PDA

View Full Version : En het is gewoon zo simpel he...



Nocki
4 december 2006, 23:50
Na al die tijd loepen zoeken wat ik nou kan verbeteren aan mn geluid het bij toeval vandaag ondekt.

ben net bij een collega gitarist geweest die nog wat el34's had liggen. en omdat het knopje "bias el34" niet voor niks op mn amp zit hebben we ze even geprobeerd en wat denk je... jahoor. goed geluid... helemaal mijn geluid....

nu dus gauw een paar setjes el34 matched quartets kopen... twas zo simpel...

almarvk
5 december 2006, 08:35
Gevaarlijke uitspraak voor jou Nocki ;)

ateng
5 december 2006, 09:29
Ga voor JJ E34L inplaats van EL34. Heeft iets meer laag en punch dan een standaard EL34.
Maar vooral geen Sovteks halen want die zij echt bagger!

Nocki
5 december 2006, 09:50
Dat is leuk dat je dat zegt.

er gingen gisteren sovteks in en dat gaf al een hele verbetering. ik zal eens een aantal verschillende soorten aanshaffen om te proberen...

Kim Wilson
5 december 2006, 09:51
Ik heb ook Sovteks in mijn Hotrod (6L6), prima buizen hoor...

Nocki
5 december 2006, 11:00
zo... Nu even wat meer tijd om uit te schrijven wat er veranderd wordt.

Ik had nogal wat last van een fizzy hoog. (volgens velen inherent aan recto amps van mesa) ik had vrijd weinig laag en vrij weinig mid. ik kreeg het geluid niet naar mn zin en de controlls reageerden te weinig. dus ging ik zoeken naar andere gitaar, andere speakers, andere kabels, andere manier van aansluiten.
alles gaf zeker een verbetering de goede kant uit maar niet voldoende en zeker niet wereld schokkend. en straks vertel ik verder... want nu komt er een klant binnen...

Nocki

ieme
5 december 2006, 19:03
als je begint te tweaken met buizen kun je de amp beter verkopen nocki, aan mij bijvoorbeeld!

DarknessAwaits
5 december 2006, 19:14
Das een lastige klant, hij houdt je al 8 uur staande! :satisfie:

Ik ben benieuwd wat het resultaat wordt, ben zelf geinteresseerd in een omgekeerde ruil. Dus van EL34->6L6 (Koch Powertone II).

ieme
5 december 2006, 19:18
Ik had nogal wat last van een fizzy hoog. (volgens velen inherent aan recto amps van mesa) ik had vrijd weinig laag en vrij weinig mid. ik kreeg het geluid niet naar mn zin en de controlls reageerden te weinig


Hmmm, mijn triple recto controlls hebben wel degelijk een grote invloed op de sound, heel veel laag, genoeg mids en zeker niet te schel...




dus ging ik zoeken naar andere gitaar, andere speakers, andere kabels, andere manier van aansluiten.
alles gaf zeker een verbetering de goede kant uit maar niet voldoende en zeker niet wereld schokkend.


hmm al eens een greenback cab geprobeerd?




want nu komt er een klant binnen...



wat krijg je eigenlijk per klant? (voor de full deal natuurlijk)

Nocki
5 december 2006, 19:41
kijk... daar ben ik weer. puntje bij paaltje is dus dat ik alles wel gehad had behalve de buizen. en dat gaf een heel groot verschil dus... meer mid. meer laag. strakker geluid en ontzettend veel meer punch. en de controlls doen gelijk veel meer.

nu dus lekker gaan kijken naar wat setjes el34 ben erg benieuwd wat het gaat worden... en waar ik ze ga kopen. eerst maar eens 2ehands en als ik wat vind wat lekker is dan nieuw...

het geen de el34 buizen me opbracht is meer dan de klant me opbracht :-)

AART
5 december 2006, 19:50
Buizen zijn altijd grappig om tye experimenteren.

Aangezien jij mijn Mark IV hebt laten modden voor adjustable bias denk ik dat ik bij de volgende retube er eens kt88's in laat zetten, kijken hoe dat uitpakt.

Gaby
5 december 2006, 20:59
Helemaal eens met ateng.
Ik heb mijn JSX laten herbebuizen met een kwartetje JJ E34L en ben er zeer over te spreken. Zou ik zeker verkiezen boven "gewone" EL34.

Bruce
5 december 2006, 21:07
bewerk bewerk..

