PDA

View Full Version : Welke gitaar (merk? model? Type?)zoek jij al jaren??



Marshall 1959 slp reissue
18 december 2002, 21:37
bericht ge-edit ivm ontgooglen

PeArLjAm
18 december 2002, 21:46
Ik zoek een fender strat uit de jaren '50. Wie heeft er nog een voor een leuk prijsje? :smile:

Luca P
18 december 2002, 22:17
1958 Gretsch White Penguin, ook voor een leuk prijsje.

Luca P
18 december 2002, 22:21
Hier staan wel een paar leuke.
http://www.gruhnguitars.com

Lacrymosa
18 december 2002, 22:32
Een USA jackson Soloist, in et zwart met een blauwe gohstflame.

Op zich nog wel te vinden, maar die 2500 euro worden ver zoeken ben ik bang

CheerS!!

vulvasonic
18 december 2002, 23:44
Een standard telecaster uit '68. Beetje afgeragd maar heerlijke sound. Dat is mijn droomgitaar waar ik lang naar op zoek ben geweest.
1 keer ben ik er eentje tegen gekomen die helemaal naar mijn wens was. En die plank moest 3000 gulden kosten. Ik had ze niet, maar achteraf had ik mezelf maar even in de schulden moeten steken, vind ik.
Zo'n gitaar is tegenwoordig helaas voor mij en vele anderen onbetaalbaar geworden.

skabouter
18 december 2002, 23:57
ik ben momenteel op zoek naar een goedkope ES-335, zo rond de 500 euro (tweedehands uiteraard)

maar als ik een x erg veel geld heb ofzo, dan een Gibson King Lucille

een Paul Reed Smith custom 24 is ook nooit weg

een mooie Les paul Studio zoek ik ook nog

En tot slot een Super Telecaster


dat alles (behalve de ES) is pas aan de orde als ik met mijn band doorbreek en het geld met bakken uit de lucht valt

voorlopig ben ik nog meer dan dik tevreden met mijn:
- starfield KS standard
- Ibanez S2120Xav
- Yamaha BB-g5
-en mijn net nieuwe akoestische gitaar die ik van al mijn vriendjes en vriendinnetjes voor mijn verjaardags feestje heb gehad !

bedankt nog allemaal, TOPKADO !!!! :smile:

gerrekat
19 december 2002, 06:45
Ik zoek, en als iemand er een heeft raag aanbieden!, een originele DEAN ML uit eind jaren 70 begin jaren 80 (kun je zien aan de eerste twe cijfers van het serienummer).

Niet dat ze tweedehands zo verschrikkelijk duur zijn, maar totaal onvindbaar hier in Europa! en op ebay staan steeds minder vintage DEANS, bovendie is het importeren een shitzooi (heb het al 5 keer gedaan).

overigens is een DEAN V of Explorer uit die periode ook zeer welkom.
maakt niet uit of het een flameseries (geen binding op de body)of een standard is (maple top en binding).

gerrekat
19 december 2002, 06:50
Jongens probeer ebay USA eens, zo'n solooist moet je daar zeker voor minder dan $ 1.000 kunnen scoren, fenders zijn meestal erg duur uit die periode, maar moet ook wel vor rond de $ 1.000 - 1.500 kunnen, denk ik.
heb ook LP customs uit de 70's voor $ 1.100 - 1.250 zien gaan

Mithrandir
19 december 2002, 08:39
Ik wil ooit nog eens een PRS Eelco Duinsbergen Signature....

starter
19 december 2002, 09:15
Dan zou ik toch liever de Gibson Mithrandir Custom hebben... :grin:

Luca P
19 december 2002, 09:45
Een wat?

Mithrandir
19 december 2002, 09:52
Een Gibson Mithrandir Custom en een PRS Eelco Duinsbergen Sig. ken je die niet?????? Gij cultuur barbaar, dat zijn de gitaren van 's werelds beste gitarist!!

Luca P
19 december 2002, 09:56
Eh, do you have a plaatje van die Gibson?

starter
19 december 2002, 09:59
Op 2002-12-19 09:56, schreef Luca P:
Eh, do you have a plaatje van die Gibson?


Gewoon ff zoeken op internet, dan vind je ze wel

Kitaarhiero
19 december 2002, 10:04
Ik zoek een Epiphone Corona (jaar maakt niet zo heel veel uit) met een 3 a-side topkam.
en een Danelectro Convertible.

alhambra
19 december 2002, 10:14
Alhambra is al jaren opzoek naar een Alhambra :grin:. Nee ff serieus ik zoek al een tijdje een westone thunder IIIA is op zich geen dure gitaar ofzo maar was mijn 1e en een geweldig ding. Dus mocht je er ergens 1 zien meldt het me dan ff.
Ik snap trouwens sowieso niet veel van al dat gedoe om oude fenders enzo heeft alleen maar collectors waarde en is echt niet beter (waarschijnlijk slechter) dan een goede gitaar van tegenwoordig.

