PDA

View Full Version : Het hals element van een Washburn N2



Gitaristje 18
4 december 2006, 23:30
Een klacht die ik weleens vaker hoor en ook zelf heb is dat het hals element van een Washburn N2 nogal modderig klinkt. Ik heb zelf een N2 uit 1992 en ik zou misschien een andere humbucker er in willen plaatsen. Is het misschien een goed idee een bill lawrence l 500 er in te plaatsen net zoals het brug element of kan ik beter iets anders nemen?

Orpheo
4 december 2006, 23:41
ik zou er een pafje indoen. of iets soortgelijks. altijd een geslaagd idee.

mogelijkheden:

Dimarzio:
paf pro
paf
air norton
air zone

Seymour duncan:
'59 model
JB
seth lover
alnico2pro
duncan custom (5)

bareknuckle:
mule
riff raff
stormy monday
black dog
nekversie van de Rebel Yell

Gibson:
490
496 (heel hot!)
'57 classic plus

en ik heb niet de p90 in humbuckerformaten voor je opgenoemd.

dit zijn elementen die niet modderig zijn, maar wel lekker warm open en transparant, en voldoende veelzijdig. Mijn voorkeur gaat uit naar de riff raff, stormy mondy of black dog, wanneer je niet heftiger speelt dan metal, en mule of rebel yell wanneer je ook eens uitstapjes maakt naar heavy metal. de rest is t voor mij niet.

no 1 hops
5 december 2006, 07:21
wat heb je bij de brug?
een lawrence?
ga dan ook voor een lawrence neck.
lekker passief, strak en absoluut niet muddy en clean heb je er ook nog wat aan.
het is alleen even de vraag wat je bij de brug hebt.
een echte L500XL of een nepper.
met een echte dan zou je een L500R moeten hebben.

Gitaristje 18
5 december 2006, 11:14
Ik heb natuurlijk wel een echte Lawrence. Heb ik ff gecheckt;-).
Wat is trouwens het verschil tussen een Bill Lawrence L 500, clean, lead, extralead en regular.

Soulflyhigh
5 december 2006, 13:56
Sorry dat ik even inbreek in je topic maar mag ik vragen waat je die Washburn gekocht heb? Ik ben zelf ook nogal geintresseerd in een Washburn maar kan alleen de Nederlandse importeur vinden. Hebben ze ook ergens in NL in een gitaarzaak hangen. Alvast bedankt :)

Gitaristje 18
5 december 2006, 14:06
Nou deze washburn was 2e hands. Hij komt uit 1992 heb ik een tijdje geleden ontdekt. Ik heb er 1,5 jaar geleden 200 euro voor betaald. Nieuw kosten ze iets van 600 euro, maar ik heb ze weleens voor 450 euro gezien. Maar dat vond ik nogal goedkoop voor deze gitaar. Ik heb hem bij Rock palace in Den Haag gezien en voor de rest nergens eigenlijk.

strat 91
5 december 2006, 15:12
die van mij koste me 419 euro nieuw.Met de dots aan de bovenkant.
maar over het algemeen zijn ze tussen de 400 en 450 euri
gegroet strat 91

Gitaristje 18
5 december 2006, 15:44
Oh dan zijn ze gezakt in de prijs dus.

Ik heb trouwens nog steeds een beetje gezeik met de afstelling. Soms ietsje teveel fretbuzz en op de b snaar als je van de 18e naar de 20e een slide maakt is een groot deel van je geluid weg. Daar is het het ergst. Zo iritant, hij is al 2 keer afgesteld. Sinds de laatste afstelling speelt ie beter, alleen heeft ie nu het probleempje bij de frets na de 12e. Sommige plekken meer sommige plekken minder.

new deep
5 december 2006, 18:07
Die nieuwe reeks n2's is niet van precies hetzelfde kaliber als de 'oude' N2's. Anyway, ik heb dus een Seymour duncan '59 als neck pick up geplaatst.

Dit is een goede combi die ook door Nuno zelf gebruikt is in zijn n4.

http://www.washburn.com/products/electrics/nseries/n4.aspx

Soulflyhigh
5 december 2006, 19:05
Ik heb van de week namelijk op een Washburn face eraser gespeeld. Een x81 is dat. Neck-thru, vaste brug, EMG's en een geschuurde hals. Man wat een lekkere gitaar was dat zeg! Alleen met 2200 euri een beetje buiten mijn budget vandaar dat ik me afvroeg waar ze Washburn gitaren verkochten. tot zover alleen de Nederlandse importeur kunnen vinden :(

Hell's Engl
5 december 2006, 19:28
die van mij koste me 419 euro nieuw.Met de dots aan de bovenkant.
maar over het algemeen zijn ze tussen de 400 en 450 euri
gegroet strat 91

Heb er 10 jaar geleden 1200 Gulden voor betaald... Zijn dus niet duurder geworden...

Gitaristje 18
5 december 2006, 22:45
Die nieuwe reeks n2's is niet van precies hetzelfde kaliber als de 'oude' N2's. Anyway, ik heb dus een Seymour duncan '59 als neck pick up geplaatst.

