PDA

View Full Version : Epiphone archtop



coony
4 december 2006, 09:30
Hallo!

Ik overweeg een tweedehandse Epiphone archtop aan te kopen.
Nu vroeg ik me af welke gitaar van hetzelfde model de voorkeur geniet (=beter is!), eentje geproduceerd in 1999 of eentje uit 2004?

Groeten,
Koen

coony
4 december 2006, 10:20
Oh ja, beide gitaren komen uit dezelfde Koreaanse fabriek (Peerless)!

dimitri
4 december 2006, 10:26
Dag Koen,

Aangezien er niet zoveel verschil is tussen beide gitaren zou ik ze alletwee gaan uitproberen. Epiphone heeft zo zijn up's en down"s lijkt me. De gitaren in de eerste negentiger jaren zijn naar mijn mening wel fraai.

Groeten

coony
4 december 2006, 13:38
't Probleem zit er em in dat ik ze niet op voorhand kan testen (grote afstand)...

frekie
4 december 2006, 14:45
Gitaren MOET je zelf testen Cooney. Voordeel van Epi als je 2dehands koopt voor een strakke prijs: je hebt er geen afschrijving op. Nieuwprijs vind ik te hoog voor Epi, zijn ze niet waard vind ik. Ik heb een Richwood RE450 van 250 euri nieuw in de doos die het na wat werk prima doet. Ik heb vroeger een Epi Joe Pass gehad, was echt geen betere gitaar.

coony
4 december 2006, 18:56
Gitaren MOET je zelf testen Cooney.

Daarmee ben ik het natuurlijk eens! Maar ik had gehoopt om van iemand een duidelijke voorkeur voor een bepaalde periode te horen...

Koen

Eko
4 december 2006, 19:04
Het enige wat ik weet, van bv een Joe Pass ,is dat de eerste serie betere elementen had. Dit is van begin jaren 90. De tweede serie wil nogal eens last hebben van ruis. De laatste die ik in m`n handen had, vorige week, had heel weinig output.
Voor de rest klopt de eerste reactie, nooit kopen zonder er op te spelen. Als je er niet kunt komen, gaat het maar over.

coony
5 december 2006, 09:51
Het enige wat ik weet, van bv een Joe Pass ,is dat de eerste serie betere elementen had. Dit is van begin jaren 90. De tweede serie wil nogal eens last hebben van ruis. De laatste die ik in m`n handen had, vorige week, had heel weinig output.
Voor de rest klopt de eerste reactie, nooit kopen zonder er op te spelen. Als je er niet kunt komen, gaat het maar over.

Geldt dat ook voor gitaren met P90's? Iemand al kwaliteitsverschil gemerkt?