Rubenios
19 december 2002, 11:02
Een Custom Shop Rhandy Rhoads, die ik overigens momenteel laat bouwen :smile::):):):) har har har har har har har har har har har :smile:

Die speelt echt als de nete, niet normaal meer :smile:

Barret Wallace
19 december 2002, 15:04
Jackson USA SL2H-MAH Soloist

met bindings (abalone) om de body en het fretboard
kleur: Burnt Cherry Sunburst
pick ups: dimarzio X2N (brug)
dimarizo Tone zone (neck)

dat word nog ff een tijdje sparen :mad:

Hitpoint
19 december 2002, 15:21
Ik zoek nog altijd naar een puntgave Ibanez Iceman (KISS). Ik heb wel modellen in me handen gehad maar echt goed onderhouden waren ze niet.

alhambra
19 december 2002, 16:27
Een ibanez iceman ????? Bij huub boel in voorst, da's bij zutphen, hangt er nog 1 weet uiteraard niet hoe gaaf hij is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2002-12-19 16:27 ]</font>

Negative K3 fan
19 december 2002, 18:01
Ik zou graag nog een keer een voor mij betaalbare firebird V (niet zwart) uit een goed gibson jaar willen ontmoeten.

StoneCourt
20 december 2002, 10:02
Ik zoek al tijden een JPM P1 in goede staat, maar die zijn zeldzaam aan deze kant van de grote plas (aan de andere kant trouwens ook).

Anders Destium
20 december 2002, 12:59
Volgens mij ging het in deze topic niet over een gitaar die je niet kan betalen, maar eentje die je als je hem zou zien blind zou inpakken!

Boek mij in dit geval maar voor een Jem 77 Blue Floral Pattern (gemaakt 90-92 maar niemand die zo'n gitaar ooit verkoopt :sad: )

Ibanez
20 december 2002, 20:08
Op 2002-12-20 10:02, schreef StoneCourt:
Ik zoek al tijden een JPM P1 in goede staat, maar die zijn zeldzaam aan deze kant van de grote plas (aan de andere kant trouwens ook).
Maar toch niet zo zeldzaam... Ik zie er de laatste tijd heel wat op marktplaats/gitaarmarkt enz. Bijv. deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/7065.htm?rv=15

rePUNKtative
20 december 2002, 20:25
mijn droomgitaren zijn:

- Een custom build Explorer Quilter Maple met een mooie brede neck die van maple is met een rosewood toets, jumbo frets, 2 DiMarzio Evo humbuckers en een vaste brug (dit word misschien een zelf bouw project, eerst nog een cursusje volgen :wink:). Damn zeg, ik heb een keertje op een gitaar gespeelt met EVO's en wat klinken die dingen beestachtig, te lekker gewoon!
- Een ES 135 met humbuckers of P90ers
- Een Flying V, ook QM met de zelfde neck en frets etc, maar dan met 2 EMG 81ers erin.... SCHEURUH!!! :grin:

Zoveel wensen, zo weinig geld... SNIK!! :sad:

signsofzodiac
20 december 2002, 20:32
ESP Explorer van Jaymz
Ibanez Jem777 Loch Ness Green
Ibanez J-Custom RG-Egypt (is er slechts 1 van :sad: )
PRS Dragon
PRS Golden Eagle
'58 Strat
'58 Les Paul

mutsaers
21 december 2002, 17:11
Ik ben nog steeds op zoek naar een oude Ibanez destroyer. Natuurlijk wel het duurdere model. (woodburst)

Ibanez
21 december 2002, 17:20
Ik wil een Ibanez js1000 chromeboy!

