PDA

View Full Version : pre amp?



Emocide
4 december 2006, 17:54
ik vroeg me af of i kvoor mijn 5150 een pre amp(heet het dan zo?) kan gooien en daarmee bedoel ik zoiets:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3300010/sid/!06082002/quelle/listen
of zoiets
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3233001/sid/!06082002/quelle/listen

en daaronder nog een tuner,
maar kan dit eigelijk wel eens? en voegt het wat toe aan mijn geluid en krijg ik hierdoor een uniek(er) geluid en kan dan de EQ beter worden ingestelt?

(heb al zoekfunctie gebruikt maar werd er weinig wijzer van)

EpiCenturiesAWAy
4 december 2006, 18:07
Geen probleem!
Dan heb je el 2 mogelijkheden..
Em in je FX-return pluggen, dan gebruik je deze pre-amp + eindtrap van je 5150..
Daar tussen kan je nog een tuner steken, alleen denk ik dat dit wel veel tone suckt..

Emocide
4 december 2006, 18:08
Geen probleem!
Dan heb je el 2 mogelijkheden..
Em in je FX-return pluggen, dan gebruik je deze pre-amp + eindtrap van je 5150..
Daar tussen kan je nog een tuner steken, alleen denk ik dat dit wel veel tone suckt..

maar dan word de pre-amp die IN mijn 5150 zit niet meer gebruikt ofzo ?
en als je hem dan fx return inplugt wel? dan voegt het nog wat toe ?

(sorry heb hier echt de ballen verstand van sorry voor de domme vragen haha)

caliban
4 december 2006, 18:20
Ik denk dat je ze samen kan gebruiken maar dat je dat rommel krijgt. Voor zover mijn verstand erover rijkt krijg je dan nog meer gain
En op een 5150 zou dat overdreven zijn geloof ik

Emocide
4 december 2006, 18:21
Ik denk dat je ze samen kan gebruiken maar dat je dat rommel krijgt. Voor zover mijn verstand erover rijkt krijg je dan nog meer gain
En op een 5150 zou dat overdreven zijn geloof ik

jah idd meer gain heb ik ZEKER niet nodig (hij staat nu op 3\4) maar heb er een pedaaltje voor, maar ik hoopte dat ik dan de eq iets zou kunnen verbeteren

EpiCenturiesAWAy
4 december 2006, 19:05
Je kan ook altijd gewoon en EQ-pedaaltje kopen en die in je loop smijten ? ;)

Emocide
4 december 2006, 19:06
hmm jah dat is misschien ook wel een goed idee jah

heb je er ervaring mee ? heb je een aanrader ?

BLOK182
4 december 2006, 19:40
Je kan dan voor een pedaaltje gaan a la Boss GE7, of een uitgebreidere (10bands) van MXR. Wat je kan doen als je meer centen hebt: een BBE Sonic Maximizer in de loop hangen. Mooie rackunit, erg goed om het geluid van je amp te 'shapen' als het ware. En tis allemaal wat netter dan zo'n pedaaltje met 2 lange kabels naar de loop:p

EpiCenturiesAWAy
4 december 2006, 20:10
En dan kan je ook nog die tuner bij in je 'rackje' stoppen als je die BB kocht ;)

Emocide
4 december 2006, 20:14
kost dat ding echt maar 90 euro ?
wat doet dit precies dan ?> want er zitten ook maar 2 knoppen op haha :P
en nog belangrijker waar kan je ze hier ergens in de buurt halen :D