PDA

View Full Version : Goed distortion pedaaltje



Gitaristje 18
4 december 2006, 17:13
Ik ben op zoek naar een goed distortion pedaaltje. Mijn budget is 100 euro. Ik wil graag dat een padaaltje met een volle stevige, waar ook wel een redelijk heldere distortion. Zeg maar een goede brul.
Moet geen overdrive zijn, maar hoeft ook niet gelijk een enorme high gain metal distortion te zijn. Wie kan mij wat aanraden?
Ik hoorde trouwens pas een sample op internet van de Boss SD 1, maar die vond ik dus nogal iel klinken.

Michael AE
4 december 2006, 17:14
Barber Direct Drive.

Pun
4 december 2006, 17:26
Probeer de Carl Martin Crushzone eens, 79 euro en een heel lekker pedaaltje, al zeg ik het zelf.

Jimwoud
4 december 2006, 18:05
Ik heb die Jekyll & Hyde van Visual Sound, ook erg lekker pedaal. overdrive en distortion in één pedaal.

Hoe is die Barber Direct Drive ten opzichte van de Jekyll & Hyde?

gr Jim

farstreetblues
5 december 2006, 00:24
Marshall Guv'nor

hoofd
5 december 2006, 00:28
ProCo RAT II

jacky
5 december 2006, 00:29
MI audio crunch box

mesadude
5 december 2006, 01:34
kan je een duidelijk voorbeeld geven van de sound die je zoekt?
want de tot nu toe aangegeven pedaaltjes liggen wel zéér ver uit elkaar..
èr zijn massa's goeie en betaalbare pedaaltjes, maar ze zijn ook allemaal anders, 't probleem is om JOUW pedaaltje te vinden..

hidde630
5 december 2006, 09:38
tubescreamer? 2e hands vast wel voor die prijs op te pikken

Gitaargek
5 december 2006, 09:40
Tubescreamer is toch geen distortion. Das toch meer overdrive lijkt mij.

Gitaristje 18
5 december 2006, 11:26
kan je een duidelijk voorbeeld geven van de sound die je zoekt?
want de tot nu toe aangegeven pedaaltjes liggen wel zéér ver uit elkaar..
èr zijn massa's goeie en betaalbare pedaaltjes, maar ze zijn ook allemaal anders, 't probleem is om JOUW pedaaltje te vinden..

Nou ja je zou kunnen zeggen richting het Rammstein geluid zeg maar. Hoeft niet identiek te zijn natuurlijk, maar wel de richting. Vol stevig en brullerig zeg maar;-)

Gitaargek
5 december 2006, 11:43
Heb je de Digitech Grunge al geprobeerd?

dr.distortion
5 december 2006, 13:08
Richting Rammstein: Line6 Ubermetal, of de Zoom 5000 Driver. Ook erg bruut, ik heb hem zelf en scheurt waanzinnig. Zeker richting Rammstein / Metallica (black album)

armageddon
5 december 2006, 13:22
Rammstein? Line6 Ubermetal indeed :)
Let wel dat de Rammstein sound vooral in de basregionen heel erg strak bassgitaar is en de gitaren eigenlijk veel hoge sizzle hebben. Luister maar naar Morgenstern op 3:03 bijvoorbeeld.

fortydays
12 december 2006, 00:48
ik heb nog een rocktron rampage liggen.... weet niet of dat wat voor je is? Is een vet geluid in de zin van vet en niet vet van vet cool maar vet van vettig.... kijk anders es rond op het net.... de rampage heb ik een poosje gebruikt in een hardcore / emocore / metal band ...