PDA

View Full Version : ik ben er nu bijna uit / of toch niet ?



zenabi
4 december 2006, 13:38
ik heb nu een H & K top + behringer kast,
kan het geluid niet krijgen zoals ik het hebben wil .
Thuis speel ik op een vox valvatronic ,dit geluid vindt ik wel goed.
Nu denk ik er over om m'n top + kast te verkopen en daarvoor een combo
terug te nemen .Iemand tips over welke (uitgave tot ± 700 ,- )
Ik heb zaterdag de vox 100w al geprobeerd enigste nadeel was dat hij eigenlijk maar 2 "kanalen" heeft.

heavy-metal-thunder
4 december 2006, 13:46
Voor 700 euro heb je niet gigantisch veel keuze in de categorie nieuwe lampenversterkers voor bandgebruik. Check de Peavey Valveking (of is het tubeking???), die is goed haalbaar met jouw budget.

ColourofFire
4 december 2006, 13:51
Voor 700 euro heb je niet gigantisch veel keuze in de categorie nieuwe lampenversterkers voor bandgebruik. Check de Peavey Valveking (of is het tubeking???), die is goed haalbaar met jouw budget.


Onzin voor 700 is er zat te krijgen. Marshall combo's (niet al te populair maar toch), Engl Thunders, H&K Edition tubes enz. gaan allemaal ruim onder de 700 euro 2e hands, en zijn goed te gebruiken in bands.

je zou zelfs je cab kunnen houden en een 2hands marshall jcm 900 (alledrie de modellen gaan rond de 500) top kunnen kopen.

Joey Handsome
4 december 2006, 14:31
Een andere cab kopen is misschien ook een idee.

zenabi
4 december 2006, 14:36
ja maar ik ben toch wel erg weg van het "warme" buizen geluid,
en met pedalen bereik je dat toch niet helemaal.

ColourofFire
4 december 2006, 14:55
ja maar ik ben toch wel erg weg van het "warme" buizen geluid,
en met pedalen bereik je dat toch niet helemaal.

wie heeft het hier over pedalen ???

zenabi
4 december 2006, 15:00
wie heeft het hier over pedalen ???


ikke......

ColourofFire
4 december 2006, 15:09
ikke......

Jah dat begrijp ik... ik vroeg me alleen af waar de pedalen ineens vandaan kwamen :satisfie:

zenabi
4 december 2006, 15:28
Ik bedoel hiermee op vorige onderwerpen van mij zelf,
ik heb geprobeerd om met m'n bestaande set een fijn geluid te krijgen
Ik ben niet tevreden met het resultaat (en ik hou niet van gedoe)
Daarom wil ik een andere versterker waar ik m'n gitaar inplug en zonder teveel fratsen "het" geluid te hebben

heavy-metal-thunder
4 december 2006, 17:21
Onzin voor 700 is er zat te krijgen. Marshall combo's (niet al te populair maar toch), Engl Thunders, H&K Edition tubes enz. gaan allemaal ruim onder de 700 euro 2e hands, en zijn goed te gebruiken in bands.

je zou zelfs je cab kunnen houden en een 2hands marshall jcm 900 (alledrie de modellen gaan rond de 500) top kunnen kopen.


Jongen, eerst leren lezen!!! Ik geef duidelijk aan:
"in de categorie nieuwe lampenversterkers voor bandgebruik"

Dus niet dat nieuwe Epi valve juniorke, want die redt het niet. Ook geen Peavey Classic 50, jcm 900 2*12 ofzo.

Bovendien, met een JCM 900 top en zijn behringer cab zal hij zéker niet die warme buizensound verkrijgen.

En de Marshallcombo's ben ik niet zo voor, de beste marshallsound komt tot nader order uit een 4*12 cab.

Die h&k moet imo onderdoen voor de valveking. Vergeet niet dat je voor pakweg 550 een nieuwe 2*12 100W hebt.

