PDA

View Full Version : Zomaar wat probeersels



3chordman
4 december 2006, 00:05
Hallo,


Vandaag heb ik mijn Taylor in mijn notebook gepluged en met behulp van software (Abelton en wavepad) wat stukjes opgenomen...nou dat valt niet mee; spelen via hoofdtelefoon foutloos zonder haperen te spelen...voorlopig hoef ik nog niet naar een studio want dat zou me een vermogen kosten..;-)

Hieronder vind je 2 nummertjes, ik heb ze met behulp van bovenstaande software moeten versterken anders waren ze te zacht. Verwacht niet teveel he...., ik ben nog maar pas begonnen met fingerpicken..;-)


Nummer 1: Helaas niet compleet, kreeg het niet verder geupload:

http://members.lycos.co.uk/ruisvoorn/Forum/Gitaar/Opnames/Dreamer.MP3
Nummer2:

http://members.lycos.co.uk/ruisvoorn/Forum/Gitaar/Opnames/RainyDay.MP3

Picker
4 december 2006, 12:19
Dat klinkt helemaal niet verkeerd. De groove heb je al, nu alleen de melodie nog en je bent er!

Je opname is wel erg geclipped. Even de voorversterker wat lager zetten! Er zijn ook stukjes weggevallen. Komt dat door je PC of heb je zitten knippen?

Ga zo door zou ik zeggen! Welk model Taylor is dit? Zo te horen een 14, maar ik weet niet welke.

Makor1966
4 december 2006, 12:43
Klinkt helemaal niet verkeerd 3chordman, zeker als je nagaat dat je tot voor kort maar 3 akkoorden kon ;)

Ben zelf ook sinds kort bezig met fingerstyle, bij Gertdm (van jouw Taylor) op masterclass geweest, heeft me alternatieve tuning, een paar tokkels, en de lol van het doen van je eigen ding op gitaar bijgbracht.
Op de site van Gert (www.gertdemeijer.nl) en die van Picker (www.eltjohaselhoff.nl) kun je ook vanalles vinden aan lesmateriaal, Picker heeft ook 2 boeken met tabs, maar op gehoor dingen uitzoeken is ook super.

Vind het knap dat je al zover bent gekomen in die paar weken, ik zit op dit moment in een ontzettende dip, niet alleen qua gitaar...
Hoop dat ik er eerdaags weer zin in krijg, ik moet mezelf er op het moment echt toe dwingen om iets uit te voeren.

groetjes Marrie

bert
4 december 2006, 15:27
3chordman : Niet zomaar een probeerseltje . . . . ik vind het heel goed klinken . Vooral doorgaan ! !

Makor1966 : Als ik meestal in een "dipje" zit dan pak ik juist mijn gitaar ! ! Beterschap in ieder geval.

Makor1966
4 december 2006, 18:45
@Bert, bij mij komen de emoties juist los als ik die gitaar pak, ben erg verdrietig op het moment, het gaat niet zo goed met de gezondheid van iemand die ik liefheb, dus ik doe het even rustig aan...

@3chordman, je kunt ook nog kijken op de site van Harald Koll
(http://www.gitaarspel.nl/haraldkoll/)

3chordman
5 december 2006, 11:39
Hallo,

Bedankt voor jullie positieve reacties, dat geeft weer een impuls om door te gaan.



Je opname is wel erg geclipped......Er zijn ook stukjes weggevallen. Komt dat door je PC of heb je zitten knippen?.

Ik vermoed dat ik inderdaad mijn mic. ingang af en toe een beetje overstuur en daardoor wat stukjes wegvallen. Ik speel op een Taylor 412CE.

@Makor1966,

Kop op! veel sterkte en neem de tijd ...dat tokkelen op je gitaar komt weer vanzelf.
Dank voor de links, ik bezoek ze regelmatig en heb al veel tips gevonden...stuk voor stuk topgitaristen.

Makor1966
5 december 2006, 12:12
ik bezoek ze regelmatig en heb al veel tips gevonden...stuk voor stuk topgitaristen.
ik ook, en met dat laatste ben ik het helemaal eens!!

FruscianteFan
5 december 2006, 12:59
Het klinkt inderdaad erg goed :). Jammer van dat wegvallen steeds..

Ik merk inderdaad dat ik eerst heel zenuwachtig werd van foutjes, als ik een akoestisch stuk met mijn mp3 speler opnam. Nu valt dat ook wel weer mee, een paar foutjes maken toch niet uit. Of zoals een goede vriend van me zegt, foutjes doen het geheel 'echter' klinken!

Picker
5 december 2006, 17:42
Ik speel op een Taylor 412CE.O? Die klinkt dan behoorlijk vol voor een 412? Normaal klinkt Ovangkol wat helderder. Fraaie gitaar overigens.

Makor1966
5 december 2006, 19:33
Deze Taylor heeft geen ovankoll zij- en achterblad maar palissander: LTD 2003.
@Picker: zie topic 'deal gesloten' d.d. 12-11-2006, 22:09, 3chordman

Picker
7 december 2006, 13:35
@Picker: zie topic 'deal gesloten' d.d. 12-11-2006, 22:09, 3chordmanJa, ja... plonk! Het kwartje is gevallen. Ik weet het weer. Gert dM, Special Edition, Rosewood, ik ben weer bij de les!