The Edge
21 december 2002, 19:46
Ik ben al tevreden met wat ik heb maar een Fernandes NATIVEŽ ELITE http://www.fernandesguitars.com/guitars/native.html of een losse sustainer kit lijkt me wel wat (aangezien dat je dat hier niet kan kopen)

nocaster
21 december 2002, 22:56
nou als het even kon:
Fender Broadcaster '48
Fender Mustang '74 (had ik vroeger)
Archtop met single coils als zoiets bestaat
PRS McCarty Soapbar
PRS McCarty Hollowbody II
PRS Singlecut
dus alles wat een hals heeft,
ben zelfs gek op zwanen

StoneCourt
22 december 2002, 14:53
Op 2002-12-20 20:08, schreef Ibanez:


Op 2002-12-20 10:02, schreef StoneCourt:
Ik zoek al tijden een JPM P1 in goede staat, maar die zijn zeldzaam aan deze kant van de grote plas (aan de andere kant trouwens ook).
Maar toch niet zo zeldzaam... Ik zie er de laatste tijd heel wat op marktplaats/gitaarmarkt enz. Bijv. deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/7065.htm?rv=15


Thanx. Ik heb net een bod uitgebracht

vinni
22 december 2002, 23:04
Hoi,

Het gekke is dat ik het niet zo in oude gitaren zoek....geef mij maar een goeie nieuwe...Heb net een Vigier Escaliobur Ultra...Voor mij veel beter dan die gitaren van 40, 50 jaar geleden..Ook mijn versterkerkeus is bepaald niet nostalgisch...een Cybertwin...en misschien een ENGL Powerball binnenkort

Oh ja gitaren...
Nou een Ibanez AR-50 en een PRS Single cut zou nogwel aardig zijn. Die AR-50 wel vanwege nostalgie...onze vroegere gitarist speelde er op...leuke gitaar en met wat aanpassingen kan die aich echt wel meten met ene LP....maar ja da's mijn mening.

Oh ja...ik zoek nog een Gibson SD-1...



Groet,
Vinni

pim1234
23 december 2002, 10:26
vai's evo.... zoals ie nu is...
ennuh satch zijn chrome boy &amp; donnies....

japstok
23 december 2002, 19:20
Ben al heel gelukkig, maar nog steeds op zoek naar een Travis Bean Artist. Dus mocht iemand er nog een tegenkomen... ik houd me aanbevolen... :smile:

Pee
23 december 2002, 19:25
Op 2002-12-23 10:26, schreef pim1234:
vai's evo.... zoals ie nu is...
ennuh satch zijn chrome boy &amp; donnies....



vai's evo ziet er niet zo goed meer uit, ok, ik zou zeer blij zijn met zijn gitaar, maar liever een nieuwe.

Shay
31 december 2002, 10:35
Funny topic,



Ik zoek al een tijdje aan casio midi gitaar maar kan het nergens vinden. Ik ben er een twee keer tegengekomen op internet 2 de hands, maar was te duur...

Er komt een lekkere sound uit, dit weet ik omdat een collega uit amsterdam op een rooie casio (type???) speelt.

Als jullie wat weten schroom dan niet een meeltje ofzo te sturen

Greetzz

Jay Cal
31 december 2002, 16:23
Een custom Universe:

Alder UV body
Lionsclaw
Monkeygrip
Mapleneck
Bound flame maple fretboard with green/black/purple pyramids
Reversed bound headstock with custom logo
Black hardware
Green ToneZone and AirNorton (no single)
Green volume and toneknobs
And a great GBP swirl (green/black/purple) by ATD

hmmmzzz....

Wacht, Gianno daalt af naar de aarde...
Over een jaar of anderhalf heb ik de gitaar met bovenstaande specs. De donor RG7 heb ik al en rest van de spullies staan in de bestelling.

Greetz!

Maiden Michiel
2 januari 2003, 03:59
Een Caparison Henrik Danhage signature. Alleen te koop in Japan

Wouter J
2 januari 2003, 08:18
een goede jaren zestiger telecaster met een rosewood toets.

en wat bassen betreft een jaren zeventiger Gibson Thunderbird en een Rickenbacker model 4005.

Ibanez
2 januari 2003, 11:25
Op 2002-12-31 16:23, schreef Jay Cal:
Een custom Universe:

Alder UV body
Lionsclaw
Monkeygrip
Mapleneck
Bound flame maple fretboard with green/black/purple pyramids
Reversed bound headstock with custom logo
Black hardware
Green ToneZone and AirNorton (no single)
Green volume and toneknobs
And a great GBP swirl (green/black/purple) by ATD

hmmmzzz....

Wacht, Gianno daalt af naar de aarde...
Over een jaar of anderhalf heb ik de gitaar met bovenstaande specs. De donor RG7 heb ik al en rest van de spullies staan in de bestelling.

Greetz!
Hoe kom je aan het geld??? Vet ding lijkt me dat man!

Dude
2 januari 2003, 11:42
http://www.gruhnguitars.com/afri-can/acan.html

mocht je er een hebben, bel me effe dan !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-01-02 11:42 ]</font>

Lightner
2 januari 2003, 12:09
Heej iamyou, wat een geweldig ding!! Benieuwd hoe dát klinkt:)