LCH
4 december 2006, 17:22
Ik ben niet tevreden met het resultaat (en ik hou niet van gedoe)
Daarom wil ik een andere versterker waar ik m'n gitaar inplug en zonder teveel fratsen "het" geluid te hebben
Dan kun je beter geen AD60 VT kopen, want na een jaar ontdek je nog weer nieuwe geluiden. ;)

Bovendien zijn pedaaltjes helemaal niet zo ingewikkeld. Je koopt een 2e hands buizenbak voor 700 euro (laten we zeggen: een Engl Thunder) en je knalt er een Boss DS-1 distortion pedaaltje voor + een leuk chorus-pedaaltje ofzo. Dan heb je een hartstikke simpele setup en 't klinkt geweldig.

ColourofFire
4 december 2006, 17:32
Jongen, eerst leren lezen!!! Ik geef duidelijk aan:
"in de categorie nieuwe lampenversterkers voor bandgebruik"

Dus niet dat nieuwe Epi valve juniorke, want die redt het niet. Ook geen Peavey Classic 50, jcm 900 2*12 ofzo.

Bovendien, met een JCM 900 top en zijn behringer cab zal hij zéker niet die warme buizensound verkrijgen.

En de Marshallcombo's ben ik niet zo voor, de beste marshallsound komt tot nader order uit een 4*12 cab.

Die h&k moet imo onderdoen voor de valveking. Vergeet niet dat je voor pakweg 550 een nieuwe 2*12 100W hebt.


Sorry voor het verkeerde lezen

Maar wat zou er mis zijn met het geluid van een JCM 900 door een behringer cab? Tuurlijk, behringer cabs zijn nou niet echt je van het, maar een JCM 900 is al een hele verbetering ten opzichte van een H&K SS top. Daarna kun je altijd na nog een beetje sparen de behringer cab vervangen...En 550 euro voor een 100 watt valveking vind ik een beetje zonde van het geld, aangezien je 1: 100 watt nooit nodig hebt, thuis kan je met 50 watt al heel makkelijk je volledige set ramen uit hun kozijnen blazen, dus bij 100 watt zou je je volume dan rond de 0.1 moeten houden, en kun je vrijwel nooit je eindbuizen mee laten scheuren, en 2: er is op de 2e hands markt heel mooi spul te koop in die prijsklasse wat die valveking van de kaart schiet.

heavy-metal-thunder
4 december 2006, 19:18
en wat is er dan zoal dat de valveking van de kaart schiet??? Misschien toch enkele concrete merken, types?

Ik heb al vele buizenversterkers (laney, Fenders, Marshall jmp's, 80, 30th anniversary, DSL) en heb er nog heel veel meer gehoord. En ik kan me niet herinneren dat er daar iets tussen zat die voor die prijs zo'n mooi totaalpakket aanbood :
- een mooi clean, dat zeker niet moet onderdoen voor pakweg Fender hotrod/ blues deville,
- een aangename crunch heeft,
- die verschillende lead tones kan produceren
- die kan switchen naar class A/B
- behoorlijk agressief kan klinken, maar ook sweat

En waarom de 100W?

- 50 W is idd. meer dan genoeg, maar een 100W klinkt niet zo veel luider
- de 100W heeft een bepaalde optie meer (ben vergeten welke)
- de 100W heeft 2 speakers. Als je niet via PA speelt, heeft dit echt wel meer body, veel betere spreiding. De 100W klinkt gewoon beter. Wel aandacht voor het extra gewicht.

En wat de jcm 900 betreft: Klinken van zichzelf niet warm, maar scherp. Kan je mits een goeie gitaar en een goed cab (en evt. betere lampen, en bij voorkeur een goed scheurpedaal voor het cleane kanaal) aanzienlijk verbeteren. Maar mij lijkt het dat de behringers cabs van 199 euro niet in de categorie zitten van echte goeie cabs (prijs/kwaliteit zeker niets mis mee).

En voor de rest: ieder staat vrij in een bepaalde mening te hebben. Ik geef de topicstarter gewoon een tip van "hey, met jouw budget loont het zeker de moeite om de Peavey eens aan de tand te voelen."