Dude
5 december 2006, 21:53
Gevaarlijke uitspraak voor jou Nocki ;)


hehehe :satisfie:

BartT5R
5 december 2006, 23:21
Helemaal eens met ateng.
Ik heb mijn JSX laten herbebuizen met een kwartetje JJ E34L en ben er zeer over te spreken. Zou ik zeker verkiezen boven "gewone" EL34.
Hoe lang heb je die er al in zitten? Volgens Eurotubes trekken die versterkers dat niet lang.

Eko
5 december 2006, 23:37
Vandaag de 6L6GC uit China vervangen voor RubyTubes 6V6 GTB STR. Mensch wat een verschil. De Mesa is er warmer van geworden, alsof er een stel filters zijn uitgezet.

DarknessAwaits
5 december 2006, 23:48
En dat allemaal terwijl de eigenaar van 'mijn' muziekwinkel blijft volhouden dat hij niet "gelooft" in verschillende buizen.

Eko
5 december 2006, 23:52
Als een dealer zegt geen verschil te horen, wil ik wel eens weten hoe z`n instrumenten klinken.

Nocki
6 december 2006, 18:05
ach ja.. ik heb al zoveel dingen gehoort in winkels... voornamelijk de bewering dat ik beter een solid state eindtrap voor audio kon pakken dan een buizen eindtrap was erg onderhoudend... vooral omdat ik het had over gitaarversterking en uit had gelegd wat ik wou... :-)

jacky
6 december 2006, 18:46
Vandaag de 6L6GC uit China vervangen voor RubyTubes 6V6 GTB STR. Mensch wat een verschil. De Mesa is er warmer van geworden, alsof er een stel filters zijn uitgezet.


Das niet handig spanningen zijn te hoog voor 6V6 ook de bias is nu niet OK

vinni
6 december 2006, 18:54
Heb gewone EL34's gehad (Svets C-winged), nu gebruik ik ook EL34L van JJ maar het beste geluid zit toch wel in de GT KT77's.....
Ze staan niet in de catalogus van GT....maar ze zijn er wel.....
Heerlijk breed, sterk en perfect laag....Die komen er bij mij ook nog wel!

http://www.gtrgear.com/GTKT77s-NL.htm

Groet,
Vinni

gcrosiers
7 december 2006, 18:20
Dat is leuk dat je dat zegt.

er gingen gisteren sovteks in en dat gaf al een hele verbetering. ik zal eens een aantal verschillende soorten aanshaffen om te proberen...

eeeuh, Nocki dat waren svetlana el34 die jij maandag geprobeerd hebt van me, ik ben niet zo'n sovtec man.
ik vind svetland toch de betere buis, groeten Gert

Nocki
8 december 2006, 20:50
Bedankt Gert, je hebt gelijk.

voor de rest: ik heb net die buizen van Gert over genomen en zal ze er vanavond eens insteken.

ben erg benieuwd.

ik zal jullie op de hoogte houden...

Gear Slut
8 december 2006, 21:34
En dat allemaal terwijl de eigenaar van 'mijn' muziekwinkel blijft volhouden dat hij niet "gelooft" in verschillende buizen.
Ondernemers geloven enkel in de onzichtbare hand van de vrije markt.

Kaboemba
8 december 2006, 21:43
whoehahahahahahahahahaaaaa


Sorry Nocki.

Nocki
9 december 2006, 17:34
Hoera! het is eruit. Dat iele randje wat me steeds zo dwars zat en het missen van het mid. de leegheid en kaalheid van mn geluid. het is eruit!

el34 buisjes in mn amp en mn amp klinkt als een droom! geweldig!

iedereen bedankt voor het helpen! ook de fx van de g-system klinkt nu veel beter. ben erg blij nu. helemaal mijn geluid!

boogie clean, lekkere strakke en stevige rock sound. een honingzoete solo sound waarbij het net lijkt alsof je clean speelt ipv met heel veel oversturing en een highgain kanaal wat echt mijn ding is. ik ben er eindelijk!

Natuurlijk zal ik altijd kritisch blijven en misschien hoor ik later nog iets wat me niet aanstaat maar zo dicht ben ik nog nooit bij mn sound geweest. nu is het eindelijk acceptabel!

Nocki

ateng
10 december 2006, 02:44
eeeuh, Nocki dat waren svetlana el34 die jij maandag geprobeerd hebt van me, ik ben niet zo'n sovtec man.
ik vind svetland toch de betere buis, groeten Gert
Dacht al... verbetering?! Sovteks???!!!!
Svetlana zijn inderdaad wel oké maar die JJ E34L zijn echt super hoor. Maar ben blij dat je je sound hebt gevonden.
Wat voor EL34 heb je erin zitten?

Gear Slut
10 december 2006, 17:56
Lees over dit soort zaken ook eens de White Papers van Randall Smith op mesaboogie.com. Zeer verhelderend.