Dit is een goede combi die ook door Nuno zelf gebruikt is in zijn n4.

http://www.washburn.com/products/electrics/nseries/n4.aspx

Zijn die nieuwe N2's van een mindere kwaliteit dan de oudere? Zo ja wat is er minder aan dan? Hoe klinkt de Semyour Duncan eigenlijk? Klinkt ie beter dan de Bill Lawrence L500?

new deep
5 december 2006, 23:09
Zijn die nieuwe N2's van een mindere kwaliteit dan de oudere? Zo ja wat is er minder aan dan? Hoe klinkt de Semyour Duncan eigenlijk? Klinkt ie beter dan de Bill Lawrence L500?

check anders hier even de ervaringen en ook de (mogelijke) verschillen:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Washburn/N2+Nuno+Bettencourt+Model/10/1

Verder is het niet zo dat de Sd 59 perse beter is dan de BL L500, ze zijn wel redelijk verschillend maar combineren goed bij deze gitaar (vullen elkaar ook aan qua diverse bruikbare rock-sounds).

hugo
6 december 2006, 00:24
De originele bill lawrence elementen die er in zitten vind ik niks, klinken erg dun en weinig power, de echte BL, klinken 10 keer beter, ik speel er al jaren over in mijn N1 en ben nog steeds zeer tevreden, superstil, veel output en lekker helder. Ik heb een BL500 R in neck en klinkt absoluut niet modderig.

hugo
6 december 2006, 00:26
Ik heb natuurlijk wel een echte Lawrence. Heb ik ff gecheckt;-).
Wat is trouwens het verschil tussen een Bill Lawrence L 500, clean, lead, extralead en regular.

Hoe heb je het gecheckt, standaard zitten er nl neppers in, je kan de breedte van de staven meten, de neppers hebben iets dunnere, check www.billlawrence.com voor meer info. Het verschil in clean tot xl is de output. Clean heeft de minste output dan regular, lead en XL heeft de meeste output.

Gitaristje 18
6 december 2006, 01:13
Ik zag op de washburn site na het merk element zo'n r staan met zo'n rondje eromheen. Dus dacht ik dat het de echte waren.

no 1 hops
6 december 2006, 07:01
BL heeft een korte tijd zelf pups geleverd aan washburn.
het resultaat bekijk je hier
http://www.youtube.com/watch?v=eW2ueHH26LA

een r is een helderd klinkende pup en alle l500 zijn gewoon helder en open.
je word niet gedwongen /beperkt in een bepaalde richting doordat de pup zo'n dominant karakter heeft of omdat hij perse alleen moet scheuren, deze pups zijn clean ook prima te gebruiken.
verder stil, gewaxed handmade en voor een prijs die eigenlijk belachelijk is in vergelijk met de ' gerenomeerde merken'

een nadeel hebben de BL wel.
ze zijn zo gevoelig dat ze slechte techniek niet verbloemen.
sinds ik ze heb merk ik dat aanslag zoveel verschillen kan brengen en dat clean steeds meer een nieuw gebied is.
klopt ,ik ben verkocht ;-)

hugo
6 december 2006, 12:06
Ik zag op de washburn site na het merk element zo'n r staan met zo'n rondje eromheen. Dus dacht ik dat het de echte waren.

Dan heb je waarschijnlijk neppers, sommige mensen zijn daar tevreden mee maar ik vond het niks. Een setje echte bestellen lijkt mij een goede keuze, je kan ze alleen bij billlawrence.com bestellen en duurt meestal vrij lang, maar ik vind dat meer dan waard. Kwa klank en geluid ben ik het helemaal met no1 hops eens, als je dat je aanspreekt moet je ze zeker proberen.

Gitaristje 18
6 december 2006, 13:13
Nou ik weet het niet meer. Op de Bill Lawrence site zag ik iets over dat er Bill Lawrence L500 werden gebruikt voor Bettencourt models. Maar ik kan er niet duidelijk aan opmaken dat ie ook voor mijn gitaar uit 1992 is gebruikt.

Het zou toch ook vaag zijn als ze neppers stoppen in de N4 en de N6 die over de 2000 dollar kosten. Ze zeggen hetzelfde als bij de N2. Een bill lawrence l500 bridge pick up met zo'n rondje erachter. Dus zou je zeggen dat het precies dezelfde elementen zijn en dus ook nep.

hugo
6 december 2006, 13:40
Volgens mij zaten in de duurdere versie ook neppers, maar kijk gewoon op de site BL daar staan kenmerken waar je het verschil aan kan zien (dikte bladen etc.check het forum het wildegate). Er zijn ook bepaalde periode's geweest waar BL wel aan washburn leverden, maar nogmaals check de site, zoek uit wat voor elementen je hebt, en heb je neppers kan je ze vervangen door echte of andere elementen. Er stond ook een interresant artikel van Bill zelf dat Nuno en DImebag eigenlijk L500XL gebruikten, ze heette vroeger alleen L500L.

Succes

no 1 hops
6 december 2006, 18:41
in de history van de L500 is nogal wat gebeurt.
op navraag van een gitarist ( weet even niet welke) maakte BL een speciale versie en dat werd de L500XL.

de L en XL zijn voor de brug.
R is geschikt voor brug in combinatie met de L280 noisless single's en bij neck
in combinatie met de L of XL

nuno en darrel gebruikten in de eerste instantie de echte.
en dat die uiteindelijk toch ook vervangen zijn op produktie modellen door neppers zegt eigenlijk al genoeg.
washburn zou wel willen maar de kennis zit bij BL