PDA

View Full Version : 4 kabel methode GT-8



BadCompany
4 december 2006, 16:54
Hey,

ik heb recent een Mesa F-50 gekocht. Geweldig ding, maar ik zou er de fx van GT-8 bij willen gebruiken. (geen ampsimulaties dus)
Ik heb al gelezen op www.bossgtcentral.com over de 4-kabel methode.
http://www.bossgtcentral.com/modules...showpage&pid=1
Nu, wanneer ik deze aansluiting maak, krijgt mijn Mesa rare kuren. (ook al getest mijn transistor Marshall, hetzelfde probleem)
Kanalen wisselen gaat niet meer en er is een groot volumeverlies. Ik heb mijn GT-8 moeten ontkoppelen en mijn Mesa opnieuw moeten opzetten voor terug het normale volume te bekomen. Dat lijkt me dus niet erg pluis
Verder had ik er een delay opgezet en die blijf maar gaan, hij stopte niet meer.
Zou het liggen aan de instellingen van mijn GT-8, of iemand anders die iets weet?

sugarfish
5 december 2006, 09:11
Volgens mij heb je toch iets niet goed aangesloten...

Jou link werkte niet, maar volgens mij is dat de link naar 4CM voor de GT6
Gebruik deze eens; deze is specifiek voor de GT8 met daarbij eventuele problemen die je tegen kunt komen.
KLIKKERDEKLIK (http://www.bossgtcentral.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11871&highlight=4cm)

Kan (bedenk ik me nu) ook aan je FX-chain liggen, deze moet je natuurlijk ook aanpassen voor de 4-CM. De plaatsing van de "loop" is belangrijk.

armageddon
5 december 2006, 09:56
Daarnaast, check je dry-wet regelaar als je die hebt. Bij mij moest ie op 100% dry staan..ik weet het, dat is compleet onlogisch. Ik heb overigens een Powertone 2

EDIT: Naderhand ook weer niet, want volgens mij schakelt ie dan de seriele loop in.

BadCompany
5 december 2006, 17:18
Op mijn Mesa staat een fx mix, moet die op 10% of 100% staan?
Ik had die op 100% staan toen ik mijn gt-8 erop aansloot.

rjong999
5 december 2006, 17:48
wat je zelf wilt, je kunt de mix ook op de gt8 regelen en dan moet 'ie op de mesa dus 100% wet zijn

BadCompany
5 december 2006, 21:57
Maar daarmee weet ik nog niet waarom het niet goed werkt. De fxchain staat juist en de loop staat aan....

FenderBender
5 december 2006, 23:00
Ik heb mn GT-8 + PowerBall als volgt ingeregeld:

- fx mix powerball 100%
- alle patch presets op 100

belangrijk in het begin is levelen.
zet alle effecten uit. zet patch level op 100 (dat is neutraal)
check het volume, en vergelijk het met de ByPass. Regel de volume achterop de gt-8 net zo lang tot het volume hetzelfde is als dat je zonder de GT-8 werkt.

Iedere keer als je er een effect bij doet, zorg er voor dat het volume niet teveel afwijkt. Er is ergens een standaardwerk in PDF voor het inregelen van de GT (weet niet meer waar) die had het erover dat je de gt als een verzameling stompboxes moet zien. de tussenliggende volumes mogen niet teveel afwijken.

Het is ff inregelen, maar als het staat, dan staat het ook.