PDA

View Full Version : Fender Hot Rod De Ville



BrianMay
18 december 2002, 22:55
ik ben jullie wijze raad nodig,

ik wil graag een goede buizenamp en een fender lijkt me wel wat, nou heb ik een paar vraagjes,
ik kan kiezen uit de 4 x 10 inch uitvoering of de 2 x12 inch.
De 2 x 12 inch leek me zelf de beste optie.
Weet iemand van jullie mischien ook of je een extern 4x12 inch speakercabinet aan kunt hangen van 16 ohm?
Ik wil graag een beetje van die blues achtige klanken creeren zoals Eric Clapton en Mark Knopfler.
Ik heb ook een fender strat en ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een heel mooi clean geluid en een warme overdrive.
suggesties zijn welkom.

Lacrymosa
18 december 2002, 22:59
Heb je ook al is gekeken naar Koch

ik vin het persoonlijk lekkerder en veelzijdiger klinken dan een fender amp

CheerS!!

BrianMay
18 december 2002, 23:03
Ja maar ik wil geen koch, omdat ik die niet super vindt klinken

Lacrymosa
18 december 2002, 23:19
WAT!!!!!!?????
Een koch niet super?
Heb je wel is een Multitone geprobeerd?
Naar mijn (en met mij vele andere) gelijk dan wel niet beter dan een fender twin

CheerS!!

the sure thing
18 december 2002, 23:24
... ik sluit mij bij het hierbovengemelde aan: ik zou in dit geval geen Fender kopen!

vulvasonic
19 december 2002, 00:09
Ach wat....
Die Hot Rod deville is een heel stuk goedkoper en IK vind hem echt heel goed klinken (en hard).

Een goede vriend van me gebruikt er een met 2 speakers (speelt ook op een strat). Met toevoeging van 3 of 4 pesdaaltjes kan hij daar alle sounds uit halen op hoog niveau die je maar nodig hebt.


Als ik tenminste niet uit mijn nek zit te zwetsen. Ik dacht namelijk dat de HR deville, in principe dezelfde amp is als zijn voorganger de blues deville......????

Mocht dit niet zo zijn, vergeef me. Dan heb ik niets gezegd.
;]

Ibanez RuleZ
19 december 2002, 00:14
het vervelende van koch is, dat ie niet strak klinkt (overstuurd). ik heb geen multitone geprobeert, maar in de dual tone was ik tamelijk teleurgesteld!

harrald

Rutger
19 december 2002, 08:45
Ik denk dat je voor jouw wensen wel goed zit met een hot rod! Warme buizenoverdrive haal je er zeker uit, over het clean ben ik iets minder te spreken. Maar voor blues is ie uitstekend.

Wat de speakers betreft kan ik je geen advies geven, misschien gewoon even uitproberen. Persoonlijk zou ik voor de 2x12 gaan, maar dat meer om de handelbaarheid.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-12-19 08:47 ]</font>

jpb
19 december 2002, 09:29
Op 2002-12-18 22:55, schreef BrianMay:
ik ben jullie wijze raad nodig,

ik wil graag een goede buizenamp en een fender lijkt me wel wat, nou heb ik een paar vraagjes,
ik kan kiezen uit de 4 x 10 inch uitvoering of de 2 x12 inch.
De 2 x 12 inch leek me zelf de beste optie.
Weet iemand van jullie mischien ook of je een extern 4x12 inch speakercabinet aan kunt hangen van 16 ohm?
Ik wil graag een beetje van die blues achtige klanken creeren zoals Eric Clapton en Mark Knopfler.
Ik heb ook een fender strat en ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een heel mooi clean geluid en een warme overdrive.
suggesties zijn welkom.