Tot slot: ik heb geen Peaveay en ga er ook geen kopen. Maar ik heb er wel één uitgeprobeerd en ik was méér dan aangenaam verrast.

ah ja, de valvetronix:
ik gebruik dagelijks thuis een valvetronix vt30. Geweldige bak voor thuis. Komt door zijn vermogen en 10 inch speaker te kort voor bandgebruik. De 100W gaat zeker beter scoren, maar daar maak ik dadelijk de bedenking bij dat die minstens evenveel gaat kosten als die Peavey. En per slot van rekening is de vt30 maar een computer, met mss een even korte levenstermijn.

Dus om helemaal te beëindigen: geef topic starter mss enkele concrete tips.

ColourofFire
4 december 2006, 20:50
Concrete tips:

Engl Thunder; 2e hands te krijgen voor rond de 500 euro. Goeie combo, kost nieuw bijna 900 euro, celestion v30 speaker (volgens de site), 3 kanalen, clean, crunch en lead. Clean is door kanaal volume tot een lichte bleus overdrive te krijgen. Crunch is gewoon goeie ouwe scheur, lead is voluit, kan je met een gitaar met wat hogere output zonder boost goed metal uit trekken. Goeie bouwkwaliteit, dikke houten behuizing, metalen rooster voor de speaker, metalen front. (wel zwaar). K heb er dit weekend met de volumes op ongeveer 10:30 een zaaltje van 75-100 mensen mee platgespeeld.

Ook een tof ding: de orange tiny terror, heb alleen geen flauw idee of dat wel iets is wat je zoekt, want ik vind het een geniaal klein handig ding, en ga het ook zeker kopen, maar het is nou niet echt de veelzijdigheid zelve. Volgens mij moet er makkelijk mee op te treden zijn op de 15 watt mode.

je kan ook de H&K edition tube nog even nazoeken. Toen ik mijn Engl kocht twijfelde ik tussen de H&K en de Engl.

Dit zijn allemaal amps binnen je budget die naar mijn mening toch qua bouwkwaliteit (en waarschijnlijk ook geluidskwaliteit) toch wel over de Valveking heen gaan. De valveking is niet slecht, zeker niet voor zijn prijs, maar het is allemaal wel heel minimaal. En er is geen A A/B switching, hij heeft een "Patented Texture™ variable Class A simulation control" zoals peavey het noemt... Anders zouden er 2 verschillende cirquitsoorten moeten zijn.

Verder zijn er nog gigantisch veel versterkers aan te raden maar dan ligt het er ook weer aan wat de ts wil spelen.

heavy-metal-thunder
4 december 2006, 22:02
hey, ik wil graag geloven dat er betere versterkers zijn dan de Peavey. Maar ik blijf erbij: niet in zijn prijscategorie! Een nieuwe peavey 50W kost exact de helft van de ENGL thunder en 2dehands zie je die laatste nog niet te veel voorbij komen (zegt wat over de tevredenheid, wellicht?). Maar, het is absoluut een goeie suggestie, dat u doet. Collega van me speelt met zo'n 2 combo's. Lekker echte stereo.

zenabi
5 december 2006, 08:05
ik ga nu zeker ook de peavey proberen ,die kleine orange is een geweldige scheurbak maar méér heb je dan ook niet (afgelopen zaterdag wel 2 uur opgespeeld ,is eigenlijk meer iets voor erbij)
wat gewicht betreft ,die kast en top is toch ook niet echt licht te noemen

zenabi
5 december 2006, 11:37
oké ik weet nu dat het een buizen versterker wordt,
als ik m'n bestaande set verkoop en nog even geduld heb (speel momenteel niet in een band ) is m'n budget groter .Wat voor versterker is dan jullie advies .Ik speel op een ibanez met dimarzio elementen .
M'n geluids voorkeur is van stonerrock tot bv. Offspring
(is natuurlijk en beetje afhankelijk welke kant je opgaat met een band)

Johannes
5 december 2006, 12:08
Is een H&K TriAmp I combo misschien een optie? Ik weet er een te koop.