PDA

View Full Version : multi chorus



Gitaargek
4 december 2006, 08:42
Misschien een domme vraag:

Een multi-chorus, wat doet ie precies en voor welke stylen kan je dit pedaal goed gebruiken. En is het ook goed in combinatie met een distortion, overdrive of delay te gebruiken?

Gitaargek
5 december 2006, 09:21
Niemand? Kan niemand mij iets uitleggen over het gebruik van een chorus en met welke pedalen je deze kan gebruiken? Welke gitaristen gebruiken voornamelijk een chorus pedaal (heb ik meteen wat voorbeelden).

Alvast bedankt

Dirk_Hendrik
5 december 2006, 09:58
Ik denk dat het mis gaat met de term multi chorus. Uit m;n hoofd us de enige multichorus die ik zo ken er één van Washburn uit begin jaren 90.

Chorus gebruikers? Ga es Police luisteren. Verder veel jaren 80 metal in het algeeen. Je kan ook de Senegal hoek ingaan voor een niet westers voorbeeld van veel gitaar met chorus.

Gitaargek
5 december 2006, 10:05
nou ik zag op de site van Digitech een Multi Chorus staan (tot 16 voices ofzo). Is zo'n pedaal een beetje toegangelijk voor gewoon rock of is het een erg beperkt effect dat je niet vaak kan gebruiken?

MaxR
5 december 2006, 13:50
uit-pro-be-ren

Gitaargek
5 december 2006, 13:59
uit-pro-be-ren
?? .

MaxR
5 december 2006, 14:14
ga naar een winkel waar ze het kreng hebben en test 'm uit. wij kunnen jou niet vertellen waar je 'm voor kan gebruiken, da's voor iedereen anders.

ik gebruik chorus op m'n cleane kanaal (amp chorusreverb van mn vox ad 30) maar het klinkt ook best vet als ik daartegen mn Little big muff nog ns opentrap.

gewoon uitproberen dus, kijken wat je een mooi geluid vindt, en kijken waar je het voor kan gebruiken.

Gitaargek
5 december 2006, 14:19
Dan nog is mijn vraag (omdat ik het "kreng" niet heb), is het een effect die ik veel kan gebruiken zoals een distortion of delay of is het een effect die heel beperkt te gebruiken is (Zoals bv, flanger ofzo).

Rutger
5 december 2006, 14:57
het is al gezegd: dat kunnen wij je niet vertellen

ik gebruik dergelijke effecten bijvoorbeeld helemaal niet, een ander gebruikt het af en toe en de volgende is er helemaal verzot op en heeft z'n chorus continu aan staan.

het is een effect dat in vele stijlen te gebruiken is, maar het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak. kwestie van uitproberen en ontdekken of het je bevalt

Gitaargek
5 december 2006, 15:00
Okay dan vraag ik het anders. Ik speel voornamelijk bluesrock, soms wat nirvana, qotsa of peppers. Is een chorus iets voor mij?

interessander
5 december 2006, 15:09
Als je nirvana speelt moet je de electro harmonix small clone maar eens proberen, en google gebruiken....