Ik weet niet of je al een 4x12" hebt of nog wilt kopen. In het laatste geval zou ik in plaats daarvan een 2x12" nemen en er goede speakers (4x10" wordt dan wel erg duur) en goede buizen in (laten) zetten en goed (laten) biassen. Daar worden ze stukken beter van, en heb je die extra-cab niet echt nodig.
Laatst heb ik over een HR gepeeld (alleen cleane kanaal) en ik vond hem opvallend goed klinken itt andere nieuwe buizen-fenders die ik slecht vind klinken. Alleen de toonregeling was niks; te weinig range.
Wellicht kun je ook zoeken naar een oude bf/sf fender voor het geluid dat je zoekt? succes

BrianMay
19 december 2002, 11:12
Ik heb al een 4x12 inch kast van 16 ohm dus daarom wil ik graag weten hoeveel ohm de speakerout van zo'n hot rod deville is.
Op de fender website kon ik dat namelijk niet echt vinden.
Ik ben niet op zoek naar bakken gain maar gewoom warme sustainende overdrive ala brian may en mark knopfler

Negative K3 fan
19 december 2002, 13:43
Voor wat je zoekt kun je ook naar een tweede hands silverface gaan kijken.

sash
19 december 2002, 14:11
Idd, de Hot rod series van Fender zijn erg slecht. Voor dat geld kan je idd veel beter een 2e hands silverface Twin Reverb kopen. Ook 2x12" speakers en klinkt STUKKEN beter. Ben zelf ook een gelukkige eigenaar van een Twin.

Rutger
19 december 2002, 14:26
Hangt er denk ik toch vanaf voor welk geluid je gaat.

Zelf vond ik hem niet goed omdat ik voor zuiver cean ging, dat heeft ie gewoon niet, maar hij had wel een goede overdrive voor een Fender.

Maar een 2de hands Twin is idd net zo duur als een nieuwe Hot Rod.

jpb
19 december 2002, 14:33
Als je de impedantie van de losse speakers even meet, kun je ze zeer waarschijnlijk zo aansluiten dat ze passen bij de 4?/2? ohm van de HR www.ampwares,com

SteavisSmokin
19 december 2002, 16:11
Rutger..een hotrod heeft een goede overdrive voor een fender volgens jou?! Hmm....smaken verschillen denk ik, ik vind die hotrod overdrive echt nergens naar klinken. Een Prosonic daarentegen is 1 van de weinige fender amps die ook lekker klinkende overdrive kanalen heeft.

Rutger
19 december 2002, 16:17
Voor een Fender, want de rest klinkt al helemaal niet overstuurd. Voor goede oversturing moet je eigenlijk geen Fender kopen. Je hebt altijd wel een pedaaltje nodig om een lekkere overdrive uit een Fenderamp te krijgen.

Maar voor blues kun je wel een leuk randje uit een Hot Rod krijgen, gewoon lekker vies.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-12-19 16:18 ]</font>

sash
19 december 2002, 16:50
Op 2002-12-19 16:17, schreef Rutger:
Voor goede oversturing moet je eigenlijk geen Fender kopen. Je hebt altijd wel een pedaaltje nodig om een lekkere overdrive uit een Fenderamp te krijgen.



Ben ik het niet met je eens. Luister maar eens naar een '59 Bassman of een Super Reverb.

Moonchild
19 december 2002, 17:10
Ik was maandagavond Wishbone Ash kijken, en Andy Powell gebruikt naast zijn Gibson Flying V+ Fender Prosonic, ook de combinatie MM Silhouette+ Fender HR DeVille.
Ik moet zeggen dat het geluid wat hij eruit kreeg ERG goed was. De Piezo op zn MM klonk ook goed.

Negative K3 fan
19 december 2002, 18:20
Op 2002-12-19 16:50, schreef sash:


Op 2002-12-19 16:17, schreef Rutger:
Voor goede oversturing moet je eigenlijk geen Fender kopen. Je hebt altijd wel een pedaaltje nodig om een lekkere overdrive uit een Fenderamp te krijgen.



