PDA

View Full Version : Retube voor mark III colliseum head



caliban
5 december 2006, 12:27
Ik heb bijna het geld om mijn versterker te retuben.
Kunnen jullie me een plaats aanraden om lampen te kopen (ik woon in België) en welke ik best zou nemen
Mijn versterker is een mesa/boogie mark III colliseum
Vijf preamplampen, 4 6L6's, 2 El34's
Vooral om metal en hardcore mee te spelen. (liefst dat hij ook nog wat rockigere dingen aan kan en nog vrij fatsoenlijke clean heeft)
Alvast bedankt

kirk19
5 december 2006, 13:59
ik zou sovtek 6L6 5881 nemen, en een paar svetlana el 34 lampen. In de preamp zou ik tung sol 12ax7 steken. Geen zin om die amp weg te doen trouwens?

caliban
5 december 2006, 17:23
Ik ben dezelfde als op offstageforum. Nee die versterker is echt veel te geweldig doe ik echt nooit meer weg heel waarschijnlijk
Weet je een goede site om die lampen te bestellen, want een winkel laat ik er liever niet aan te pas komen

AART
5 december 2006, 18:02
drtube.nl
verelec.com
tubetown.de

kirk19
5 december 2006, 19:03
ah oke. Het is ne coliseum ook nog jong, nice. Je beseft toch wel dat je die lampen speciaal moet bestellen op de bias van de mark III, dit is een fixed bias en je kan daar dus niet gewoon elke sovtek lamp insteken, ze moeten speciaal geselecteerd worden op de bias van de mark III. Het is dus bijna niet mogelijk om te bestellen tenzij je hen een lamp stuurt uit de mark III met de opdracht gematchte lampen te zoeken in de door jou gekozen soort of merk.

EpiCenturiesAWAy
5 december 2006, 19:21
Voor retubes moet je bij Sonicart zijn!
In lommel is dat..
www.sonicart.be ..
Zeer vriendelijke mens die u amp zo goed als nieuw maakt :)

caliban
5 december 2006, 22:36
Wat zou het bij sonicart kosten voor een retube van mijn versterker. Want als die zo duur is als normaal in winkels voor retubes zie ik dat niet zo zitten.

EpiCenturiesAWAy
5 december 2006, 23:11
Gewoon eens mailen..
hij kan u dan wel een schatting geven van wat dat gaat kosten..

BLOK182
6 december 2006, 00:03
ah oke. Het is ne coliseum ook nog jong, nice. Je beseft toch wel dat je die lampen speciaal moet bestellen op de bias van de mark III, dit is een fixed bias en je kan daar dus niet gewoon elke sovtek lamp insteken, ze moeten speciaal geselecteerd worden op de bias van de mark III. Het is dus bijna niet mogelijk om te bestellen tenzij je hen een lamp stuurt uit de mark III met de opdracht gematchte lampen te zoeken in de door jou gekozen soort of merk.
Wat je ook kan doen is gewoon ff een biaspot laten installeren, ben je van de fixed bias af en ken je 6l6 en el34 met praktisch elke waarde erin laten zetten, omdat de amp dan wel te biassen is.

pol
6 december 2006, 14:03
www.banzaieffects.com is de goedkoopste denk ik, en dan www.tubetown.de

caliban
6 december 2006, 18:21
Ik denk dat ik voorlopig de preamplampen alleen ga vervangen
Ik ga eens kijken voor tungsol, zou ik die in al de sockets zetten, of voor fasedraaier en reverb andere??
Bedankt voor de hulp. Dat van die biaspot kan wel een mogelijke oplossing zijn.

kirk19
6 december 2006, 20:05
als je een biaspot laat installeren wel opletten dat je dit bij een pro laat doen ( gaat geld kosten ). Die tung sols zijn echt goed voor alle preamp fasen. Dus je mag ze gerust in de V1 tot de V5 steken. Ik heb in mijn IIC+ een combinatie van een gold pin tung sol en een gewone tung sol en dan 2 gt 12AX7 ( mullard reissues ) zitten en de sound heeft iets meer power...

caliban
7 december 2006, 13:04
Is er veel verschil tussen de gewone en de goldpins
En kirk, welke tubes had je op welke plek gestoken
Ik denk dat ik mij zo vijf tungsols ga bestellen zeer binnenkort
Powertubes zijn voor later

pol
7 december 2006, 13:21
goldpins heeft geen enkele zin, da's puur marketing, het zijn dezelfde buizen.

caliban
7 december 2006, 13:24
Dus gewoon vijf tungsols zouden het moeten doen
Niks speciaal doen in de fasedraaier en reverb

caliban
10 december 2006, 18:40
Ik heb twee gewone tung-sols besteld een V1 van tungsol
Een 12AT7 van EH en een balanced ECC83 van EH
Die poweramp retuben is voor binnenkort
Ik heb pas met iemand gesproken die zei dat ik per kleur kan bestellen en dat biasgewijs alles in orde zou zijn.

