PDA

View Full Version : Flightcases



Emocide
4 december 2006, 16:48
ik zoek eigelijk nog een goede flightcase voor mijn top (5150) maari k kan verdomd weinig vinden :( waar zijn deze te koop? en hoe duur ? en zijn ze er ook te koop voor een cabinet of is dit totaal nutteloos ?

BLOK182
4 december 2006, 16:51
www.beyersmusic.de hebben cases voor bijna elke top voor zo'n 180 euro. Nieuwe cases zijn gewoon duur. Je kan ook marktplaats etc checken, ff je head opmeten. Volgens mij is de 5150 vrij standaard, kan je tweedehands goedkoop uitzijn voor een flightcase. Je kan ook een kijken naar de (kunstof) flightcase van Hardcase, de ampmate. Behoorlijk groot ding, maar erg stevig, handige bergruimte, en vooral heeeeel goed voor de rug. Nadeel: je amp zit er wat minder vast in dan in een standaard flightcase.

Dude
4 december 2006, 16:52
excess, voormalig boriscase (http://www.excess.nl/index.php?section=flightcases&lang=nl) in rotterdam, zeer goeie ervaringen mee !

BLOK182
4 december 2006, 16:53
Voor de cabinet kan ik je van harte een hoes aanraden. Vangt heel veel klappen op, meer dan krassen gebeurt er (normaal) niet met een cab. Een fightcase voor een 4x12 is duur, groot, en met de cab erin niet te tillen. Dat kan ik alleen aanraden als je echt veel tourt en alles steeds stapelt in een bandtruck. Ik heb zelf veeeel gesleept met een rockbag hoes om mijn Engl 4x12, en na 2.5 jaar bijna wekelijks giggen was de cab als nieuw, hoes wel flink gesloopt maar die kost maar 20 euro:-)

Emocide
4 december 2006, 17:54
ah ok thnx allemaal, alleen zie nergens waar je zo'n hoes voor je cabinet kan halen, neem aan dat elke gitaar winkel ze dan gewoon heeft ?

BLOK182
4 december 2006, 18:03
Ja ze zijn van Rockbag (by Warwick), model 'marshall 1960', daar past praktisch elke 4x12 in. Musicstore Keulen (www.musicstore.de) heeft ze, ik heb de mijne daar besteld destijds.