Ben ik het niet met je eens. Luister maar eens naar een '59 Bassman of een Super Reverb.


Hij bedoelt waarschijnlijk de nieuwe fenders :smile:

PluueeR
19 december 2002, 19:13
Ik heb zelf een Deville 2x12. En vind die heerlijk klinken. (Ik heb overigens ook een JCM 800 klink ook lekker anders lekker).

Kwa handelbaarheid maakt het weinig uit of je de 2x12 of de 4x12 neemt. Zijn beide bijna even zwaar (kijk maar op http://www.fender.com). En er zit een speaker output op (zal even voorlezen uit de handleiding):

Plug-in connection for an external speaker. This jack is wired in parallel with the main speaker jack and must ONLY be used in conjunction with the main speaker jack. If this jack is used without the main speaker jack, there will be no sound. The external speaker jack must be used with an 8 ohm speaker enclosure for the Hot Rod Deville. When used with the Hot Rod Deville 212, a 4 ohm speaker enclosure must be used. Under the configuration, the resulting speaker load will be optimum for full power.

Andere HotRod Deville spelers, de beide gitaristen van The Strokes 2x12, Cock de Jong (The Shavers) 2x12 en Reniet Vrieze (The Pilgrims) 4x10.

Grooveyard21
20 december 2002, 12:41
Ik heb zelf ook een deville 2x12 en ben er erg tevreden over, het scheurkanaal is niks, maar het clean kanaal is erg lekker. En ts9 ervoor en viola, tone!

Standaar staat een deville vrij koud afgeregeld kwa buizen, het geluid wordt beter als je hem goed laat afregelen en goede buizen gebruikt.

Markie
27 december 2002, 16:31
Ik heb sinds kort ook een Hot Rod DeVille 212 en vind hem dus er lekker klinken. Herken dus geen van de negatieve puntjes die hier genoemd worden.
Maar ja, ik had hiervoor een H&amp;K Edition Silver dus ben misschien snel tevreden.

Overigens ook een Koch Multitone uitgetest. Mooi ding, maar loeizwaar en ook duur.

niels5150
27 december 2002, 16:41
ik vindt hem clean best ok, maar het scheurkanaal is helemaal niets, veels te modderig en ongedefinieerd! Niet kopen! Ik heb laatst een engl gebrobeerd, das erg goed, en een laney kan ik ook aanraden!

Negative K3 fan
27 december 2002, 17:08
Op 2002-12-19 19:13, schreef PluueeR:
Andere HotRod Deville spelers, de beide gitaristen van The Strokes 2x12, Cock de Jong (The Shavers) 2x12 en Reniet Vrieze (The Pilgrims) 4x10.


matt bellamy van muse heeft ook lang op een deville 410 gespeeld in zijn 3-amp-setup.

sash
27 december 2002, 17:09
Ah vandaar dat ie zo'n kutsound had :grin:

Negative K3 fan
27 december 2002, 17:13
Op 2002-12-27 17:09, schreef sash:
Ah vandaar dat ie zo'n kutsound had &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Ik vraag me wel eens af, als je die gear van die gast allemaal ziet, het is gewoon fucking duur en goed enzo. maar ondanks dat weet ie er nog steeds een ongeloofelijk kut toon uit te krijgen, vooral live...

sash
27 december 2002, 18:27
Jah ik vind het ook niet veel speciaals, zeker met al die effecten in z'n gitaar e.d.... veel te overdreven allemaal.

Negative K3 fan
27 december 2002, 18:44
ik vind muse niet zo heel slecht, en die gitaren zijn echt über geil, vooral, die zwarte, die is gewoon hollowbodies met alle electronica die erin zit :razz: daar zou ik mijn squier wel tegen willen ruilen.

sash
27 december 2002, 18:58
Jah maar ik bedoel, als je zo veel geld hebt kan je er toch wel voor zorgen dat het allemaal goed klinkt :smile: