PDA

View Full Version : AC/DC sound?



hermansherrie
13 november 2001, 13:22
Ik ben niet helemaal tevreden met mijn gitaarsound, zoek eigenlijk meer naar een wat agressievere, volle rocksound.(samen met een mooie cleane sound).Op dit moment speel ik op een Laney VH100R vol-buizen top met een Marshall 4 x 12" buikkast, tesamen met een Godin gitaar met Seymour Duncan JB SH-4 brug-humbucker.
Heeft iemand nog wilde ideeen om iets meer in de buurt van een soort AC/DC sound te
komen?

poeyerke
13 november 2001, 14:48
Een Marshall JTM-45 is wat ze in de studio gebruiken (of gebruikte) op het podium vooral 100 watt Marshall (superleads).
Wil de de AC/DC cruch ga dan voor een goede Marshall, de JTM-45 klinkt echt super maar moet wel vol open staan.

Engl komt best dicht in de buurt van Marshall, maar heeft ook nog een goed clean kanaal, beter dan Marshall als je het mij vraagt.

Frusciante
13 november 2001, 15:07
He wat betreft de jtm-45, ik heb gelezen dat ac/dc deze ook live gerbuiken. heb er zelf ook een aangeschaft, een reissue danwel, en als die volledig is opengedraaid krijg je een vette ac/dc grunch sound. Wordt zelf niet echt jofel van ac/dc maar die sound kan ik ernstig waarderen. speel zelf meer hendrix / captain beefheart en chili peppers.
en daar is de jtm 45 zeer geschikt voor. marshall heeft de productie van de reissue ruim een jaar gelden gestopt dus deze zijn moelijk te verkrijgen en een originele kost rond de 7000 piek. o ja een tube screamer wekt misschien ook wel om jouw sound te krijgen. latersss

Ic3gl0vE
18 november 2001, 14:57
met mijn H&K Attax 100 kom ik ook wel in de buurt van AC/DC als ik dat wil... beetje aan de knoppe draaie :grin:

poeyerke
18 november 2001, 21:33
Misschien kun je ook nog proberen de eindbuizen te vervangen met EL-34. i.p.v. 5881 buizen.

Wicky
20 november 2001, 14:29
Je moet maar eens ff kijken op http://www.guitargeek.com kun setups bekijken van tig gitaristen, Angus staat er vast bij....

Wicky

Anavrin
20 november 2001, 22:46
Best een grappige site. En Angus staat er inderdaad bij.

anoniem
4 december 2001, 15:13
Ben ook opzoek naar AC/DC sound. Heb die website bekeken. staat alleen 100 watt head.
Wat voor een head? AVT, TSL of DSL?

Frusciante
5 december 2001, 23:20
verreweg het grootste deel aan gitaristen gebruikt voor cd-opnames buizenversterkers. de avt valt dus uiteraard af. de 100 watt head zal waarschijnlijk de 100 watt super lead plexi (SLP) versie zijn van marshall. (de originele amps waar hendrix zijn vibes vandaan kreeg.)
van ac/dc weet ik niet zo gek veel maar de jtm45 is DE amp van agnus. (45-watt) vaak wordt deze onder het podium nog eens ge-miced om de beste sound te krijgen bij live opnames. voor studioopnames hoeft dit uiteraard niet. hopes this helps.

poeyerke
6 december 2001, 09:23
Garppig dat de meeste gitaristen altijd op zoek zijn naar de simpelste geluiden.
AC/DC JTM-45 + Gibson SG en je hebt het gitaargeluid, of je ook hetzelfde klinkt dat hangt van je vingers af.
(live een super lead plexi)