AART
10 december 2006, 19:12
www.banzaieffects.com is de goedkoopste denk ik, en dan www.tubetown.de


Danke sehr, heel erg seeeeeehr!!!!

Banzai is echt dik cheap.

Net dit besteld:

4 x 12ax7 EH
1 x 12at7 EH(Balanced)
1 x ecc83 JJ

Voor 45,13 incl verzenden.

Pfffieuw, dat scheelt echt dik veel met andere shops. Hopelijk is de service goed, iemand ervaring?

caliban
10 december 2006, 21:35
Ik heb de mijne op aanraden van een vriend bij tonefactory gekocht.

Iceman
10 december 2006, 23:41
Ik heb zeer goede ervaringen met zowel Tonefactory als Tubetown.

dml
11 december 2006, 13:58
Danke sehr, heel erg seeeeeehr!!!!

Banzai is echt dik cheap.

Net dit besteld:

4 x 12ax7 EH
1 x 12at7 EH(Balanced)
1 x ecc83 JJ

Voor 45,13 incl verzenden.

Pfffieuw, dat scheelt echt dik veel met andere shops. Hopelijk is de service goed, iemand ervaring?

De service van zowel Banzai als van TubeTown is erg goed. Deutsche grundlichkeit, zeg maar.

caliban
11 december 2006, 15:32
ah oke. Het is ne coliseum ook nog jong, nice. Je beseft toch wel dat je die lampen speciaal moet bestellen op de bias van de mark III, dit is een fixed bias en je kan daar dus niet gewoon elke sovtek lamp insteken, ze moeten speciaal geselecteerd worden op de bias van de mark III. Het is dus bijna niet mogelijk om te bestellen tenzij je hen een lamp stuurt uit de mark III met de opdracht gematchte lampen te zoeken in de door jou gekozen soort of merk.
Waarom is dit eigenlijk zo moeilijk. Op tonefactory kan je gewoon voor mesa/boogieamps gematchted tubes kopen. Als ik kijk welke kleuren nu in mijn versterker zitten en ik bestel diezelfde opnieuw is er toch geen probleem. Volgens die kerel bij tonefactory die ik aan telefoon had, zou ik om het even wat voor kleur kunnen nemen, als het maar allemaal dezelfde is.

pol
11 december 2006, 16:25
Da's zeker.
Bias is trouwens maar een range, er is geen exact punt waar die moet op staan he, zolang de buizen niet gaan redplaten of je hebt geen crossover distortion omdat je bias te laag staat is het wel ok.

caliban
13 januari 2007, 19:56
Vandaag nieuwe poweramplampen erin laten steken. Allemaal de blauwe kleur. Geluid is wel wat anders als dat het vroeger was, klinkt wel goed maar na een palmmute klinken de bassen precies te fel door en de versterker klinkt wat stiller (dat kan geen kwaad :p:p)
Iemand een idee of die rare palmmuteklank zou komen doordat mijn settings terug aangepast moeten worden aan de nieuwe lampen, of dat ik te maken heb met te lage bias
Bedankt allemaal

caliban
14 januari 2007, 13:31
Wat ik ook wilde weten is, of het normaal is dat wanneer ik aansla, de lampen aan de kant van de soccet een blauwe wolk in zich hebben. De vroeger eindbuizen deden dat niet, geen idee of het verkeerd is.

Fumi SG
14 januari 2007, 13:58
Zoiets bedoel je?? Dit komt wel vaker voor en kan geen kwaad.;)

http://img244.imageshack.us/img244/8523/6v6eindbuismetblauweglore0.png

caliban
14 januari 2007, 18:01
Dat wil ik zeggen, ze doen het wel altijd als ik aansla.
Weet iemand hoe ik een te koude bias kan horen en of dit te maken zou hebben met die rare klank na palmmutes
Bedankt allemaal