PDA

View Full Version : Gitaar Chris de Burgh, iemand i-d?



JimiDylan
5 december 2006, 02:15
http://www.cdeb.com/images/Picture-018.jpg
Iemand enig idee wat voor gitaartje dit is?

lennaertn
5 december 2006, 07:16
Lijkt op een Solo-ist model met een Warmoth 12-snaar neck....

koennie
5 december 2006, 09:12
ik noem het een gruwelijke gitaar!

SimonS
5 december 2006, 10:13
origineel ontwerp...

JimiDylan
5 december 2006, 10:20
ik noem het een gruwelijke gitaar!
hij klonk anders niet normaal mooi.....

hendrix_appendix
5 december 2006, 10:23
Ik snap alleen die lange uitsteeksels bij de brug niet goed.

almarvk
5 december 2006, 10:30
Maar dan wel weer met EMG elementen. Vreemde combi...

koennie
5 december 2006, 10:48
hij klonk anders niet normaal mooi.....

hehe ik bedoel ook gruwelijk mooi!

HAMMAR
5 december 2006, 11:07
Absoluut mooie gitaar!!

Ik denk dat hij zowel elektrisch als accoustisch 12 snaar sound te gebruiken is.
Die brug is waarschijnlijke een brug met een ingebouwde piezo, die je vaak op acc. gitaren zien.

correct me if I'm wrong.....

JimiDylan
5 december 2006, 11:35
Zou kunnen, hij klonk meerdere malen gewoon als een acoustische 6 string, dan klonk ie weer als een Gibson EDS-175, zaten echt veel sounds in....

JimiDylan
5 december 2006, 11:37
hehe ik bedoel ook gruwelijk mooi!
Haha, sorry, zal wel aan de streek liggen waarin we wonen. Ik vind die gitaar namelijk KEI mooi :hippie:

koennie
5 december 2006, 11:45
Zou kunnen, hij klonk meerdere malen gewoon als een acoustische 6 string, dan klonk ie weer als een Gibson EDS-175, zaten echt veel sounds in....

misschien heeft ie er ook nog wel variax hardware inzitten

JimiDylan
5 december 2006, 11:54
misschien heeft ie er ook nog wel variax hardware inzitten
nee, ik bedoel meer als voorbeeld he, niet exact. anyway, ik denk niet dat hij er variax hardware in heeft zitten, 1 niks voor hem, 2 waarom al die andere shit er dan opgooien. hier bespeelt hij zn git: http://www.youtube.com/watch?v=_zUjMrvrraw

a darker shade of grey
5 december 2006, 13:27
ik vind het op een carvin lijken...

DarknessAwaits
5 december 2006, 18:49
nee, ik bedoel meer als voorbeeld he, niet exact. anyway, ik denk niet dat hij er variax hardware in heeft zitten, 1 niks voor hem, 2 waarom al die andere shit er dan opgooien. hier bespeelt hij zn git: http://www.youtube.com/watch?v=_zUjMrvrraw

Bij dit filmpje heb ik ook al zoiets van 'waarom niet gewoon een akoestische gitaar pakken'? Want echt gebruik maken van de mogelijkheden doet 'ie niet.

Maar goed, er zal best wel een goede reden voor zijn. En zelf wil ik ook een gitaar met piezo, alleen gaat dat niet zo'n gigantische brug worden. Verder wel erg mooie gitaar.

JimiDylan
5 december 2006, 21:37
Bij dit filmpje heb ik ook al zoiets van 'waarom niet gewoon een akoestische gitaar pakken'? Want echt gebruik maken van de mogelijkheden doet 'ie niet.

Maar goed, er zal best wel een goede reden voor zijn. En zelf wil ik ook een gitaar met piezo, alleen gaat dat niet zo'n gigantische brug worden. Verder wel erg mooie gitaar.
hij gebruikt natuurlijk veel verschillende sounds bij veel verschillende nummers, hij heeft het hele concert (wat 3 uur duurde) alleen die gitaar bespeelt en bijna elk nummer had hij een andere sound, dus dat verwijt kan je hem niet maken :hippie:

JimiDylan
6 december 2006, 13:04
kortom niemand weet t zeker? kzal m is een mailtje sturen :P :hippie: