoppen.

als je pas een randje op je clean krijgt als de pre-amp op 7 staat zet je master verder open.

de pre-amp volume knoppen van je gain2 en 3 moeten dan ook wat hoger....

Bruce
6 december 2006, 19:58
Voor je clean met randje heb je toch je Gain-channel? Gewoon de gain flink terugdraaien en dat gaat dat prima. Ik krijg er dan met een strat een lekker ranzig overstuurt bluesgeluidje uit.
Heb je helemaal gelijk in, maar dan moet ik onder een gig aan de knoppen
gaan draaien, en dat doe ik liever niet

Wizz
6 december 2006, 20:01
Zou ook de Genz Benz El Diablo eens proberen.

Wizz

Bruce
6 december 2006, 20:06
Voor alle koch gebruikers leer de master nou eens goed gebruiken denk andersom!!!

zet alle pre-amp gain knoppen op de juiste stand. gooi je master open en level alle geluiden op gain 2 en 3 met de bijbehorende volume knoppen.

als je pas een randje op je clean krijgt als de pre-amp op 7 staat zet je master verder open.

de pre-amp volume knoppen van je gain2 en 3 moeten dan ook wat hoger....
Kun je hier iets dieper op ingaan, klinkt interesant, maar heb hier geen ervaring mee

Wabbie
7 december 2006, 01:34
Kun je hier iets dieper op ingaan, klinkt interesant, maar heb hier geen ervaring mee

volgens mij bedoelt toaster dat je je master volume van je koch fors moet opendraaien en je volume per kanaal wat meer naar beneden moet schroeven om "clean met een randje" te krijgen. Toch?

Over dat "clean met een randje" uit je 2de kanaal ( zie mijn vorige post). Je heb daar dan ook wel weer gelijk in. Ik vind het zelf meestal niet zo'n probleem om even aan de knoppen te draaien tijdens een optreden. Dat moet ik toch als ik van gitaar wissel omdat mijn jazzmaster meer output heeft dan mijn strat.

Bruce
7 december 2006, 18:56
Ok, zal het uitproberen

Toaster
8 december 2006, 20:17
Of gewoon uitgaan van 1 kanaal met ideale setting.

Kanaal 1 naar smaak inrichten mastervolume afstellen op het niveau dat jij wil.

Kanaal 2 en 3 hebben gain knoppen die bepalen de hoeveelheid gain. Niet de afzonderlijke pre-amp volume knoppen (probeer maar eens met de preamp van 2 en 3 vol open te spelen: nul gain)

dan van kanaal 2 en 3 het volume niveau gewenst instellen met de pre-amps.


P.S.

de gain van kanaal 1 (lees de het pre-amp volume) is wel duidelijk pre-amp gain en naar mijn smaak mooier dan lichte crunch op kanaal 2.


Dus @ Bruce: zet kanaal 1 op crunch richt MV in. draai gain bij op 2 en 3 en zet desgewenst volume op 2 en 3.

Solo's instellen met 2e MV.