PDA

View Full Version : schroefgaatjes



Rutger
5 december 2006, 15:14
Hoi,

ik ga de stemsleutels van mn Strat vervangen, de oude zijn wat te losjes. nu heb ik nieuwe stemsleutels waarvan de bevestigingsschroefjes op een andere plek zitten. de oude schroefgaatjes zullen na vervanging dus nog te zien zijn. en al is het op de achterkant van de kop, het lijkt me toch mooi om die gaatjes weg te werken.

heeft iemand een eenvoudige oplossing om dit netjes te doen?

BJA
5 december 2006, 15:29
Houtpasta? (kneedbaar hout)

Ik gebruik het ook en met het nodige, lichte, schuurwerk is dat heel erg goed te verbergen.

Rutger
5 december 2006, 15:36
kun je daar de gaatjes gewoon mee opvullen? en waar haal je dat?

Krull
5 december 2006, 15:38
Inderdaad houtpasta gebruiken, is gewoon te koop bij de doe het zelf zaak.

Rutger
5 december 2006, 15:42
super, dank je!

BamBuFan1
5 december 2006, 23:53
Hoi,

ik ga de stemsleutels van mn Strat vervangen, de oude zijn wat te losjes. nu heb ik nieuwe stemsleutels waarvan de bevestigingsschroefjes op een andere plek zitten. de oude schroefgaatjes zullen na vervanging dus nog te zien zijn. en al is het op de achterkant van de kop, het lijkt me toch mooi om die gaatjes weg te werken.
heeft iemand een eenvoudige oplossing om dit netjes te doen?

Houtpasta krimpt na een tijd en laat dan een kuiltje achter. Een stel cocktailprikkers werken wat mij betreft beter. Even het scherpste deel van de punt erafknippen, houtlijm in het gat en vervolgens met een hamertje oid de prikker diep in het gat tikken (je merkt wel wanneer ie onderaan is gekomen). Tijdje laten drogen, uitstekende deel eraf knippen en vervolgens met een los stanleymesje dat je plat op het hout legt de prikker bijsnijden tot ie echt 100% vlak is. Als je het echt goed doet kun je bijna niet zien dat het gedaan is (tenzij je een zwart gelakte hals hebt :o)

Bijkomend voordeel is dat als je ooit weer andere tuners monteert er hout in het gat zit en je dus gewoon probleemloos een nieuw schroefje in het opgevulde gat kunt draaien.