PDA

View Full Version : sonic maximizer



Emocide
5 december 2006, 16:11
nou ben al een tijdje aan het zoeken hiernaar maar ik kan er bijna niets over vinden in nederland,
ik heb zelf een 5150 maar er zijn wel 20 modellen ervan, heeft iemand ervaring met een sonic maximizer? en doet het ook echt veel voor je geluid ? en kan iemand aanraden welk model dan het beste is
?

interessander
5 december 2006, 16:21
Ik heb zelf een tijd een BBE sonic maximizer model 862 gebruikt in de effectsloop van een 5150. In het begin dacht ik: dit is te gek! Maar na een tijdje (duurde een half jaar bij mij) gaat het geluid een beetje "vermoeien" zeg maar. Het is erg klinisch, zeker goed voor een strak ritmegeluid maar de equalizer die ook bij mij in de loop zat had daar minstens zo veel mee te maken. De nieuwere modellen zijn de 482(i) en de 882(i) ,voor gitaargebruik heb je de gebalanceerde in/outs van een 8-serie niet nodig. Als je er een ziet (462 of 482) voor rond de 100 euro dan zou ik hem gewoon proberen, je merkt het verschil wel degelijk als je hem in je loop zet. ( en ik zou die dod death metal maar weg doen, zet er eens een tubescreamer voor )

Emocide
5 december 2006, 16:25
Ik heb zelf een tijd een BBE sonic maximizer model 862 gebruikt in de effectsloop van een 5150. In het begin denk je: dit is te gek! Maar na een tijdje (duurde een half jaar bij mij) gaat het geluid een beetje "vermoeien" zeg maar. Het is erg klinisch, zeker goed voor een strak ritmegeluid maar de equalizer die ook bij mij in de loop zat had daar minstens zo veel mee te maken. De nieuwere modellen zijn de 482(i) en de 882(i) ,voor gitaargebruik heb je de gebalanceerde in/outs van een 8-serie niet nodig. Als je er een ziet (462 of 482) voor rond de 100 euro dan zou ik hem gewoon proberen, je merkt het verschil wel degelijk als je hem in je loop zet. ( en ik zou die dod death metal maar weg doen)

owh ok wat ik ervan had gelezen (harmony central) werd het er juist strakker door zeiden ze, maar waar kan je ze voor 100 euro scoren dan ? of waar kan ik ze in nederland uitproberen (een winkel ofzo) ook had de 362NR mijn aandacht getrokken ook omdat hier al een noise supressor inzat (wat ik opzich wel nodig heb)

en waarom zou ik mijn pedaal wegdoen :P past precies goed bij me geluid wat i kwil hebben :)

interessander
5 december 2006, 16:29
Ik heb die van mij toen voor 80 gekocht en weer voor 100 verkocht. Zag laatst ng een 862 voor 75 op marktplaats. De BBE (mits goed ingesteld, maar ja, het zijn maar twee knopjes) maakt je 5150 zeker strakker maar een tubesceamer ervoor maakt het ook strakker, minder gain op je 5150 instellen en je hebt geen noisereduction nodig. Die 362 is eigenlijk meer bedoeld voor DJ racks om er meer bas in te pompen, kan ook wel op gitaar geloof ik maar ik zou eerder voor een 4- serie gaan.

Heb je die death metal op je clean kanaal dan?

Emocide
5 december 2006, 16:31
Ik heb die van mij toen voor 80 gekocht en weer voor 100 verkocht. Zag laatst ng een 862 voor 75 op marktplaats. De BBE (mits goed ingesteld, maar ja, het zijn maar twee knopjes) maakt je 5150 zeker strakker maar een tubesceamer ervoor maakt het ook strakker, minder gain op je 5150 instellen en je hebt geen noisereduction nodig. Die 362 is eigenlijk meer bedoeld voor DJ racks om er meer bas in te pompen, kan ook wel op gitaar geloof ik maar ik zou eerder voor een 4- serie gaan.

Heb je die death metal op je clean kanaal dan?

jah ik heb me pedaal op me rhytm kanaal en de gain daar op 3\4 en de gain op me pedaal op 2 :) zorgt voor een ERG fijn geluidje vind ikzelf

ok zal me is verdiepen in de 4-- series :)

interessander
5 december 2006, 16:35
BBE maakt tegenwoordig trouwens de sonic stomp, een maximizer in pedaalformaat. http://www.bbesound.com/products/stomp_boxes/SonicStomp/index.asp

Het grappige is dat in heel veel home audio aparatuur en TV's BBE technologie zit, sommige stereotorens hebben zelfs een instelbare BBE functie.

DarknessAwaits
5 december 2006, 19:18
en waarom zou ik mijn pedaal wegdoen :P past precies goed bij me geluid wat i kwil hebben :)

Als het écht helemaal jouw smaak is, dan moet rest natuurlijk z'n mond houden. Maar als je nou toch een beetje twijfelt zou je het eens zonder moeten proberen, gaat er een wereld voor je open denk ik.

Emocide
5 december 2006, 20:15
jah het is wel helemaal mijn smaak :D

maar weet iemand hier waar ik zo'n sonic maximilizer uit kan proberen ? of heeft imeand nog meer ervaringen met een van de vele versies van dit apparaat ?

interessander
5 december 2006, 20:42
3e hit op google in het nederlands:
http://www.staffhorst.nl/aanbiedingenpaginas/maandaanbieding.htm

Daar hebben ze er een paar in de aanbieding.

Emocide
5 december 2006, 20:44
3e hit op google in het nederlands:
http://www.staffhorst.nl/aanbiedingenpaginas/maandaanbieding.htm

Daar hebben ze er een paar in de aanbieding.

jah had die ook al gevonden (volgens mij enige in nl)
en volgens jou is dan de 411 het beste voor gitaar :) ?
maar is die wel eens 19" hij ziet er zo klein uit ?

interessander
5 december 2006, 20:51
Volgens mij is die wel heel erg verouderd, ik zou er gewoon een paar proberen, die kans krijg je normaal niet om er een paar naast elkaar te zetten.