PDA

View Full Version : Versterker probleempje



mawashi
5 december 2006, 15:22
Ik ken er nu wel niet veel van af, ben nog maar een beginner, maar er is toch iets raars met mijn versterker.
Ik wou een keertje met ovedrive spelen, dit lukt goed als ik de gain maar ietsje hoger zet dan nul. Maar vanaf ik hem nog maar ietsje hoger draai krijg ik meteen een krakend geluid dat mij echt niet normaal lijkt te zijn. Iemand een ideetje wat dit kan zijn?
Heeft die gain trouwens ook invloed als ik gewoon clean speel, dus als ik dat topje van de overdrive niet indruk?
En kan iemand me ook eens proberen uit te leggen wat die gain eigenlijk normaal gezien hoort te doen?
Sorry voor de domme vragen, maar speel nog niet zo lang.

Dit is de versterker die ik heb: http://www.soundexchange2.com/ProductImages/seppics/Marshall%20MG10CD.jpg

Lkan
5 december 2006, 15:35
Het krakende geluid zou misschien de distortion kunnen zijn :chicken:
Ik heb nooit op die amp gespeeld, maar volgens mij heeft de gain geen invloed op t geluid als je clean speelt. Daar kan je trouwens zelf ook wel achterkomen ;)

mawashi
5 december 2006, 15:36
Nee het is echt niet de distortion. Het piept en kraakt gewoon langs alle kanten. Zelfs als ik nog maar gewoon met mijn gitaar beweeg.

Lkan
5 december 2006, 15:38
dan zit er nog maar één ding op: hij doet et niet meer zo goed :satisfie:

Rutger
5 december 2006, 15:45
de gain-potmeter is waarschijnlijk vies, of stuk. die kun je wel laten vervangen, kost niet veel

Gitaristje 18
5 december 2006, 15:49
Kijk ff naar je aansluitingen van je gitaat kabel. Dan beweeg je en draai je de aansluitingen ff. Als het daardoor komt weet je iig de oorzaak.
Doet hij het ook als je het volume van je gitaar hebt dicht gedraaid?